Permalänk

GTA V till pc?

Hejsan!

Nu har jag surfat runt ett bra tag och letat hur, var och när man kan få tag på GTA 5 till PC! Enligt vissa sidor finns det ingen butik med spelet i lager, vissa kan man förhandsboka men då kommer spelet preliminärt nästa år?

Så min fråga är, var kan man köpa/förhandsboka GTA V till pc, och få det vid release+frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Hejsan!

Nu har jag surfat runt ett bra tag och letat hur, var och när man kan få tag på GTA 5 till PC! Enligt vissa sidor finns det ingen butik med spelet i lager, vissa kan man förhandsboka men då kommer spelet preliminärt nästa år?

Så min fråga är, var kan man köpa/förhandsboka GTA V till pc, och få det vid release+frakt?

Kommer inte till PC vid release.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Gojsenmojs:

Hejsan!

Nu har jag surfat runt ett bra tag och letat hur, var och när man kan få tag på GTA 5 till PC! Enligt vissa sidor finns det ingen butik med spelet i lager, vissa kan man förhandsboka men då kommer spelet preliminärt nästa år?

Så min fråga är, var kan man köpa/förhandsboka GTA V till pc, och få det vid release+frakt?

Jag är inte säker, men jag tror inte att release datumet för PC är klart.

Permalänk
Medlem

webhallen.com, komplett.se osv.

Dock kommer det inte släppas samtidigt som konsolversionerna verkar det som då Rockstar inte ens sagt att det skall släppas till pc.
Förmodligen är det, de vanliga 6 - 8 månaderna innan det släpps till pc.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Det är inte ens säkert att det släpps till PC. Om det gör, så gissar jag på 6-12 månader efter konsollrelease.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Det är inte ens bekräftat att det ska komma ett PC-släpp. Men med 99% säkerhet lär det väl göra det förr eller senare. Men i nuläget är det som sagt obekräftat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk

Iih

Iiih vilken trevlig nyhet

Permalänk
Medlem

nVidia sade att det blir en PC version, vet inte när dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redblaze:

nVidia sade att det blir en PC version, vet inte när dock.

Som dom dementerade lika fort ja.

Permalänk
Medlem

Om de inte har gått ut med att det ska bli en pc version, varför kan man då förboka de på flera ställen?

Permalänk

Jaså, det förklarar en hel del, även om många har gått ut med preorder för pcversion Som vanligt blir datorlirarna förnedrade igen

Permalänk
Medlem

Så sjukt att de utvecklar produkten på pc, släpper de på konsol. Men vi får vänta på en pc version.. where is the love?

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Så sjukt att de utvecklar produkten på pc, släpper de på konsol. Men vi får vänta på en pc version.. where is the love?

Det är inte så lätt att använda en konsol till att utveckla spel. Hade du tänkt att dom skulle använda mario paint till att rita modeller till spelet och göra musiken?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av meastro:

Så sjukt att de utvecklar produkten på pc, släpper de på konsol. Men vi får vänta på en pc version.. where is the love?

Det som stör mig är att spelserien började på PC och fick alla sina framgångar tack vare PC spelare, som nu inte äns får möjligheten att uppleva spelet.
*** raderat ***

Otrevligheter, §1 i reglerna
Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

Var väl rätt många som var säkra på att RDR skulle komma till PC också, men det hände aldrig. Vi får väl hålla tummarna..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Gojsenmojs:

Hejsan!

Nu har jag surfat runt ett bra tag och letat hur, var och när man kan få tag på GTA 5 till PC! Enligt vissa sidor finns det ingen butik med spelet i lager, vissa kan man förhandsboka men då kommer spelet preliminärt nästa år?

Så min fråga är, var kan man köpa/förhandsboka GTA V till pc, och få det vid release+frakt?

lite mer förklarat kring varför det faktiskt kommer till next gen/PC.

http://youtu.be/SaRlfZg5Sz4?t=2m10s

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Inte en chans att det inte kommer till PC. Det är på tok för mycket pengar som står på spel, och med Max Payne 3 som grund så ska det nog inte vara några större problem att få till en duglig portning.
Man får hoppas att Nvidia´s blunder faktiskt var sann. Att få det redan i höst vore riktigt grymt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Så sjukt att de utvecklar produkten på pc, släpper de på konsol. Men vi får vänta på en pc version.. where is the love?

källa på att de utvecklar till PC och släpper på konsoll.. Tror det är tvärtom faktiskt.

