Problem att streama hos twitch.tv
Ingen aning om detta är rätt del av forumet att posta.. Flytta gärna om så är fallet. Ursäkta i förväg.
Är det bara jag eller har twitch.tv blivit riktigt segt att streama med det senaste? Detta är mestadels under peak visserligen men man vet aldrig så det är lika bra att fråga. Får mycket "There was a problem with downloading this stream" både när jag tittar på min egna och andra.. Mest min egna. Jag får som fryslagg var ~10 sekund som håller i ca 5 sekunder och så går det på repeat. Emellanåt blir det väldigt "stutter-y" också. Detta är alltså när jag tittar på min egna stream hos twitch och inte in game. Börjar misstänka att det är hardvarubegränsningar från min sida men kan inte få det att verka rimligt! Enligt OBS så droppar jag inga frames. Jag kör just nu med:
FX-8350 @ 4.2
GTX 560ti SOC
8GB 1600mhz ddr3
40/35 mbit lina
Jag streamar med OBS via Game Capture med dessa inställningar:
Encoding: Quality balance 8, Max bitrate 2000, Buffer Size 3000. Audio: AAC 128 bitrate
Video: 1920x1200 downscaled 1.50 (1280x800), FPS 30, aero disabled
Streaming server: Frankfurt
Advanced: Process priority class: High, x264 CPU Preset: veryfast
När jag tittar på VODs efter jag streamat så går det 100% felfritt. Det är bara när jag streamar live som det går åt skogen. Jag har svårt att nöja mig med att inte streama bara för att det är peak så att säga.
För att klargöra vad jag efterfrågar så är det, om det är från min sida, hur jag kan göra för att min stream ska flyta på. Det laggar EJ in game när jag spelar utan det är streamen i sig på twitch som laggar så behöver inga tips på olika inställningar för att förbättra min FPS.
Tack på förhand