Köpa LoL RP via mobil utanför sverige

Permalänk
Medlem

Köpa LoL RP via mobil utanför sverige

Hej!
Jag har nyligen flyttat till spanien och är här för att stanna ca ett år eller två.
Har abonemang på min mobil med pott som jag ändå kommer betala men inte använda så jag tänkte att jag kan lika gärna köpa RP för potten.
However, när jag ringer nummret "mopay" ger mig (09391147151) så går det ju obviously inte fram för att jag är utomlands. När jag ringer +4609391147151 blir det samma sak, samma när jag ringer +469391147151 osv. Det verkar vara helt omöjligt, har försökt nå deras kundservice men ingen svarar på flera dagar.. Någon som har en aning om hur jag kan köpa utomlands? Skulle vara evigt tacksam. SMS köp är ej ett alternativ eftersom det ej tydligen går på Potten.

Tack!!!

Permalänk

har inte med saker att göra men jag har kompis pott och det jag köper från mobilen läggs på den kostnaded man redan betalar.
Så min farsa betalar 369kr i månaden och det får jag ringa och smsa för osv, men om jag köper rp eller andra betaltjänster över telefonen så läggs det på fakturan, så det blir 369 plus det jag köpt.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7 8700 | Asus 1080 ROG Strix 8GB | EVGA GQ 650w PSU | Seagate Barracuda 1TB | Samsung PM981 256GB SSD | ASUS LGA1151 ROG STRIX B360-F Gaming | Ballistix LT DDR4 2666Mhz 2x8GB | Phanteks E P400 T-GLASS
Kringutrustning: Corsair VOID PRO RGB Wireless SE Yellow | Qpad MK-85 Pro | Asus VG248QE 144hz 24" | Steelseries Rival
700
|

Permalänk
Medlem

Har pratat med min provider och dem säger att SMS köp läggs till på fakturan men att ringa räknas som att jag ringt för X antal minuter.

Permalänk
Medlem

Någon som vet?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av sammipk:

Någon som vet?

Tror inte du kan ringa svenska betalnummer från utlandet men har inte testat själv.
Du kan inte räkna in betalsamtal i potten, den är för sverigesamtal/sms/mms (hör med din operatör).

Går det inte via hemsidan?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Tror inte du kan ringa svenska betalnummer från utlandet men har inte testat själv.

Fan också

Skrivet av NordhNet:

Du kan inte räkna in betalsamtal i potten, den är för sverigesamtal/sms/mms (hör med din operatör).

Har pratat med min operatör och detta ska inte vara ett problem, det är dock inte frågan.

Skrivet av NordhNet:

Går det inte via hemsidan?

Vad menar du med detta?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av sammipk:

Har pratat med min operatör och detta ska inte vara ett problem, det är dock inte frågan.

Du tror inte det är uppkoppling och själva samtalet som dras på "potten" och att sedan kostnaden för betaltjänsten hamnar på fakturan för sig?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag rekommenderar att du köper med kort eller paypal för då får du lite mer rp än du annars skulle.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Snälla svara inte om det inte har med själva frågan att göra.. Jag har pratat väldigt mycket med dem om det dras på potten och annars får jag väl ta skiten för det. However, det var inte ALLS min fråga.. Jag vill veta om någon har en aning om hur man gör det.. Och blupparen, om du läste så var det inte att skulle köpa RP och mobil var enklast utan det fanns en anledning att använda mobil. Kommer inte använda kort eftersom då kostar det för mig. Denna "pott" kommer 100% kosta samma vad jag än gör sålänge jag inte överstiger kostnaden så därför vill jag använda den till RP istället för kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Jag rekommenderar att du köper med kort eller paypal för då får du lite mer rp än du annars skulle.

Nu är ju grejen att han vill använda potten han har kvar på mobilen eftersom att den annars går förlorad

Permalänk
Medlem

Någon som vet ett svar på den faktiskta frågan :)?