Officiella Battlefield 4-tråden!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lillem4n:

Juste, sen ser det ut som att trailern är inspelad på konsoll också.

Det står "press F to ***" flera gånger. Jag skulle tro att det är på PC (annat vore märkligt, med tanke på att grafiken är överlägsen på PC, och de vill visa upp spelet från sin bästa sida), men styrs med en handkontroll för att få mjukare och mer filmvänliga rörelser istället för den mer ryckiga stilen det brukar bli med mus och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att dom kan skippa SP biten helt. Fanns inte 1942,vietnam,2142,bf2 utan kom då till BC1 för konsol. Ny har man byggt vidare på detta tråkiga segment. Körde faktiskt igenom SP på BF3 då en bugg gjorde att jag inte kunde lira MP.
Man körde igenom på drygt 3-5h. Allt var som ett spår. Inget eget tänk. Skjut,spring,ducka, tryck på rätt knapp vid rätt tid.

Nu har vi räddat världen. Känns som detta blir likadant. Vill hellre då se lite mer spårat som BC1/2 där man spårar lite mer.
För mycket COD och det är jäkligt synd. Ta den tiden och gö CO-OP istället för SP.
BF är ett MP och jag vill verkligen att man lägger ner rätt energi,pengar,tid till det. Skippa SP. Tror ingen skulle bli besviken egentligen.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk

Väldigt likt BF3 men om man får lita på klippet så verkar det ändå komma en del fina förbättringar (grafiska) och förhoppningsvis tekniska också.

Är dock glad att jag inte är lika kräsen som många här verkar vara. Känns väldigt jobbigt att vara så kritisk till ett PC-spel när man enbart sett en liten snutt utav det (ja just det, det kostar ju pengar och då får man faktiskt klaga).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Jag tycker personligen att dom kan skippa SP biten helt. Fanns inte 1942,vietnam,2142,bf2 utan kom då till BC1 för konsol. Ny har man byggt vidare på detta tråkiga segment. Körde faktiskt igenom SP på BF3 då en bugg gjorde att jag inte kunde lira MP.
Man körde igenom på drygt 3-5h. Allt var som ett spår. Inget eget tänk. Skjut,spring,ducka, tryck på rätt knapp vid rätt tid.

Nu har vi räddat världen. Känns som detta blir likadant. Vill hellre då se lite mer spårat som BC1/2 där man spårar lite mer.
För mycket COD och det är jäkligt synd. Ta den tiden och gö CO-OP istället för SP.
BF är ett MP och jag vill verkligen att man lägger ner rätt energi,pengar,tid till det. Skippa SP. Tror ingen skulle bli besviken egentligen.

Instämmer. För få FPS spel gör bra CO-OP. Vi sitter fortfarnde och spelar igenom CoD world at war om och om igen för de hade CO-OP campain

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem

Såg väldigt snyggt ut men även väldigt scriptat och tråkigt. För mig är det ändå multiplayer som är det intressanta, har inte ens spelat igenom singleplayer i BF3.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse86:

Instämmer. För få FPS spel gör bra CO-OP. Vi sitter fortfarnde och spelar igenom CoD world at war om och om igen för de hade CO-OP campain

jäklar vad många var sura idag då, vaknat på fel sida kanske?

ont. Jag förstår kritiken och håller delvis med. Dock tror jag att det kommer vara en rejäl förbättring i gameplay då man ej lagt tid på att bygga en helt ny ny motor från grunden.

sen folk som klagar på att rörelser ser likadana ut förstår jag mig inte på.. Bf3 har utan tvekan de mest verklighetstrogna rörelser i spel idag och det är inte något som jag klagar på.

hoppas på att rykten om commander stämmer. En riktigt bra commander som ger uppgifter till squads, ger uav, supplies osv. Hade varit riktigt grymt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk

När får man prova betan?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av kraft90:

Är det någon mer än jag som hatar att man kan vara ett fruntimmer i bf4?

Kul att bli dödad av en jävla kärring som sitter och sniprar....
Skit spel, ska inte köpa battlefield 4 bara för att man kan vara tjej.

Japp.

Detta var ju ett rejält iqbefriat inlägg.

Permalänk
Medlem

Trist att de inte kunde vänta tills nya konsolerna kommit ut. Det lär ju vara en fingervisning på hur BF4 blir då flera på Dice bland annat beklagat sig över hur begränsande dagens konsolgeneration är på dagens spel.

Orkade bara se fem minuter av filmen. Tröttnade och undrar lite förstrött om det inte är dags att förnya sig snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

jäklar vad många var sura idag då, vaknat på fel sida kanske?

ont. Jag förstår kritiken och håller delvis med. Dock tror jag att det kommer vara en rejäl förbättring i gameplay då man ej lagt tid på att bygga en helt ny ny motor från grunden.

sen folk som klagar på att rörelser ser likadana ut förstår jag mig inte på.. Bf3 har utan tvekan de mest verklighetstrogna rörelser i spel idag och det är inte något som jag klagar på.

hoppas på att rykten om commander stämmer. En riktigt bra commander som ger uppgifter till squads, ger uav, supplies osv. Hade varit riktigt grymt!

Skickades från m.sweclockers.com

Felet med BF3 är ju inte att rörelserna när man kliver över ett staken utan snarare att spelarens hitbox inte är där spelaren visuellt befinner sig. Ett stort jäkla problem som jag antar att de fixar i BF4.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Inaktiv

Imponerande film! Ska bli spännande att se resultatet framöver och även en jämförelse med ArmA3.

Permalänk
Medlem

Vad jag önskar med BF4:

http://www.youtube.com/watch?v=qwVXvn0wzlg

Gameplay ser bra ut, även om man inte bryr sig så mycket om SP. Men det bådar ju gott för MP. Nya spottingsystemet var intressant, en fördröjning gör att man inte kan spamma Q hela tiden. Sedan såg jag inte skymten av någon surpression, vilket jag förvisso kan tycka är lite synd. VA??! JO, suddig skärm tycker jag om, det ger lite mer känsla, men bara de tar bort den slumpmässiga bulletspreaden som tillkommer

I övrigt hoppas jag på bättre hitboxar, inget bulletlag och få till inga buggar. Och lite roliga nyheter. Kanske 128 Spelar? Commandermode? (det har ju ryktats). Vi får se. Jag är positiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Dice/EA goes CoD style! *tears*

EA Games revolutionerar spelvärlden med sin modifierade devis:

"If it´s not broken, dont fix it" ----> "If it´s not broken, we´ll break it"

Bara att hålla tummarna nu!

ps. lite som känslan av att se din värsta fiende åka ut för ett stup, i din nya bil.

Släpper de spelet för snabbt?

Jag ber dig kolla på denna listan

Skrivet av Wikipedia:

2002 Battlefield 1942
2003 Battlefield 1942: The Road to Rome
2003 Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII
2004 Battlefield Vietnam
2005 Battlefield 2
2005 Battlefield 2: Special Forces
2005 Battlefield 2: Modern Combat
2006 Battlefield 2: Euro Forces
2006 Battlefield 2: Armored Fury
2006 Battlefield 2142
2007 Battlefield 2142: Northern Strike
2008 Battlefield: Bad Company
2009 Battlefield Heroes
2009 Battlefield 1943
2010 Battlefield: Bad Company 2
2010 Battlefield: Bad Company 2: Vietnam
2010 Battlefield Online
2011 Battlefield Play4Free
2011 Battlefield 3
2011 Battlefield 3: Back to Karkand
2012 Battlefield 3: Close Quarters
2012 Battlefield 3: Armored Kill
2012 Battlefield 3: Aftermath
2013 Battlefield 3: End Game
2013 Battlefield 4

Dold text
Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk

"Join the exclusive Battlefield 4 Beta
We are also happy to announce the upcoming exclusive Battlefield 4 Beta. There are a number of ways to get into this Beta: By pre-ordering the Battlefield 4 Digital Deluxe Edition on Origin.com, by being a Battlefield 3: Premium member, and by being a registered owner of Medal of Honor Warfighter Limited Edition or Digital Deluxe Edition. We will have more information on the exclusive Battlefield 4 Beta at a later date."

