Permalänk
Medlem

Köpråd HD 7970

Tjena!

Ska bli dags att beställa nya dator delar i morrn för ett nytt bygge:) och det sista jag har att bestämma mig för är grafikkortet.

Kollade in Matrix Platinum väldigt mycket av asus förut men inga har det i lager samt det är väldigt dyrt gämfört med andra märken.
Vet inte riktikt vilket märke jag ska ta då jag vill ha ett som inte har låst voltage så man kan ta och överklocka det. Vilket var ett av skälen jag kollade på platinum först, verkar vara en grym överklockare.

Sapphire vapor x har fått mitt intresse och det lutar åt det kortet, har just nu ett 6870 från dom som jag är grymt nöjd med. Men är dessa kort olåsta till strömmen?

Ge gärna tips på andra märken och tips.

Tack så mycket!

Turtel

Permalänk

vad är din prisklass?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

vad är din prisklass?

pengar är inget problem i den bemärkelsen men låt säga max 4500 för det är vad jag kan hitta matrix platinum för på webhallen.

Permalänk

Sapphire 7970 med Vapor-X är det du ska ha. Bra kylare och oftast enorma överklockningsmöjligheter.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Sapphire 7970 med Vapor-X är det du ska ha. Bra kylare och oftast enorma överklockningsmöjligheter.

har det upplåst vcore också så att man inte är låst på hur mycket ström man kan ge den? som jag hör vissa andra 7970s är

Permalänk
Skrivet av Turtel:

har det upplåst vcore också så att man inte är låst på hur mycket ström man kan ge den? som jag hör vissa andra 7970s är

Sapphires kort ska vad jag hört ha upplåst spänning, men det kan jag inte bekräfta då jag inte har kortet själv.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Sapphires kort ska vad jag hört ha upplåst spänning, men det kan jag inte bekräfta då jag inte har kortet själv.

Blir nog det kortet hittar inget som fångar min uppmärksamhet samt att vad jag läst runt lite så verkar det som om de har upplåst spänning vilket är mycket positivt

Tack för ditt svar!!

Permalänk

själv köpte jag ett gigabyte 7970 med fabriksklock på 1.1ghz men vill man klocka så går det bort då det är volt låst. varför låser så många tillverkare spänningen?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.