Precis börjat med League of Legends =)

Permalänk
Medlem

Precis börjat med League of Legends =)

Så igår var det första gången man testade league of legends...och jag måste erkänna jag var en av dom som hatade
LoL och sa att det var så jätte dåligt och att man inte borde spela det...tog väl en match innan jag vände om xD
nu är väl det så att jag har några frågar , jag har kört Sona , och kör enbart Sona då jag inte spelar mera klasser
så det är det som gäller , Sona tills dagen jag slutar...

1.Jag har kört några games där en person har varit lågt hp men min adc har valt att inte döda
då har jag tryckt efter och dödat personen sen kommit iväg , är detta fel av mig?

2. Jag använder enbart min R ability för stun I team fights eller när någon behöver
överleva , finns det andra lägen?

3.I början speccar jag min Q ability Sedan W , och tar två på W innan jag speccar Q igen , för sedan gå på E
för att jag känner inte att E behövs i early game ? , fel rätt ?

okej anledning varför jag la in den här bilden är att fråga en sak
som sagt här ser ni att jag har dödat några , och den här frågan är ju
relaterad till den andra frågan är det ok att döda som support beroende på situation , eller ska inte en support döda alls?
för ibland har jag varit i räckhåll men inte kunnat hjälpa en team mate som sedan dör men jag har kunnat döda den andra personen
det här borde vara ok ?

sista frågan , hur fan blockar jag folk så jag inte behöver läsa deras whine i chatten ? (inte enbart mot mig , men alltid någon liten j*vel
som inte kan hålla sig lugn )

ok nu sista...finns det någon sida där jag kan läsa om builds och strategier ?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

1.Jag har kört några games där en person har varit lågt hp men min adc har valt att inte döda
då har jag tryckt efter och dödat personen sen kommit iväg , är detta fel av mig?

Nej det är helt rätt.

2. Jag använder enbart min R ability för stun I team fights eller när någon behöver
överleva , finns det andra lägen?

Finns ju lägen men då får man själv känna efter om det är värt det.

3.I början speccar jag min Q ability Sedan W , och tar två på W innan jag speccar Q igen , för sedan gå på E
för att jag känner inte att E behövs i early game ? , fel rätt ?

Du speccar så som du känner passar just den omgången, vissa matchups är olika från andra.

En support ska döda om ingen annan kan döda, om någon blir sur på dig så skiter du i dem. Om man råkar ta en kill så är även det lugnt ( vissa får panik men som sagt ignorera dem ).

Probuilds.com
Solomid.net
Mobafire
finns ju en massa sidor men man får själv se efter och leta efter en bra för det finns de som är dåliga och har helt fel.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Spelar inte själv lol, men kan ändå svara på frågan om det är ok att ta kills som support. Om ni gankar någon och har en säker kill är det bättre att en Carry får den. Är ni i en massiv teamfight så är det viktigare att det andra laget dör, sen spelar det inte så stor roll vem som får killsen, så länge du inte aktivt och medvetet killstealar från t.ex. lagets Carry.

Permalänk
Medlem

1. Det beror på. Tar man en onödigt stor risk för en ovärd kill (olika kills är olika viktiga, ger olika mycket pengar osv) är det inte bra. Annars funkare ju.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Probuilds.com
Solomid.net
Mobafire
finns ju en massa sidor men man får själv se efter och leta efter en bra för det finns de som är dåliga och har helt fel.

Ok , mycket o läsa ikväll =D , gött när man får såna här känslor för spel alltså xD , kan inte beskriva känslan...
men senast jag hade det var för WoW 2007 lol

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

1. Helt rätt, varje death gör så att det andra teamet förlorar både guld och xp i lane. Det är viktigt och ha en bra övertag över motståndarna. Men förstår att du kan vara lite osäker om adc:n inte tar kill:en.

2. Du bestämmer själv när du tycker att du ska använda ulten. Kommer komma tillfällen då du tycker att det är värt att använda den på 1 pers.