Saxat från battlefieldbloggen. Verkar som BF3 premium spelare får tillgång till betan, tråkigt för er som köpte MoH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessGifted:

"Join the exclusive Battlefield 4 Beta
We are also happy to announce the upcoming exclusive Battlefield 4 Beta. There are a number of ways to get into this Beta: By pre-ordering the Battlefield 4 Digital Deluxe Edition on Origin.com, by being a Battlefield 3: Premium member, and by being a registered owner of Medal of Honor Warfighter Limited Edition or Digital Deluxe Edition. We will have more information on the exclusive Battlefield 4 Beta at a later date."

Saxat från battlefieldbloggen. Verkar som BF3 premium spelare får tillgång till betan, tråkigt för er som köpte MoH.

Dock trevligare för oss som köpte Premium

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Dock trevligare för oss som köpte Premium

Eller hur

Permalänk
Skrivet av crimsonidol:

Imponerande film! Ska bli spännande att se resultatet framöver och även en jämförelse med ArmA3.

Jämförelse av vad?
Man skulle kunna jämföra grafiken, men det vore inte riktigt rättvist med tanke på att i arma är kartan 260 kvadratkilometer.

Kan man verkligen jämföra gameplay? Man spelar BF på ett helt annat sätt än man spelar ARMA, så det känns lite som att jämföra ett bilspel med ett rollspel.

Permalänk
Medlem

Skönt så behöver man inte ringa supporten igen. Har nämligen redan betan eftersom jag har MOHW men betan blev kvar på ett annat konto som jag skapade i misstag när jag köpte MOHW.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Vänta, du menar alltså att appache helikoptrar fortfarande existerar och används av militär i världen? Bojkott! Det är väl klart som fan att det är samma helikoprar. Dice vill göra ett relativt verkligt spel, då kan man inte komma på helt nya fordon som inte existerar.

Varför tar du upp apachen? Fanns ju inte ens med i BF3 eller i trailern för BF4. Sen tror jag han syftade på att helikoptrarnas utsände grafikmässigt inte var bättre jämfört med de övriga i trailern. Men om han syftade på själva helikoptern(Havoc) i trailern och ville ha sett en ny helikopter så ser jag inte vart problemet ligger, för ryssarna har t.ex. Hind-serien och Kamov Ka-50/52 att tillgå också, alltså så kan de lägga till nya fordon och sen eftersom BF4 verkar utspela sig runt 10 år fram så kan det hända mycket, du vet ju inte vilka helikoptrar som är i bruk då.

Men i all fall jag tycker att det såg ok ut, men man får väl se hur MPn är och framför allt hanteringen av ljudet, för det var inte bra i BF3, ljudet försvinner och fotstegen hör man inte om man inte moddar profil filen. Nej, man får se helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Den där videon var föga imponerande. Några high lights på ett rent tekniskt plan men å andra sidan är all form av singelplayer i Battlefield-serien bortkastat. Jag ser långt fram emot multiplayer, det är där det gäller!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Jag tyckte videon var bra. Blir ett givet köp!

Du blir alltså helt såld på en 17 minuters video av VÄLDIGT nogrant utvalt marketing-material ur en vad som ser ut att vara extremt linjär kampanj?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Blir väl att plocka upp MoH på nått ställe för en billig peng så man kan testa på spelet.
Dock så var ju BF3 Alphan och betan betydligt bättre än slut spelet då allt inte var blått.

Hmm man kanske borde avvakta ändå.

