Följ Black Week på SweClockers

The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt vanligt att spel utvecklare finslipar bilder så de ser snyggare ut, är inte bara Ubisoft som gör det. Sedan så skulle det väl kunna vara PS4/XB1 bilder och inte PC på ultra. Hursomhelst så kommer inte lite sämre grafik göra så stor skillnad för spelet kommer troligtvis vara väldigt bra och mycket väl vara en kandidat och även vinna "game of the year".

Permalänk
Medlem

Pre-load 22gig via GOG Galaxy. Starta om GOG om du har den igång, 22gig komprimerat antagligen. Sedan day 1 patch låser upp allt

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Det är faktiskt vanligt att spel utvecklare finslipar bilder så de ser snyggare ut, är inte bara Ubisoft som gör det. Sedan så skulle det väl kunna vara PS4/XB1 bilder och inte PC på ultra. Hursomhelst så kommer inte lite sämre grafik göra så stor skillnad för spelet kommer troligtvis vara väldigt bra och mycket väl vara en kandidat och även vinna "game of the year".

Fast nu handlar det inte om så kallade bullshots, utan om en trailer som sades vara från spelet men som nu visar sig vara ofantligt mycket snyggare än den färdiga produkten. I Ubisofts fall så visade man upp riktigt gameplay som man sedan fulade ner till releasen, till synes för att inte skämma ut konsolerna eftersom moddare lyckades "låsa" upp de avaktiverade inställningar som gjorde spelet så snyggt som det var i det uppvisade gameplayet.
Och jo, de nya bilderna från The Witcher 3 är från Ultra på PC eftersom det var den versionen alla förhandstittar gjordes med.

Hur man än vrider och vänder på det så har en "downgrade" garanterat genomförts, och det är riktigt jävla dåligt eftersom CDPR förnekar att detta skulle ha hänt, trots att jämförelserna är mer än uppenbara.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Fast nu handlar det inte om så kallade bullshots, utan om en trailer som sades vara från spelet men som nu visar sig vara ofantligt mycket snyggare än den färdiga produkten. I Ubisofts fall så visade man upp riktigt gameplay som man sedan fulade ner till releasen, till synes för att inte skämma ut konsolerna eftersom moddare lyckades "låsa" upp de avaktiverade inställningar som gjorde spelet så snyggt som det var i det uppvisade gameplayet.
Och jo, de nya bilderna från The Witcher 3 är från Ultra på PC eftersom det var den versionen alla förhandstittar gjordes med.

Hur man än vrider och vänder på det så har en "downgrade" garanterat genomförts, och det är riktigt jävla dåligt eftersom CDPR förnekar att detta skulle ha hänt, trots att jämförelserna är mer än uppenbara.

Det händer med trailers helatiden också. I princip allting som är i announcement trailers är bullshit och ska aldrig ses som verklighet. Väldigt dåligt att de inte erkänner sånt. Vill inte att det ska bli som med Watch_Dogs när Ubisoft fortsatte neka att de sänkt grafiken medan det fanns klara bevis på det. Bilderna som länkades på sida 4 i tråden verkar vara hur spelet faktiskt ser ut. Alla de där jämnförelse-bilderna ser ut att vara tagna från nått rötet youtube-klipp.

Skrivet av Buio:

Några bilder i 4K dök upp idag. Den sista bilden verkar vara vintervargar med Nvidia Hairworks päls.

http://wpc.4d7d.edgecastcdn.net/004D7D/media/THE%20WITCHER%20...

Dem såg ju dock rakt av fördjävliga ut. Undrar om de började designas som får men ändrades hastigt till vargar senare.

Permalänk
Medlem

Frågan för mig är hur modifier-vänligt spelet är, förhoppningsvis så är det nästintill lika vänligt som Skyrim åtminstone när man kollar på TW2. Hursomhelst har jag redan köpt spelet och kan inte vänta tills 19, blir att gå i ide någon dag som med DA:I.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

Hela den här nedgraderings diskussionen kommer skjuta tillbaka på CDPR jävligt hårt, speciellt med tanke på att dom rent av sa att dom inte hade nedgraderat det, om inte nog med det, dom sa till och med att spelet skulle se bättre ut, vilket är ju fullkomligt nonsens -.-

Permalänk
Medlem

Den där bilden med vargarna såg för hemsk ut. Drawdistance från en av FZ bilder med Gerald och berg bakom ser ut ungefär som GTA SA. Men själva Gerald verkar vara rätt högupplöst, men resten av världen har de skalat ner rätt rejät. Justcause 2 var har också en stor spelvärld, men är fortfarande rätt snyggt. Känns mer som att de fick sänka all grafik för att spelet skulle gå att köra på konsolerna och då fick PC grafiken stå tillbaka.

