Blockera nummer/kontakt i Android

Permalänk

Blockera nummer/kontakt i Android

Vill blockera ett nummer som skickar till mig hela tiden, känner inte personen ens, så det är riktigt störande. Hur gör jag för att få bort numret? Har redan bytt nummer 2 gånger på 2 år :/ Har en Samsung S4

Visa signatur

Chassi: AeroCool Strike-X Advance. Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 660Ti 2048MB. Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional. Minne: Corsair 8GB (2x4096MB) CL8 1600Mhz VENGEANCE RÖD. Processor: Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge). Nätaggregat: OCZ MODXSTREAM PRO 600 WATT PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskeyboy666:

Vill blockera ett nummer som skickar till mig hela tiden, känner inte personen ens, så det är riktigt störande. Hur gör jag för att få bort numret? Har redan bytt nummer 2 gånger på 2 år :/ Har en Samsung S4

På min telefon går jag in på telefon-appen, inställningar, blacklist och skriver in.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskeyboy666:

Gå in på samtalsloggen, klicka och håll på numret du vill spärra och välj "Lägg till i spärrlistan"

Permalänk

När vi ändå är på ämnet:

För ett tag sen så visade en kille mig på sin telefon att när någon ringer och numret oregistrerat som kommer ändå namnet upp. Någon som vet vad detta program heter?

EDIT: stavfel

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

När vi ände är på ämnet:

För ett tag sen så visade en kille mig på sin telefon att när någon ringer och numret oregistrerat som kommer ändå namnet upp. Någon som vet vad detta program heter?

Googla Annars funkar hitta och eniro på något liknande sätt.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Skrivet av bjajjull:

Googla Annars funkar hitta och eniro på något liknande sätt.

Har testat google men jag vet inte heller vad jag ska googla och när jag försöker så hittar jag inget.
Men asså jag menar direkt istället för att visa personens nummer så visar den namnet direkt.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

När vi ändå är på ämnet:

EDIT: stavfel

Jag använde truecaller för det, den blockar även samtal från telefonförsäljare som är rapporterade som spam, typ god EL och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Har testat google men jag vet inte heller vad jag ska googla och när jag försöker så hittar jag inget.
Men asså jag menar direkt istället för att visa personens nummer så visar den namnet direkt.

Truecaller

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Avstängd

Jag kör det inbyggda i Cyanogenmod.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...