[BF4] Bannad från Sweclockers servrar?

Permalänk

Nej jag försökte verkligen inte medvetet kringå språkfiltret genom att skriva bad jag skrev.
Spelar väldigt sällan på svenska servrar och om jag känner för att svära skriver jag på svenska, nu råkade jag joina en kompis på Er server så därför blev det lite fel.

Medvetet försökte kringå ett filter... haha hur patetiskt låter inte det.

GET YOUR FACTS STRAIGHT!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheSwede1970:

Nej jag försökte verkligen inte medvetet kringå språkfiltret genom att skriva bad jag skrev.
Spelar väldigt sällan på svenska servrar och om jag känner för att svära skriver jag på svenska, nu råkade jag joina en kompis på Er server så därför blev det lite fel.

GET YOUR FACTS STRAIGHT!

Tyckte att Lan förklarade rätt bra varför, även om du spelar på icke svenska servrar ibland så gäller samma regler för dig som förr alla andra, dessa regler är inget som har kommits på över en natt utan har varit med sedan sweclockers bf3 servrar.

Du fick trots allt en ban på 3 timmar som har löpt ut så nu kan du spela som vanligt på våra servrar igen!

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TheSwede1970:

GET YOUR FACTS STRAIGHT!

Vår server, våra regler. Det är helt ditt val att spela där.

Under nästan tjugo år som serveradmin (ja, jag var med under telnet tiden) i olika omständigheter så har jag sett de flesta regelbrotten begås. Ofta så försöker folk skriva om sina svordomar för att undgå språkfiltren genom omskrivningar eller sammanskrivningar. Ditt beteende matchade alltså ett känt mönster. Vi kan inte läsa dina tankar, bara gå på vad du skriver.

Det tillsammans med vad du skrev (den text åsyftade inte en generell situation utan en annan spelare) gjorde att du fick kyla ner dig i tre timmar.

Du anser dig antagligen oskyldigt och felaktigt tidsbannad, tyvärr håller jag inte med. En tidsbann är inte en vacbann, bara ett sätt för oss att säga, "Lugn, kom tillbaka om en stund."

"Patetiskt"? Vi efterlever våra regler om en trevlig stämning online. Bröt du mot dem? Ja, det är faktum. Är det din skyldighet att ta reda på reglerna? Ja. Fick du varningar innan? Ja. Du klagar alltså på att admins gör sitt jobb.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Under nästan tjugo år som serveradmin (ja, jag var med under telnet tiden) i olika omständigheter så har jag sett de flesta regelbrotten begås. Ofta så försöker folk skriva om sina svordomar för att undgå språkfiltren genom omskrivningar eller sammanskrivningar. Ditt beteende matchade alltså ett känt mönster. Vi kan inte läsa dina tankar, bara gå på vad du skriver.

Det tillsammans med vad du skrev (den text åsyftade inte en generell situation utan en annan spelare) gjorde att du fick kyla ner dig i tre timmar.

Du anser dig antagligen oskyldigt och felaktigt tidsbannad, tyvärr håller jag inte med. En tidsbann är inte en vacbann, bara ett sätt för oss att säga, "Lugn, kom tillbaka om en stund."

"Patetiskt"? Vi efterlever våra regler om en trevlig stämning online. Bröt du mot dem? Ja, det är faktum. Är det din skyldighet att ta reda på reglerna? Ja. Fick du varningar innan? Ja. Du klagar alltså på att admins gör sitt jobb.

Fick jag varningar innan?

Jag fick en varning och det var när jag svor, sa inget efter det och ändå blev jag bannad. Tycker att en varning borde vara tillräckligt, den förstod jag och höll tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede1970:

GET YOUR FACTS STRAIGHT!

För det här hjälper ju

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

För det här hjälper ju

Tycker en varning hade varit tillräckligt därav mitt babblande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede1970:

Tycker en varning hade varit tillräckligt därav mitt babblande...

Jaja, ge upp nu. Vi vet att du är sur. Bannen har väl gått ut för länge sen, så jag förstår inte varför du fortfarande bråkar. Säg att du är ledsen och sätt dig och spela BF4 utan att svära istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Svart att acceptera för vissa tydligen.

Ursäkta om jag byter ämne. Jag undrar bara vad Du/Ni använder för gränssnitt när ni administrerar era servrar. Jag använder rocketcon/rocketblast med det verkar fungerar lite sisådär, spelare som fått ban kan ändå ansluta (BF3 förvisso)

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

För det här hjälper ju

Skrivet av m4gnify:

Jaja, ge upp nu. Vi vet att du är sur. Bannen har väl gått ut för länge sen, så jag förstår inte varför du fortfarande bråkar. Säg att du är ledsen och sätt dig och spela BF4 utan att svära istället

Skrivet av Dr.Mabuse:

Svart att acceptera för vissa tydligen.

Ursäkta om jag byter ämne. Jag undrar bara vad Du/Ni använder för gränssnitt när ni administrerar era servrar. Jag använder rocketcon/rocketblast med det verkar fungerar lite sisådär, spelare som fått ban kan ändå ansluta (BF3 förvisso)

Lugn folket, nog med OT. Tråden är laddad nog med argument mellan spelare och admin, m'kay? Inte för att jag inte uppskattar att ni bryr er men det funkar nog bättre om spelarna slipper hamna på defensiven.

Dr, vi kör Procon via egen hostad server layer med två egna programmerare. Kör bara RocketCon för config och start/stop.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk

Jahapp då blev man bannad från den enda bra servern. Anledningen var för att jag har ett stötande namn (fondlemyballs). Nu är det ju lite svårt att byta namn efter att man har lagt in 60 timmar.

Nu förstår jag att regler ska följas men om någon admin kan reconsider min ban så skulle jag vara väldigt tacksam. Om jag har förstått det rätt enligt enligt formuleringen i reglerna så är det okej med stötande namn så länge man inte visar sig i chatten. Jag avstår isåfall gärna från chatten, så länge jag får spela.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mockashocka:

Jahapp då blev man bannad från den enda bra servern. Anledningen var för att jag har ett stötande namn (fondlemyballs). Nu är det ju lite svårt att byta namn efter att man har lagt in 60 timmar.

Nu förstår jag att regler ska följas men om någon admin kan reconsider min ban så skulle jag vara väldigt tacksam. Om jag har förstått det rätt enligt enligt formuleringen i reglerna så är det okej med stötande namn så länge man inte visar sig i chatten. Jag avstår isåfall gärna från chatten, så länge jag får spela.

Tyvärr släpper vi inte på bannen, men som du märkte efter att du bytte namn så var det inga problem att fortsätta spela på servern. Så bannen var alltså inte knutet tilll ditt konto, utan namnet.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mockashocka:

vet inte om vi behöver förklara varför vi bannade dig om du inte förstår att det namnet inte är ok, eftersom du heter det så antar jag att du vet vad det är på svenska, om du byter namn så är du välkommen in med det

din logg idag:

Line 3667: [21:52:49] fondlemyballs has joined the server..
Line 3732: [22:04:41] fondlemyballs > for lust_
Line 3733: [22:04:43] fondlemyballs > ??
Line 3741: [22:04:49] fondlemyballs > u lust after men?
Line 3750: [22:05:07] fondlemyballs > kjellz is a hebophile I know him IRL
Line 3752: [22:05:10] fondlemyballs > he took my daughter
Line 3755: [22:05:24] fondlemyballs has disconnected from the server (reason: Inappropriate name - Kinekin)..
Line 3756: [22:05:48] fondlemyballs has joined the server..
Line 3758: [22:06:08] fondlemyballs has disconnected from the server (reason: Inappropriate name - Kinekin)..
Line 3883: [22:23:13] fondlemyballs has joined the server..
Line 3884: [22:23:34] fondlemyballs has disconnected from the server (reason: Inappropriate name - Kinekin)..
Line 3936: [22:32:41] fondlemyballs has joined the server..

Dold text
Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mockashocka:

Nu förstår jag att regler ska följas...

Bra. Då förutsätter jag att du aldrig mer kommer att skriva sådant skitsnack som visades i loggen. Jag fattar inte varför du skrev sådant till att börja med men för att markera tydligt: Vi kommer inte att tolerera det.

Skrivet av bl0m1:

din logg idag:

Line 3667: [21:52:49] fondlemyballs has joined the server..
Line 3732: [22:04:41] fondlemyballs > for lust_
Line 3733: [22:04:43] fondlemyballs > ??
Line 3741: [22:04:49] fondlemyballs > u lust after men?
Line 3750: [22:05:07] fondlemyballs > kjellz is a hebophile I know him IRL
Line 3752: [22:05:10] fondlemyballs > he took my daughter
Line 3755: [22:05:24] fondlemyballs has disconnected from the server (reason: Inappropriate name - Kinekin)..
Line 3756: [22:05:48] fondlemyballs has joined the server..
Line 3758: [22:06:08] fondlemyballs has disconnected from the server (reason: Inappropriate name - Kinekin)..
Line 3883: [22:23:13] fondlemyballs has joined the server..
Line 3884: [22:23:34] fondlemyballs has disconnected from the server (reason: Inappropriate name - Kinekin)..
Line 3936: [22:32:41] fondlemyballs has joined the server..

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att denna servern är så tom som den är för det mesta. Blev bannad för att jag ifrågasatte språkfiltret.

Kallade en som rammade mig med jet för "NOOB", fick varning så skrev nybörjare bara för att se om ni ens vet vad noob står för.
Kinekin (eller vad han nu heter) blev grinig och sa "Play on another server if you don't like it" varpå jag svarade "Get your panties untangled".

Jo, lite väl griniga ni är på er server. Faktum är att jag inte ens gillar servern men det gör mina vänner.
I alla fall, sluta vara så otrevligt fisförnäma så kanske folk vill spela på den.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Inte konstigt att denna servern är så tom som den är för det mesta. Blev bannad för att jag ifrågasatte språkfiltret.

Kallade en som rammade mig med jet för "NOOB", fick varning så skrev nybörjare bara för att se om ni ens vet vad noob står för.
Kinekin (eller vad han nu heter) blev grinig och sa "Play on another server if you don't like it" varpå jag svarade "Get your panties untangled".

Jo, lite väl griniga ni är på er server. Faktum är att jag inte ens gillar servern men det gör mina vänner.
I alla fall, sluta vara så otrevligt fisförnäma så kanske folk vill spela på den.

Då måste jag bara börja med att fråga hur din attityd som spelare är? Du verkar ha en rätt dålig attityd både mot andra spelare och admins. Kinekin, i detta fallet, gav dig en varning tidigare pga just din attityd.

Och sen angående att servern är tom pga att vi är "otrevligt fisförnäma". Vi har regler på servern och de gäller för alla. Reglerna finner du här eller via !rules in-game.

Så nej, du vart inte tempbannad pga att du ifrågasatte språkfiltret, utan för din overall stöddiga attityd.

Citat:

[15:32:09] TheCadde > And wallhack
[15:32:17] TheCadde > Because everywhere i come from you look right at me
...
[15:32:39] TheCadde > Well, obviously he isn't good at using it
[15:32:45] Magnushen > umad bro yolo
[15:32:58] TheCadde > Not talking to you anyways
...
[15:41:20] TheCadde > Dliga ni r
...
[15:48:13] TheCadde - Chinese Army > Dina wallhacks funkar inte s bra mot vehicles

Citat:

[16:18:12] TheCadde > AA jag wallhackade fr mycket...
[16:18:15] TheCadde > Tnt
[16:18:33] Kinekin > Ta och lugna ner dig cadde
[16:18:37] TheCadde > Nej
[16:18:40] TheCadde > Jag vgrar

Citat:

[17:36:58] TheCadde > GJ
[17:37:01] TheCadde > NOOB
[17:37:10] TheCadde > Nybrjare
...
[17:37:25] TheCadde > ... Sprkfiltret r lite kass hr va
[17:37:51] Kinekin > Kinekin: If you don't like the filter, paly somewhere else
[17:38:06] TheCadde > Get your panties untwisted

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TheCadde:

Du hade visst ett klagomål på en admin? Då ska vi snackas vid.

1. Felaktigt antagande, du blev tidsbannad i en vecka för upprepad dålig attityd trots tillsägelse. Att käfta emot en admin som ber dig ta det lugnt kommer du att bli kickad/bannad från vilken server som helst och det vet du själv eftersom du spelar online spel.

2. Man ska kunna spela på SweC servern utan att ha någon som är otrevlig och gör påhopp. Precis som man ska kunna skriva i forumet utan att bli påhoppad.

3. "Grinig" är ett intressant ord med tanke på din logg och ditt beteende på servern.

4. Att du kommer hit och kallar oss, samtliga, "otrevligt fisförnäma" är belysande, tack.

Jag finner inget klandervärt i admins agerande eller tidsbannen på en vecka för din del eftersom du betedde dig som du gjorde (det kan alla se i loggen) och vägrade lyssna när en admin hövligt bad dig lugna dig först för att sedan tala om att det är fritt för dig att spela på servern eller inte. På vilket sätt var han grinig?

