Permalänk

Sommarlov, vad ska man göra?

Hej!
Sommarlovet har precis börjat, finns inget speciellt att göra förutom att slappa
Men nu är det så, att de håller på att bygga ut en altan på våran stuga så vi kan inte åka dit, f
någon gång efter midsommar.

Så jag undrar om ni har något tips?
Bygga? Göra?
Har tillgång till mycket dator delar! Bygga något speciellt?
Eller något helt annat?

Tack!
Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Skaffa dig ett sommarjobb och spara pengarna till något vettigt. Jag jobbade ca 6veckor-8veckor per sommar efter 9:an och kunde spara ihop ca 20k sek per sommar

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Skaffa dig ett sommarjobb och spara pengarna till något vettigt. Jag jobbade ca 6veckor-8veckor per sommar efter 9:an och kunde spara ihop ca 20k sek per sommar

Ah!
Låter bra!?
Tips på vart man kan göra det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Ah!
Låter bra!?
Tips på vart man kan göra det?

Du, det är nog lite sent att söka sommarjobb nu, de flesta har redan börjat jobba. Det borde du gjort runt April, senast Maj. Ju tidigare destå bättre

Permalänk
Medlem

Jag, personligen håller på att tänka ut en vatten loop under semestern, men man måste ju ta vara på fritiden så jag säger med att åk och gör nå roligt en vecka, (sticker iväg med kärring på hojsemester i två veckor) så man får väl hinna med så mycket man kan utan att känna sig stressad

angående sommarjobb så kolla runt med grannar och sånt som kan behöva hjälp med gräsklipp eller annat, det var så jag köpte min första burk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Har ett par tips till dig om du har tråkigt, du kanske gillar något.
Lära dig spela ett instrument, förslagsvis gitarr, enkelt, mycket info finns, (hyfsat)billigt.

Lär dig jonglera! Mycket givande träning för både hjärnan och senare kroppen om du börjar med käglor och andra tyngre saker. Själv jobbar jag på att jonglera 3 käglor för att senare gå över till facklor.

Lär dig lösa rubiks kub, kul litet trick som ganska många blir imponerade av. Väldigt enkelt att lära sig också när man vet tricken

Bara ett fåtal ideer och exempel på vad jag har ägnat mig åt när jag inte har haft något att göra

Permalänk
Medlem

Umgås med polare, bada om du bor nära vatten. Sola, cykla iväg med några och tälta.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Itchago:

Du, det är nog lite sent att söka sommarjobb nu, de flesta har redan börjat jobba. Det borde du gjort runt April, senast Maj. Ju tidigare destå bättre

Skrivet av Dussan89:

Jag, personligen håller på att tänka ut en vatten loop under semestern, men man måste ju ta vara på fritiden så jag säger med att åk och gör nå roligt en vecka, (sticker iväg med kärring på hojsemester i två veckor) så man får väl hinna med så mycket man kan utan att känna sig stressad

angående sommarjobb så kolla runt med grannar och sånt som kan behöva hjälp med gräsklipp eller annat, det var så jag köpte min första burk

Skrivet av Itchago:

Har ett par tips till dig om du har tråkigt, du kanske gillar något.
Lära dig spela ett instrument, förslagsvis gitarr, enkelt, mycket info finns, (hyfsat)billigt.

Lär dig jonglera! Mycket givande träning för både hjärnan och senare kroppen om du börjar med käglor och andra tyngre saker. Själv jobbar jag på att jonglera 3 käglor för att senare gå över till facklor.

Lär dig lösa rubiks kub, kul litet trick som ganska många blir imponerade av. Väldigt enkelt att lära sig också när man vet tricken

Bara ett fåtal ideer och exempel på vad jag har ägnat mig åt när jag inte har haft något att göra

Skrivet av KaakaaN:

Umgås med polare, bada om du bor nära vatten. Sola, cykla iväg med några och tälta.

Tackar för all information samt tips

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Träna, grymt tidsfördriv & man mår bättre.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

Jag hade planer på att dra en Skåne runt trip på c:a en vecka med en kompis. Vi tänkte kanske till och med hyra tält plats vid Ullared och bo där två nätter men mina föräldrar satte stop för detta ganska snabbt då jag var för ung (14 år). Men jag tyckte detta var en riktigt bra ide och vill gärna dela med mig. Åk runt i närliggande landskap eller liknande eller bara res runt i ditt landskap och utforska det. Ett bra inköp är ju isåfall ett tåg kort som man får åka vart man vill i landskapet hur mycket man vill för 500 kr.

Permalänk
Medlem

Köp ett nytt spel och kör igenom det, när du är klar med det spelet så byter du till ett annat.

Mvh: En sarkastisk jävel som f.ö stör sig något oroligt på när folk skriver mvh.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Passa på att nyttja tiden till att lära dig sådana där små egentligen onödiga saker skulle jag säga. Lär dig lite grunder i något språk du tror att du aldrig kommer att ha nytta av, lär dig lösa en Rubiks kub som nämndes ovan, jonglering, korttrick, att traktera något instrument ... Lära dig nyttiga saker har du hela livet på dig att göra. Passa på att göra den här typen av saker innan du har ett jobb att sköta 47 veckor om året och där semestern ägnas åt att renovera huset och vara frugan till lags.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Syrran cyklade genom Polen när hon hade tråkigt en sommar. Kombinera något liknande med att lära dig spela ett instrument och sjunga på något tredjespråk, gärna på gatorn du åker förbi. På detta sätt får du träning, resa, musik och språk samt drygar ut respengen om du har hatten framme, i samma paket.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Visste inte att fotografer hade sommarlov. Som många skrivit så finns det rätt mycket på ganska kort avstånd som man kan besöka. Sen finns det även hobbyn som fiske som är riktigt roligt om man är fler. Träning är väl tidskrävande om det är något du gillar, cykling är något jag själv finner ganska roligt, betydligt roligare än att t.ex. lyfta skrot. Att läsa böcker är något väldigt nyttigt om du gillar det.

Permalänk

Jag ska hämta två ej fungerande gamla mopeder imorgon som jag tänkt mecka lite med under sommaren, kolla blocket där kommer upp mycket sådant

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Medlem

När jag var en kid typ 13-15 så var vi på stranden varje dag under sommarloven, solade, badade, spelade vollyboll. Sjukligt kul tid det där.

Nu är man för lat för att göra sådant, men på den tiden var det inget

Permalänk
Medlem

Köp World of Warcraft och kör igenom det... Eller skämt åsido, dra till gymet och träna, man mår bättre av det

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller