Permalänk
Medlem

Youtube i HD LG G2

Har precis bytt tillbaks från iPhone till android och skaffade då LG G2 och till mitt förtret så kan man inte streama youtube i någon annan upplösning än vad appen kallar för "HQ" Detta är inte vare sig 1080p eller 720p och det är ju lätt frustrerande. Över WiFi går det ju men jag vill ju kunna spela över 3g/4g också. Så, finns det någon lösning eller ska jag behöva bli besviken på android 1:a dagen?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Modifierad youtube-app som skall klara detta.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1529715

Permalänk
Medlem

Måste visst roota för de ska fungera. Känns drygt att det inte finns en spelare som fixar detta, o folk säger att ios är stängt.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Ja det är riktigt dåligt att det är låst.
Förstår verkligen inte varför heller.

Permalänk
Medlem

Det är lite komiskt när hardcore förespråkarna för android säger att OS'et är så öppet och inte alls lika låst som ios. Senast jag hade android, HTC Desire, så funka det att strömma HD över 3g så det är uppenbarligen en funktion som de uppdaterat bort. Konstigt att det inte finns några 3:e parts appar som stödjer detta som tex Pro Tuber på ios.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Jag får perfekt videokvalitet på min G2:a när jag kollar Youtube

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Efter root och bytt app antar jag? Eller så sitter du på WiFi och då fungerar det för mig också men det var är över 3g/4g som problemen sitter. Om du har en annan lösning så presentera den gärna här, då det säkert är fler som vill få 720p/1080p på sina lurar, och inte HQ som ligger, enligt mig, mellan 480p och 720p i kvalité.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Måste visst roota för de ska fungera. Känns drygt att det inte finns en spelare som fixar detta, o folk säger att ios är stängt.

Vad har detta med android att göra och vilken mobil OS kan spela upp Youtube HD videos över 3G, utan root/jailbreak?
Problemet ligger i Googles youtube app restriktioner och inte android. Sen går det att titta på HD 720P/1080P via webbläsare.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XPerion:

Vad har detta med android att göra och vilken mobil OS kan spela upp Youtube HD videos över 3G, utan root/jailbreak?
Problemet ligger i Googles youtube app restriktioner och inte android. Sen går det att titta på HD 720P/1080P via webbläsare.

Windows Phone 8 streamar 720p direkt, utan reklam osv. via 3\4G

Permalänk
Medlem

Eftersom ios också har funktionen tillsammans med wp, tycker jag, att det är en brist i android.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shitpommfrit:

Windows Phone 8 streamar 720p direkt, utan reklam osv. via 3\4G

Skrivet av SiD:

Eftersom ios också har funktionen tillsammans med wp, tycker jag, att det är en brist i android.

Finns ingen officiell youtube app som kan spela upp i HD och alla OS använder sig av alt youtube apps.
Fanns massor förrut, som kunde välja HD och numera är alla försvunnen. Förmodligen har Google bannat alla, som dom har gjort med Tubemate och den enda jag kan komma ihåg kan välja HD. Fast man får ladda ner det manuellt och inte svårt att hitta det.

Iallafall är det märkligt att Google har gjort denna restriktion på youtube appen.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Det är lite komiskt när hardcore förespråkarna för android säger att OS'et är så öppet och inte alls lika låst som ios. Senast jag hade android, HTC Desire, så funka det att strömma HD över 3g så det är uppenbarligen en funktion som de uppdaterat bort. Konstigt att det inte finns några 3:e parts appar som stödjer detta som tex Pro Tuber på ios.

De har ju rätt i att det är mer öppet än Ios.

Kommer din telefon utan YouTube förinstallerat behöver du inte roota för att få funktionen att kunna spela upp 720p/1080p via 3G/4G. Om du inte vill roota så googla och kolla om det finns en alternativ app som klarar det och installera den... och med googla menar jag inte söka i Play Store.
Annars brukar det inte vara någon större grej att roota, tar typ 2 minuter av din tid och gör telefonupplevelsen mycket bättre.

Håller dock med om att det är riktigt kasst att det inte fungerar från början med YouTube-appen.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Tycker ju att google bara kunde lagt till en popup varning första gången man väljer ex 720p/HD att detta kan medföra stora avgifter blablabla.

Ta bort det helt och spärra det är ju beyond korkat, dom vill vara öppna men vissa saker låser dom ner och tar bort.
Inte första saken precis som google spärrat under androids utveckling

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Tycker ju att google bara kunde lagt till en popup varning första gången man väljer ex 720p/HD att detta kan medföra stora avgifter blablabla.

Ta bort det helt och spärra det är ju beyond korkat, dom vill vara öppna men vissa saker låser dom ner och tar bort.
Inte första saken precis som google spärrat under androids utveckling

Ja tyvärr så har Google gått mer och mer mot att låsa allt, många gamla appar har tom helt övergetts.
Bra artikel som är väldigt relaterat: http://arstechnica.com/gadgets/2013/10/googles-iron-grip-on-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonno:

De har ju rätt i att det är mer öppet än Ios.

Kommer din telefon utan YouTube förinstallerat behöver du inte roota för att få funktionen att kunna spela upp 720p/1080p via 3G/4G. Om du inte vill roota så googla och kolla om det finns en alternativ app som klarar det och installera den... och med googla menar jag inte söka i Play Store.
Annars brukar det inte vara någon större grej att roota, tar typ 2 minuter av din tid och gör telefonupplevelsen mycket bättre.

Håller dock med om att det är riktigt kasst att det inte fungerar från början med YouTube-appen.

Jag har letat och kollat lite och enda appen jag hittat är Viral floating youtube popup. Må hända att jag är för dåligt insatt i android osv för att få saker och ting att fungera. Skulle säkerligen klara av att roota luren men jag är inte så sugen och med min otur blir det säkert nån bugg eller liknande. Tips på icke rootade program som ger mig det jag söker tas gladeligen emot.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Jag har letat och kollat lite och enda appen jag hittat är Viral floating youtube popup. Må hända att jag är för dåligt insatt i android osv för att få saker och ting att fungera. Skulle säkerligen klara av att roota luren men jag är inte så sugen och med min otur blir det säkert nån bugg eller liknande. Tips på icke rootade program som ger mig det jag söker tas gladeligen emot.

Vad jag vet så gör HQ att det blir högsta möjliga kvalité.

Som andra skrivit är det inte Android som är stängt, utan YouTube-appen.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna hitta och ladda hem Youtube med version 3.5.5. Den versionen är den senaste som man kan kolla på HD med utan att behöva vara ansluten till wifi.

Har själv använt den och det har fungerat bra, dock tvingas man till att installera om appen varje gång mobilen har startats om vilket kan bli rätt jobbigt om mobilen laddar ur hela tiden :D.

Permalänk
Medlem

Va? Klart det går att kolla på Youtube i HD via 3G/4G. Har väl fungerat väldigt länge nu? Se bara till att det är valt i inställningarna ("Högkvalitetsvideo på min mobil").

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Va? Klart det går att kolla på Youtube i HD via 3G/4G. Har väl fungerat väldigt länge nu? Se bara till att det är valt i inställningarna ("Högkvalitetsvideo på min mobil").

Med senaste versionen Youtube på min s3:a kommer jag endast upp i HQ med den inställningen vald iaf tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goffen:

Med senaste versionen Youtube på min s3:a kommer jag endast upp i HQ med den inställningen vald iaf tyvärr.

Jasså? På min S4:a är det HD..

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Kanske bara det är 4g det funkar med då. På min S3:a kommer jag endast upp till H+ som max.

Annars har jag exakt samma inställning vald som du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goffen:

Kanske bara det är 4g det funkar med då. På min S3:a kommer jag endast upp till H+ som max.

Annars har jag exakt samma inställning vald som du.

Var tvungen att testa med 3G (fick H+), och då gick det faktiskt inte!

Då har vi utrett detta då, man måste ha 4G!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Testade nu med min G2:a och på 4G kan jag köra HD men med 3g funkar "endast" HQ

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Då är det dubbelt dåligt Här i stan har inte telia 4g utan det är telenor och tele2 som står för det.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