Permalänk

Tips till röj...

Hejsan alla swecare!
har spelat röj nu ett långt tag och har inga problem som helst att klara ut easy till näst svåraste men när man kommer till expert så kommer man alltid till omöjliga ställen där man aldrig kan veta till 100% vart bomberna är och alltid trycker fel så man förlorar, detta tycker jag är extremt irriterande då det bara är turen man kan vinna med men länkar iaf mitt senaste spel är jag kom till ett liknande tillfälle och förlorade... http://imgur.com/XDbpbFD

Tack för svar

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk
Medlem

Om det är frågemärket du undrar över om det är en bomb så ska det ju inte vara det? då tvåan säger att det är två bomber som gränsar till den och ettan säger att det bara är en som gränsar till den så är det ju ingen på bomb på frågetecknet...

Har dock inte spelat så högt så om det är ngt speciellt med solar/blått/vitt/blåa minor så bortse från mitt inlägg

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Om det är frågemärket du undrar över om det är en bomb så ska det ju inte vara det? då tvåan säger att det är två bomber som gränsar till den och ettan säger att det bara är en som gränsar till den så är det ju ingen på bomb på frågetecknet...

Har dock inte spelat så högt så om det är ngt speciellt med solar/blått/vitt/blåa minor så bortse från mitt inlägg

vet ju hur spelet funkar men som du ser på bilden så är alla guldiga de jag har klarat av och har sattit flaggorna på rätt ställe och frågetecknen är där jag inte är helt 100 på om de är där och de som är som trasiga rutor eller vad man ska säga är de bomberna jag missade

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk
Medlem

Inte alltid detta hjälper men försök att använda uteslutningsmetoden. tex längst ut till höger på raden under 2:an och 1:an, där kan tredje rutan från höger inte vara en bomb.

Edit: men det kommer ofta sitationer där man verkligen inte kan veta. tex fyra okända rutor som ligger i en kvadrat. Händer ofta att man vet att de två bomberna bland dessa ligger i motsatta hörn, men det går inte att veta vilka.

Permalänk
Medlem

Ja om man studerar bilden en liten stund så ser man ju faktist en himla massa ställen som faktist var självklara bomber tycker jag. Ett tips är att om du kommer långt och inte längre kan uppfatta vart bomberna är, så ta en paus ett par minuter och kör på igen, det brukar räcka för mig att hitta sådant jag innan stirrat mig blind på.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //