Någon som vet hur Viaplay funkar med Telia och i övrigt!?

Permalänk

Någon som vet hur Viaplay funkar med Telia och i övrigt!?

Hej jag hade tänkt skaffa telias kombinations abonnemang och där ingår tydligen via play.

Jag undrar däremot om det funkar som Visats viasat on demand eller behöver man inte de små apparaterna

som liknar routrar? Undrar eftersom jag inte vet och undrar om någon använder viaplay och tycker det är bra. Svar uppskattas!

Permalänk
Avstängd

Jag har viasat via parabol med trilling abonnemang alltså 3 tv skärmar med viaplay dom (små apparaterna ) är ju för att få viaplay trådlöst.Men funkade inget vidare för mig, så jag drog nätverkskabel direkt från källarplan (villa alltså) till vinden och sen borra jag ett hål i taket i hörnet på akttuella rummet fick ner både parabol,nätverkskabel döljde allt med kabelkanal.(lite overkill information :).Mitt omdöme om just viaplay är bara positivt.Vill du ha det trådlöst hos Telia får du använda deras Rucko tror jag det heter.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av Mange43:

Jag har viasat via parabol med trilling abonnemang alltså 3 tv skärmar med viaplay dom (små apparaterna ) är ju för att få viaplay trådlöst.Men funkade inget vidare för mig, så jag drog nätverkskabel direkt från källarplan (villa alltså) till vinden och sen borra jag ett hål i taket i hörnet på akttuella rummet fick ner både parabol,nätverkskabel döljde allt med kabelkanal.(lite overkill information :).Mitt omdöme om just viaplay är bara positivt.Vill du ha det trådlöst hos Telia får du använda deras Rucko tror jag det heter.

Tack ska du ha, det var tillräckligt med bra info för att jag skulle få en bättre syn på saken!