Permalänk
Medlem

hoppas bf4 släpps snart ... har tröttnat på bf3 har inte ens spelat den sista patchen endgame
eller ja körde lite kross men det kändes helt retarded så ja har lagt ner de , blir bara metro och Seine Crossing samt caspian

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Du blir alltså helt såld på en 17 minuters video av VÄLDIGT nogrant utvalt marketing-material ur en vad som ser ut att vara extremt linjär kampanj?

Smaken är som baken, alla får väl tycka olika. Det är väl tillåtet, eller?
Alla kanske inte har samma krav som dig

Jag tycker det blir kul med en ny del i serien.
Tycker självklart det skall vara med lite singelplayer, så man får klämma och känna lite innan man går online.
Förstår inte varför många klagar på singelplayer delen, det är ju inte pga av den man köper spelet. Tycker man skall se det mer som en bonus.

Framför allt så hoppas jag det blir lite mer fokus på co-op jämfört med 3:an, jag tyckte helikopter uppdraget var riktigt najs, så mer sånt.

Min personliga åsikt av videon är att jag tyckte det ser snyggt ut, visst kan man förbättra vissa saker.
Men så är det väl alltid, svårt att göra alla nöjda.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

hoppas bf4 släpps snart ... har tröttnat på bf3 har inte ens spelat den sista patchen endgame
eller ja körde lite kross men det kändes helt retarded så ja har lagt ner de , blir bara metro och Seine Crossing samt caspian

skulle tro att större delen av BF4 är lånat från BF3 så förvänta dig inte för mycket, då blir du bara mer missnöjd.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Du blir alltså helt såld på en 17 minuters video av VÄLDIGT nogrant utvalt marketing-material ur en vad som ser ut att vara extremt linjär kampanj?

Japp, jag blir såld på spelet i och med de utvalda sekvenser. Vad spelar det för roll? Vi vet alla att videon är en produktplacering. Trots att jag är såld på videon så kommer jag vänta på köpa spelet tills det är recenserat och patch:at.
Att vara kritisk är alltid gott och nödvändigt men ibland så är det faktiskt skönt att ryckas med och släppa sargen.
Och vilket modernt fps-spel är det som alla lirar som inte är linjärt? Far cry 3?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Synd att dom bevarar det där blåa skit filtret bara... Som det verkar

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Du blir alltså helt såld på en 17 minuters video av VÄLDIGT nogrant utvalt marketing-material ur en vad som ser ut att vara extremt linjär kampanj?

Ja, tusan, jag som köper mina Battlefield spel för att få ta del av revolutionerande SP shooters, nu blev jag allt besviken! Eller?

Skrivet av DunderHoken:

Synd att dom bevarar det där blåa skit filtret bara... Som det verkar

När ser du det blåa filtret?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

De där 17 minuterna var verkligen intensiva! Ser grymt ut! Hoppas bara att min rigg kan klara av det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse86:

Instämmer. För få FPS spel gör bra CO-OP. Vi sitter fortfarnde och spelar igenom CoD world at war om och om igen för de hade CO-OP campain

Det är faktiskt väldigt bra campaign. Jag personligen skulle nog se en utveckling där man satsar separat för SP, CO-OP och MP. Släpp spelen separat. Och låt folket bestämma själv. Då ser dom efterfrågan. Kan lägga ner mer tid åt storyn och karaktären.
Idag görs det dåliga FPS spel. Vi gamers vill åt det öppna hållet. Assassins Creed, GTA, Skyrim. Dead Space. Spelets utveckling ändras beroende på hur du spelar. Skulle vara så coolt om BF 1942 singel/co-op där du landstiger Normandie och bestämmer vilket håll du vill åt. *drömmer bort vilka häftiga scenario skulle kunna bli*

Det är nog framtiden. Visst kommer det finnas p12 som älskar springa en bana och skjuta 5-600 fiender, leka rambo/bond. Kanske är så enkelt att det är just p12 som lägger ner mest pengar på spel och har störst inflytande hos spelföretagen.

Vi äldre får helt enkelt får anpassa oss eller lägga oss ner och dö som dinosaurier. För utveckling kommer inte stanna pga oss.

Visa signatur

- Its all about the game