Skrivet av Jonny Myran:

Inte en chans att det inte kommer till PC. Det är på tok för mycket pengar som står på spel, och med Max Payne 3 som grund så ska det nog inte vara några större problem att få till en duglig portning.
Man får hoppas att Nvidia´s blunder faktiskt var sann. Att få det redan i höst vore riktigt grymt.

Det blir säkert en oduglig portning från konsoll -> PC .. Som vanligt

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Det dyker säkert upp på PC nångång nästa år.

Permalänk
Hedersmedlem

*Ett otrevligt inlägg redigerat och ett inlägg som svarade raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

källa på att de utvecklar till PC och släpper på konsoll.. Tror det är tvärtom faktiskt.

Utvecklas på PC skrev han.

Jo det lär komma till dator. Dom kommer göra som med tidigare spel.

Permalänk
Skrivet av BesteN:

Utvecklas på PC skrev han.

Jo det lär komma till dator. Dom kommer göra som med tidigare spel.

Belägg för detta? Jag tror dig men vill veta om du vet något jag inte vet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Inte en chans att det inte kommer till PC. Det är på tok för mycket pengar som står på spel, och med Max Payne 3 som grund så ska det nog inte vara några större problem att få till en duglig portning.
Man får hoppas att Nvidia´s blunder faktiskt var sann. Att få det redan i höst vore riktigt grymt.

Fast 90% av folk på forumet skriver ju typ "Synd att det inte kommer på PC i höst, då måste jag börja med att köpa det på konsol".
Blir inga förlorade intäkter om folk resonerar så.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Belägg för detta? Jag tror dig men vill veta om du vet något jag inte vet

Skickades från m.sweclockers.com

läs tråden?

http://youtu.be/SaRlfZg5Sz4?t=2m10s trodde denna videon var tillräckligt utförligt förklarande.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

läs tråden?

http://youtu.be/SaRlfZg5Sz4?t=2m10s trodde denna videon var tillräckligt utförligt förklarande.

Nejmen, spekulationer. När kommer beläggen?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Så sjukt att de utvecklar produkten på pc, släpper de på konsol. Men vi får vänta på en pc version.. where is the love?

läste att för att vissa bolag ska få släppa spel på xbox så måste dom släppa de före dom släpper pc (och helst* innan andra konsolar) kan ju ha något med det att göra? Microsoft är ju lite bitchiare nu förtiden än vad dom var förr.. Man får ju inte ens köpa office längre utan bara "hyra" det som om det vore ett virusskydd...

*vet inte på vilka grunder "helst" står för.. Va ett tag sedan jag läste artikeln.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Itchy Trojan:

läs tråden?

http://youtu.be/SaRlfZg5Sz4?t=2m10s trodde denna videon var tillräckligt utförligt förklarande.

Videon är ju bara spekulationer, säger ingenting om varför det skulle komma till varken PC eller nextgen-konsollerna, de baserar det enbart på att det varit så för tidigare spel. De fortsätter sen med att säga att om det kommer till nextgen så kommer det även till PC bara för att de har samma processorarkitektur, att konsollerna för övrigt skiljer sig ganska rejält från en PC verkar alla helt glömt bort.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv

Som tidigare nämnt är det inte bekräftat alls, den enda som är bekräftat är PS3 och Xbox 360, som kommer den 17 september.

Sedan kan man väl anta att det kommer på PC, eftersom alla andra GTA har gjort det, och majoriteten av Rockstars spel (ej RDR). Sedan vet jag att man hade sett att de letade efter personal för PC-spel.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130710/gta-v-pa-vag-till-pc

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon168915:

Sedan vet jag att man hade sett att de letade efter personal för PC-spel.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130710/gta-v-pa-vag-till-pc

Skickades från m.sweclockers.com

Det vore jättekomiskt om den annonsen handlade om folk som skulle porta RDR till PC

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Dragone:

läste att för att vissa bolag ska få släppa spel på xbox så måste dom släppa de före dom släpper pc (och helst* innan andra konsolar) kan ju ha något med det att göra? Microsoft är ju lite bitchiare nu förtiden än vad dom var förr.. Man får ju inte ens köpa office längre utan bara "hyra" det som om det vore ett virusskydd...

*vet inte på vilka grunder "helst" står för.. Va ett tag sedan jag läste artikeln.

Tror snarare att det är för att konsolerna är en mycket större marknad idag, och dessutom inte behöver optimering för femtielva olika kombinationer av hårdvara, utan bara en per konsol.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |