Köpa nedladdningsbara filmer på nätet

Permalänk
Medlem

Köpa nedladdningsbara filmer på nätet

Tjena, vet inte om denna tråd ligger rätt, men jag chansar på att den passar bäst här.

Min Hårddiska med alla mina filmer kraschade igår, och nu tycker min flickvän att det e slut med nedladdningen så därför undrar jag om det finns nån bra sida där man kan köpa filmer för nedladdning. Jag vill inte hyra dom och jag vill inte köra via nån slags on-demand-tjänst om netflix o dyl.
Jag hittar bara ställen att hyra filmer så jag undrar om det finns nån med nåt tips på var man kan köpa filmer.

Permalänk
Medlem

Film distributörerna säljer inte ut digitala kopior till företag, så därför kan du inte heller göra det från dom. Köper du en film kan du endast få en fysisk original skiva i sin kartong med unikt serienummer.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Men Shit vad tråkigt. Är det nån som har nåt tips på nån bra lösning?

Permalänk
Medlem

Starta en blu-ray sammling, rippa till hårddisk ?

Permalänk
Medlem

Man kan ju köpa på itunes

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Har för mig att på viaplay så kan man ladda ner filmerna oxå.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem

Jo jag har tänkt på att tippa kan bli ett alternativ. Men jag hade hoppats på att filmerna möjligen skulle kunna släppas lite tidigare om det va till nedladdning. Men tydligen så ärinte fallet eeftersom dom inte släpps alls.

Om man köper på iTunes, kan man göra över dom till en extern hdd då eller måste man öppna dom med nåt speciellt apple-program?

Att man kunde ladda ner på via play visste jag inte. Jag ska kolla upp det, tack för tipset