3. Låt säga att du precis levlade 3 i lane, du har en point i Q och en i W och junglern gankar er, speeden från E e ganska självklar val då, right? Kan också beror på vad din lanepartner har för första item. Då inte lika många går boots 3 pots mer, kan det vara värt en point i E tidigt. Men beror på situationer oftast.

Hoppas du fortsätter ha kul i spelet!

Edit: om du vill blockera folk i chatten, Tryck tab sen längst till höger finns en blockniingstabb.

Visa signatur

[PC] I7 3770K @ 4.6GHz| Asus R9 290 DirectCU II| Asus P8Z77-V Pro| Corsair Vengeance 2x8GB CL9| Corsair 750D| Fractal Design Tesla 650W| Samsung 840 Basic 250GB| Seagate Barracuda 1TB| Customloop| Creative Soundblaster Z

Permalänk
Medlem

Ok tackar , jo senaste gamet var jag tvungen att ta ulti för att rädda mig själv xD , så ultin är en situation sak
och japp , var en ganska bra förklaring på speed , mycket variationer , mycket o lära sig , sööööft

Raderat citat
Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Ok tackar , jo senaste gamet var jag tvungen att ta ulti för att rädda mig själv xD , så ultin är en situation sak
och japp , var en ganska bra förklaring på speed , mycket variationer , mycket o lära sig , sööööft

Du verkar inte så värst mycket mognare själv heller....

ONT: sku kunna skriva en trudelutt hit, men de verkar ha kommit en hel del vettiga svar ren, så lycka till med spelandet. Roligt med moba spel, när man kan bokstavligen se sig själv utveckla (gäller även RTS)

Raderat citat
Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem

Tjena tänkte bara fråga om du behöver nån att spela med? nickar xubiz på west så det är bara att slänga iväg en friendrequest så kör vi

Permalänk

Kommer ni in på West servern nu? Själv får jag bara upp att den är upptagen.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Ifall du börjar bli intreserad av MOBAs så testa lite Dota 2 vetja också, över 100 hjältar unlockade från dag 1

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad på trams*

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

3.I början speccar jag min Q ability Sedan W , och tar två på W innan jag speccar Q igen , för sedan gå på E
för att jag känner inte att E behövs i early game ? , fel rätt ?

De få gånger jag spelar Sona brukar jag ta Q, W och sedan E. Slowen man får av E kan ge flera kills till din adc.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

kommer inte heller in på west :'(

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av NonnePonne:

Du verkar inte så värst mycket mognare själv heller....

ONT: sku kunna skriva en trudelutt hit, men de verkar ha kommit en hel del vettiga svar ren, så lycka till med spelandet. Roligt med moba spel, när man kan bokstavligen se sig själv utveckla (gäller även RTS)

Japp har kört mycket RTS så har enkelt för dom , japp svaren hjälpte mycket...
och nepp jag är absolut inte mogen , men jag kan iaf beté mig och respektera andras åsikter

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninji:

Ifall du börjar bli intreserad av MOBAs så testa lite Dota 2 vetja också, över 100 hjältar unlockade från dag 1

Har bara tur i LoL att jag hittade en hero som jag gillade direkt , annars så skulle det vara ett helvete , då jag
inte gillar att köra många olika karaktärer på samma spel

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

ok nu sista...finns det någon sida där jag kan läsa om builds och strategier ?

http://www.lolking.net/ är en bra sida med builds och många guider

Du kan även hålla koll på alla proffs spelare etc.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z390-F Gaming, i9 9900K, Corsair 32GB 3200mhz, Aorus RTX 3080 Master, Asus ROG Strix LC 360, Be Quiet Dark Power Pro 12 1200W, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 500 GB, Samsung QVO 2TB, Lian Li PC-011 Dynamic
MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wisdof:

http://www.lolking.net/ är en bra sida med builds och många guider

Du kan även hålla koll på alla proffs spelare etc.

Okej

btw om det finns några newbies på nordic så spelar jag gärna !:)

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Okej

btw om det finns några newbies på nordic så spelar jag gärna !:)

Största misstaget hithils! Du har ju valt fel server... Aja, bara att göra om och göra rätt?

Nej men, de flesta har flyttat till west då man slipper en hel del som vägrar prata engelska.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Okej

btw om det finns några newbies på nordic så spelar jag gärna !:)

Har acc på Nordic så skriv nick så addar Jag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenoz:

Så igår var det första gången man testade league of legends...och jag måste erkänna jag var en av dom som hatade
LoL och sa att det var så jätte dåligt och att man inte borde spela det...tog väl en match innan jag vände om xD
nu är väl det så att jag har några frågar , jag har kört Sona , och kör enbart Sona då jag inte spelar mera klasser
så det är det som gäller , Sona tills dagen jag slutar...

1.Jag har kört några games där en person har varit lågt hp men min adc har valt att inte döda
då har jag tryckt efter och dödat personen sen kommit iväg , är detta fel av mig?

2. Jag använder enbart min R ability för stun I team fights eller när någon behöver
överleva , finns det andra lägen?

3.I början speccar jag min Q ability Sedan W , och tar två på W innan jag speccar Q igen , för sedan gå på E
för att jag känner inte att E behövs i early game ? , fel rätt ?

http://img96.imageshack.us/img96/9360/matcher.png

okej anledning varför jag la in den här bilden är att fråga en sak
som sagt här ser ni att jag har dödat några , och den här frågan är ju
relaterad till den andra frågan är det ok att döda som support beroende på situation , eller ska inte en support döda alls?
för ibland har jag varit i räckhåll men inte kunnat hjälpa en team mate som sedan dör men jag har kunnat döda den andra personen
det här borde vara ok ?

sista frågan , hur fan blockar jag folk så jag inte behöver läsa deras whine i chatten ? (inte enbart mot mig , men alltid någon liten j*vel
som inte kan hålla sig lugn )

ok nu sista...finns det någon sida där jag kan läsa om builds och strategier ?

LoL är baserat på folk som ska klaga, grina och gnälla i chatten på folk som är mindre bra. Det dom inte fattar är att det finns noobs till alla spel, och även folk som inte alltid är bra på vissa spel, även fast man spelat det länge. Oerhört jobbiga människor.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Trevligt att du börjat med LoL! De där som klagar och pratar skit i chatten, och kallar folk noobs och sådant är för att du som är låg level spelar med många före detta level 30 snubbar som skapat smurf account för att trolla, jävlas, och vinna över nybörjare för att kunna kalla sig proffs själva. (Var i alla fall så här när jag började spela 2009.)
Klicka bara ignore in-game (Den där ikonen som är vid deras namn i score tabellen.)
När du är ingame och inte spelar mot bottar som på denna bilden: http://i2.minus.com/iCWowEA9zmeAr.png/
så bör där vara en ignore knapp så blir det tyst på de trollen.

Det är mycket trevligt att du kör Support, för det kommer du långt med, och det är mycket uppskattat bland de flesta LoL spelare då så få människor frivilligt spelar Support.

Lycka till med League of Legends!

Visa signatur

8700K 5GHz | RTX2060 Super | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Fedora

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bullen181:

Trevligt att du börjat med LoL! De där som klagar och pratar skit i chatten, och kallar folk noobs och sådant är för att du som är låg level spelar med många före detta level 30 snubbar som skapat smurf account för att trolla, jävlas, och vinna över nybörjare för att kunna kalla sig proffs själva. (Var i alla fall så här när jag började spela 2009.)
Klicka bara ignore in-game (Den där ikonen som är vid deras namn i score tabellen.)
När du är ingame och inte spelar mot bottar som på denna bilden: http://i2.minus.com/iCWowEA9zmeAr.png/
så bör där vara en ignore knapp så blir det tyst på de trollen.

Det är mycket trevligt att du kör Support, för det kommer du långt med, och det är mycket uppskattat bland de flesta LoL spelare då så få människor frivilligt spelar Support.

Lycka till med League of Legends!

Rättar dig lite, folk som skapar nytt account är förmodligen bannad för tribunal is da love <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Rättar dig lite, folk som skapar nytt account är förmodligen bannad för tribunal is da love <3

Det med, men huvuddelen gör det nog mest för det här att äga noobs, photoshoppa in sitt pro acc namn, och ta bort xp bar:en så kan man framstå som grym för ett tag. (Yes jag har sett det här hända.)

Visa signatur

8700K 5GHz | RTX2060 Super | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Fedora

Permalänk
Medlem

Om du är ny på LoL så är mitt tips att köpa Jax så snabbt som möjligt. När du väl har bemästrat honom kommer du vinna dina matcher mycket lättare då han är nog en av de starkaste karaktärerna i spelet.

Problemet med att köra Sona när man är ny spelare är att oftast kommer AD carryn vara hemsk om du inte kör med någon du känner i verkligheten. Ni kommer inte kunna koordinera era attacker och det slutar oftast med First blood till andra laget.

Sist jag spelade var Sona rätt så svag på grund av alla nerfs men vet inte om Riot har ändrat det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Najs att du spelar support

har 2 tips, börja på west och lär dig spela annat än support, för i ranked kommer du inte alltid kunna spela support

(Gärna fler olika supports också)

edit : n'r du lvlar 30 så kör inte ranked direkt.. du kommer ångra dig.. spela ranked den dagen du känner att du kan carrya hela laget..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Wow , dom jag har möt än så länge pratar fin engelska på Nordic =O , vilka språk är det som pratas på nordic ?
problemet är väl att polarna kör här , och har alltid kört support i princip , 2300 rbg healer på WoW , support på fps spel..
ja det här helt enkelt support som funkar för mig xD

Skrivet av Boozfob:

Najs att du spelar support

har 2 tips, börja på west och lär dig spela annat än support, för i ranked kommer du inte alltid kunna spela support

(Gärna fler olika supports också)

edit : n'r du lvlar 30 så kör inte ranked direkt.. du kommer ångra dig.. spela ranked den dagen du känner att du kan carrya hela laget..

urgh...nu börja man tänka på det xD , ja någon klass som liknar sona då ?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

urgh...nu börja man tänka på det xD , ja någon klass som liknar sona då ?

Det är hyfsat vanligt med support-aktiga junglers. Junglers som alltså främst hjälper till med crowd control, team buffs etc. Maokai och Nautilus är två gubbar du kanske ska ta en titt på. Bygg aura items såsom Aegis of the Legion (sen Bulwark om de har mycket magic dmg), Locket of the Iron Solari etc.

Permalänk

Du borde spela andra roller än support. Inte bara för att någon annan kan picka support före dig utan även för att du får en bättre förståelse för spelet då. T.ex. om du kör ett par games jungle så kommer du kunna se när junglern är redo att ganka din lane. Eller om du spelar ADC så kommer du när du sedan spelar support kunna se om din ADC kan döda era motståndare eller inte.

Missförstå mig inte, det kan vara bra att ha en roll som "main". Du blir då bättre på den rollen betydligt mycket snabbare än om du fokuserar på alla rollerna samtidigt. Men du måste kunna spela och förstå de andra rollerna också.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem

Så har flyttat till west nu btw

Imnazgul är mitt nick om någon vill adda mig ^^ ,

@apelsin förstår helt vad du menar , har lekt runt med garen och annie lite nu , även om dom inte är lika roliga som
min kärlek sona =D

En fråga dock: Jag får texturer samt att min skärm blinkar vit , (7970) händer enbart i detta spel
jag bytte driver från 12.9 ner till 12.8 , och det hjälpte ganska mycket , men händer fortfarande
någon som har den perfekta driven eller lösningen?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.