Permalänk
Medlem

DOm kan stoppa upp spelet nånstans.. tänker inte köpa ett spel med dom höga systemkraven och det ser fan bara snäppet bättre ut än witcher 2 trots allt... vafan ska pc spelare lida för alla jävla konsoller allt ska anpassas till det sen har dom mage att säga det är en true pc version.. jo visst

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HazZarD:

Great ännu ett watch dogs spel som ser mycket sämre ut än vad det gjorde för 2 år sen : ( tänker inte köpa detta spel det är lurendrejeri att visa ett snyggare spel och nu när det nästan släpps ser man ju tydligt hur dom har fuskat i början..

Skrivet av HazZarD:

DOm kan stoppa upp spelet nånstans.. tänker inte köpa ett spel med dom höga systemkraven och det ser fan bara snäppet bättre ut än witcher 2 trots allt... vafan ska pc spelare lida för alla jävla konsoller allt ska anpassas till det sen har dom mage att säga det är en true pc version.. jo visst

Jo, vi har hört det nu. Så länge du inte spelar spelet heller så är det ok för mig. CD projekt red har lagt ner ett oerhört arbete under många år på att utveckla detta spelet och förtjänar belöning för det arbetet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Den där bilden med vargarna såg för hemsk ut. Drawdistance från en av FZ bilder med Gerald och berg bakom ser ut ungefär som GTA SA. Men själva Gerald verkar vara rätt högupplöst, men resten av världen har de skalat ner rätt rejät. Justcause 2 var har också en stor spelvärld, men är fortfarande rätt snyggt. Känns mer som att de fick sänka all grafik för att spelet skulle gå att köra på konsolerna och då fick PC grafiken stå tillbaka.

Haha, de två första vargarna stirrar rakt upp i himlen på ingenting och längst bak har vi lillebror derp som är jätteglad och inte fattar något alls

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Känns som det, förhoppningsvis kommer det mods ganska fort. Tror jag avvaktar tills det ser lite bättre ut om det ser ut som det verkar vid release.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gainsgoblin:

Känns som det, förhoppningsvis kommer det mods ganska fort. Tror jag avvaktar tills det ser lite bättre ut om det ser ut som det verkar vid release.

Du kan ju titta på recensionerna som börjat dyka upp. Jag tycker det ser väldigt bra ut

Permalänk

För den som är orolig över "downgrade-gate" som TW3 genomgår just nu. Oron är nog befogad. Detta är saxat direkt ifrån neogaf tråden:

2013:

2014:

2015:

Källa: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1043668&page=55

Noteras bör att jag inte spelat TW3 ännu, och jag avstod ifrån att förhandsboka då jag blivit sviken för många gånger tidigare. (Rome 2 total War, Shogun 2 total War, Watchdogs, m.m).

Spelet verkar inte längre ha 2013:s höga textur-upplösning, particle-count, färgpastel och mörka tema som det har nu. Allt är ljust, fult och grafiken nedgraderad.

Permalänk
Medlem

Höga siffror på de reviews jag sett. Men många har klagat på ostabil framerate på PS4, säkerligen samma sak på Xbox One, men det ska tydligen vara något som till viss del patchas vid release enligt utvecklarna.

Det verkar lovande, ser fram emot att testa det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

http://www.gamespot.com/reviews/the-witcher-3-wild-hunt-revie...

Gamespot's review är uppe iaf. Verkar som det bara är PS4-versioner som har släppts på när det gäller recensioner, hmm...91.55% baserat på¨10st recensioner so far. Riktigt bra, men inte GTA V-bra.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@Zeuxlarsson: Fy vad tråkigt om det där är på PC, hoppas att det är konsol.

Permalänk
Medlem

Det är bara konstatera att spelet är grafiskt nergraderat. Jag ogillar taktiken med tidiga enormt imponerande grafiska filmer. Jag själv har fallit lite för grafikhypen tidigt.

Men tänker inte missa spelet eftersom det verkar grymt bra, så blir ett köp trots allt.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Det är bara konstatera att spelet är grafiskt nergraderat. Jag ogillar taktiken med tidiga enormt imponerande grafiska filmer. Jag själv har fallit lite för grafikhypen tidigt.

Men tänker inte missa spelet eftersom det verkar grymt bra, så blir ett köp trots allt.

Det tråkigaste är nästan inte den försämrade grafiken utan att dom ifrån "dark and gloomy" känslan till det som nu verkar vara en teckning målade med pastellkritor av ett dagisbarn. Alldeles för mycket färger. Åter igen, vill poängtera att jag inte spelat TW3 än men efter senare års besvikelser är det lika bra att börja grina i förväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

För den som är orolig över "downgrade-gate" som TW3 genomgår just nu. Oron är nog befogad. Detta är saxat direkt ifrån neogaf tråden:

2013:
http://static.gamespot.com/uploads/original/1525/15257558/2504401-6535952199-ip9VU.gif

2014:
http://i.imgur.com/BoEVirV.png

2015:
http://i.imgur.com/cWf3DID.png

Källa: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1043668&page=55

Noteras bör att jag inte spelat TW3 ännu, och jag avstod ifrån att förhandsboka då jag blivit sviken för många gånger tidigare. (Rome 2 total War, Shogun 2 total War, Watchdogs, m.m).

Spelet verkar inte längre ha 2013:s höga textur-upplösning, particle-count, färgpastel och mörka tema som det har nu. Allt är ljust, fult och grafiken nedgraderad.

fy fan om det där är på PC hoppas moddarna fixar det snabbt isåfall...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

@Zeuxlarsson: säker på att dem inte har skrivit i fel ordning?

För övrigt så kan jag inte tänka mig att dem har degraderat det så extremt som bilderna visar... känns mer som att någon trollar och försöker skapa oro bland dem som förbokat spelet.

Edit: Satt och läste igenom några sidor från neogaf och det är nå extremt mycket spekulationer kring spelets grafik. Jag hittade en kommentar som låter lite mer trovärdigare än resterande kommentarer.

"Nice try. For anyone who hasn't been following the game or beta leaks over the years, bottom pic is the canceled Wii version, Middle is PS3, and top is PC."

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1043668&page=56

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Rosapantern:

För övrigt så kan jag inte tänka mig att dem har degraderat det så extremt som bilderna visar... känns mer som att någon trollar och försöker skapa oro bland dem som förbokat spelet.

Edit: Satt och läste igenom några sidor från neogaf och det är nå extremt mycket spekulationer kring spelets grafik. Jag hittade en kommentar som låter lite mer trovärdigare än resterande kommentarer.

"Nice try. For anyone who hasn't been following the game or beta leaks over the years, bottom pic is the canceled Wii version, Middle is PS3, and top is PC."

Den översta GIF:en ska vara ifrån E3 trailern som visades 2013, alltså två år sedan. Med andra ord, mycket oroväckande.

Permalänk

Tänkte bara tipsa om att det är några kronor billigare på PSstore än på billigaste stället på prisjakt plus att ni garanterat kan börja spela det redan på natten runt 0100 den 19e..

Fast å andra sidan kan ni inte sälja vidare spel köpta därigenom..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det tråkigaste är nästan inte den försämrade grafiken utan att dom ifrån "dark and gloomy" känslan till det som nu verkar vara en teckning målade med pastellkritor av ett dagisbarn. Alldeles för mycket färger. Åter igen, vill poängtera att jag inte spelat TW3 än men efter senare års besvikelser är det lika bra att börja grina i förväg.

Definitivt är det den dystra stilen från E3 som kommer få mig att bli mest besviken om grafiken nu ser ut sådär på PC, dock verkar det som Rosapantern skriver inte vara screenshots från PC utan konsol. Samtidigt har jag även sett lite gameplay och grafiken verkar inte se ut som mitten. Det jag såg var dock inte samma ställe utan ute i vildmarken.

Skrivet av Rosapantern:

Härligt om det stämmer, själv tycker jag att det ser allt för nedbantat ut för att vara PC (mitten och botten dvs.). Inte för att grafiken är en deal breaker, jag kommer fortfarande köpa och spela spelet, men bra grafik bidrar definitivt till atmosfären. Gillar också första bilden/gifen från E3 där det är dystert och mörkt, precis rätt för detta spel

Skrivet av Oneone:

fy fan om det där är på PC hoppas moddarna fixar det snabbt isåfall...

Läs Rosapanterns inlägg, hoppas det han skriver stämmer

Fy vad nVidias hår ser illa ut, tur att jag har AMD och inte kommer att råkar slå på det av misstag

Permalänk

Allt det ögongodis som vi förväntat oss kommer istället att slängas på Cyberpunk 2077. (Eller?)

Vi får helt enkelt vänta och se på releasedagen för oss själva, hur bra/illa det står till. Jag har ju inte sett fram emot liret enbart för grafikens skull, även om den tanken fanns med vid mitt köp utav mitt 970.

Jag håller tummarna!

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Det finns gott om PC-gameplay på Ultra från förhandstitten som vissa bjöds in till och jo, spelet ser inte i närheten lika bra ut längre.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem

Stämmer det är det bara ytterligare ett tillfälle där konsollernas förekomst förstör för PC-spelarna och försämrar spels komplexitet i allmänhet. Det kan gälla grafiken eller styrmetoderna och dess begränsningar. DAI är ju ytterligare ett aktuellt exempel på detta.

Edit: Bör även tillägga att det är skamligt av både Sony och Microsoft att släppa plattformar med totalt anemiska prestanda. Hade de vågat satsa lite vore problemen ovan klart färre.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv

Frågan är hur många datorer som skulle klara av spelet med utseendet från de builds som visats 2013 och 2014. Är nog ganska få skulle jag tro.

Med tanke på de bra betygen spelet hittills fått så är jag rätt sugen på ett köp. Som Radeon ägare vill jag samtidigt inte betala fullpris för en gameworkstitel så blir nog till att invänta prissänkningar, iallafall tills jag vet hur fungerar med mitt kort. PS4-utgåvan är lite för dyr och vill nog ändå ha spelet på GOG med tanke på hur lovande GOG Galaxy ser ut att bli.