Det är ditt ansvar som spelare på en server (alla servers) att läsa reglerna som gäller och följa dem. Om en admin ber dig lugna dig så kanske du bör fundera på varför och inte käfta emot - det tyder på att du inte kommer att respektera reglerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha, aa det är ju just det jag menar. Om ni inte kan se skillnaden så är ni just vad jag sa. Fisförnäma...
Ni lär er när ni har lite mer erfarenhet.

Min attityd är helt klart aggressiv, det är liksom poängen. Det är ett spel där soldaterna själva svär mer än något språkfilter skulle tillåta. Där en stor del av spelupplevelsen går ut på att massakera motståndaren med skjutvapen och sprängmedel med alla till stånds medel. Där det konstant är ett blodbad och alla går runt och svär så mycket dom bara kan.

Men att kalla någon för "NOOB" i chatten är inte okej? Har ni ens en aning om vad NOOB står för (originellt, inte någons ändrade uppfattning om betydelsen)
Så seriösa som ni vill vara kommer ni säkert hitta första definitionen på just noob, newbie, newb, etc etc och citera den. För enkelhetens skull citerar jag wikipedia:

Citat:

Newbie, newb, noob, or Chobo, the opposite of Gosu is a slang term for a novice or newcomer, or somebody inexperienced in any profession or activity. Contemporary use can particularly refer to a beginner or new user of computers, often concerning Internet activity, such as online gaming[1] or Linux use.[2][3] It can have derogatory connotations, but is also often used for descriptive purposes only, without a value judgment.

The term's origin is uncertain. Earliest uses probably date to late twentieth century U.S. military jargon, though possible precursor terms are much earlier. Variant forms of the noun include newby and newbee, while the related term noob (often spelt n00b) is often used in online gaming.

Som ni klart kan se har inte ordet någon elak betydelse, oavsett vad vissa vill få det till utan beskriver en person utan erfarenhet. Lite som ni admins som leker förening på er server.

...

Angående WH anklagelser, det hör till samtliga spel online. Inte bara FPS, bara för att ni inte gillar det betyder inte det att det inte är en norm. Jag ger blanka fan i vad ni tycker om det och ni har rätten att sätta vilka regler ni vill på er server. Jag säger inte att ni inte får, jag säger att ni anser er för fina bland en skara människor som inte bryr sig om dom blir kallade professionella sexköpare/säljare eller svärdfajtare. Speciellt inte av noobjonte P12 från internet.

Enda anledningen till att jag ens skriver (jag överklagar alltså inte, håll bannen till ni är 85 år gamla for all i care) är för att påpeka för er att ni har era könsorgan i kläm.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Det spelar ingen roll vad ordet betyder (och vi är nog alla väldigt medvetna om vad det betyder), då det i 90% av fallen (enligt mig) används på ett sätt för att kränka andra. Bara för att det är ett spel där man skjuter varandra och gubbarna skriker vissa ord ibland, betyder det att du som spelare måste vara i chatten och härja med en dålig attityd? Och speciellt att ha den attityden mot en admin? Det är din rätt att få tycka vad du vill, men att vi admins anser oss finare, det förstår jag inte vad du grundar på. Vi har en server där vi har satt regler (under SweClockers namn) och vi som admins finns till för att hålla koll på servern, hjälpa folk som behöver hjälp och se till så att folk håller sig till reglerna. Vi behandlar alla likadant. Vi vill att folk ska kunna spela på våra servrar utan att behöva sitta och lyssna på någon som sitter och säger hur dåliga alla är och skiter fullständigt i en admins varning till att lugna sig.

Citat:

... ni har rätten att sätta vilka regler ni vill på er server.

Bra och då ska de väl följas också? Vill du sitta och skrika hur dåliga alla är kan du väl hålla det till VOIP med dina kompisar som du nu spelade med på servern?

Sedan måste jag bara påpeka att din attityd mot oss när du drar upp detta problem är väldigt tråkig. "... att påpeka för er att ni har era könsorgan i kläm."

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Aa, boohoo någon sa något elakt till mig i BF. Mammapatrullen häpnar.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TheCadde:

Aa, boohoo någon sa något elakt till mig i BF. Mammapatrullen häpnar.

Alla servers är olika, drivs olika. Somliga vill ha päroncider, andra vill ha äpplecider. Våra regler är som de är för att ge folk en annan upplevelse, vi struntar fullständigt i vad spelet handlar om eller vad som skriks ingame, precis som vi struntar i vad du säger till dina kamrater över Skype eller whatnot. Vi reagerar på påhopp på andra som sänker spelglädjen för 60 andra spelare på servern, en trist stämning kan sabba spelupplevelsen för andra och det tillåter vi inte.

