Permalänk

Hjälp med uppgradering!

Hej,
Jag har idagsläget en rätt gammal rigg. (signatur)
Det är en AMD Phenom II x4 3.2 GHz Black Edition , 4GB ram, Geforce 560 TI och en vanlig 7200 rpm SATA disk.

Tanken är att kunna spela dom nyare spelen, bla BF4 på i alla fall medium-inställningar i 1080p.
Tror ni det räcker att man uppgraderar grafikkortet till ett 760/770 + att man sätter i 8GB/16GB RAM och eventuellt en SSD?
Det sitter ett 500w nätagg i burken också.. räcker det?

Processorn har ju ca 5år på nacken.. men behövs den verkligen bytas?

Tack på förhand!

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

SSD ger inte mer spelprestanda bara så du är medveten om det
Men jag tror faktiskt du ska satsa på helt ny dator men du kan nog spara HDD och PSU så länge det inte är "no name"-märke på dom.
Processorn är alltså jämn gammal med första generationen I7/I5/I3? Då tycker jag iaf det är dags att byta upp dej:)
500W duger till alla singel GPU konfigurationer i dagsläget (kanske inte titan).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

SSD ger inte mer spelprestanda bara så du är medveten om det
Men jag tror faktiskt du ska satsa på helt ny dator men du kan nog spara HDD och PSU så länge det inte är "no name"-märke på dom.
Processorn är alltså jämn gammal med första generationen I7/I5/I3? Då tycker jag iaf det är dags att byta upp dej:)
500W duger till alla singel GPU konfigurationer i dagsläget (kanske inte titan).

okay, tack!
Tror dock jag börjar med GFX och mer RAM så får jag ta MB och CPU senare när man är rik.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!