Precis som Kinekin sade till dig, det är upp till dig vart du vill spela.

Dina inlägg har varit mycket upplysande om din synvinkel på servern och driften av den. Tack för dina åsikter om än inte dina ordval. Vill du skriva ytterligare så råder jag dig vänligt att ta ett steg tillbaka och läsa på forumreglerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej! Blev bannad igår då jag ville testa hur ert språkfilter fungerade. Skrev ett ganska fult ord då det var en på servern som blev bannad pga detta och jag ej kunde se vad han skrivit, så jag antog att servern tog bort "fula" meddelanden automatiskt. Men så var det inte, insåg senare att han kan ha skrivit i squadchat eller liknande. Ber väldigt mycket om ursäkt för detta, tog ett ord som jag visste att ert språkfilter skulle reagera på. Gillar verkligen sweclockers HC-server och har spelat många timmar på den, så jag hoppas att min ban kan lyftas så jag kan spela där igen.

Vad är ditt ingame namn: [ESJG] MaeryeokSonyuh
När hände det: ca 2320 20140504
Vilken av våra servrar skedde detta på: HC-servern

MVH
Adocaz

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nu har du ändrat ditt inlägg så jag svarar på båda.

Citat:

Hej! Blev bannad alldeles nyss då min bror Andreas skrev nåra fula ord i chatten medans jag var afk... Skulle gärna vilja bli unbannad om det är en permaban.

Oavsett om det är du eller din bror som skriver fula ord så är det du som ansvarar för kontot.
Du får nog ta ett snack med din om varför han tycker det är roligt att skriva sånna ord för sånt är inte acceptabelt.

Skrivet av adocaz:

Hej! Blev bannad igår då jag ville testa hur ert språkfilter fungerade. Skrev ett ganska fult ord då det var en på servern som blev bannad pga detta och jag ej kunde se vad han skrivit, så jag antog att servern tog bort "fula" meddelanden automatiskt. Men så var det inte, insåg senare att han kan ha skrivit i squadchat eller liknande. Ber väldigt mycket om ursäkt för detta, tog ett ord som jag visste att ert språkfilter skulle reagera på. Gillar verkligen sweclockers HC-server och har spelat många timmar på den, så jag hoppas att min ban kan lyftas så jag kan spela där igen.

Vad är ditt ingame namn: [ESJG] MaeryeokSonyuh
När hände det: ca 2320 20140504
Vilken av våra servrar skedde detta på: HC-servern

MVH
Adocaz

Att testa hur ett spåkfilter funkar är en väldigt dålig idé, speciellt när du använde ett sånt ord också.
Den typen av ord du använde har vi noll tolerans för och vill inte ha det på våra servrar.
Du får tyvärr stå för det du gjorde, vi kommer inte släppa bannen.

Hoppas du tänker på dina ordval i framtiden.

Permalänk
Medlem

Är detta alltså en permaban?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av adocaz:

Är detta alltså en permaban?

Ja, det är en permban

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är väldigt synd att få permaban för ett ord, min första ban dessutom vad jag vet om. Har lagt in många timmar på er hc-server då det är den enda hc-servern med bra ping som folk spelar på. Ogillar starkt att jag får permaban bara sådär, även fast det är ett väldigt starkt ord så var det inte riktat mot något, samt att det inte står något om denna nolltolerans som skulle skilja min svordom från "de vanliga" i era serverregler. Men det är inget att göra något åt. GLHF

MVH
Adocaz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av adocaz:

Jag tycker att det är väldigt synd att få permaban för ett ord, min första ban dessutom vad jag vet om. Har lagt in många timmar på er hc-server då det är den enda hc-servern med bra ping som folk spelar på. Ogillar starkt att jag får permaban bara sådär, även fast det är ett väldigt starkt ord så var det inte riktat mot något, samt att det inte står något om denna nolltolerans som skulle skilja min svordom från "de vanliga" i era serverregler. Men det är inget att göra något åt. GLHF

MVH
Adocaz

Rasism kommer aldrig att tolereras eller tillåtas, det är det i särklass äckligaste som människan någonsin hittat på och det ska bara bort. Sådan skit ska inte folk som spelar på denna servern behöva utsättas för.

Vi har inte skrivit ut exakta bedömningar eftersom det beror på vad som sägs, i vilken situation, etc. Att skriva ut en hel ordbok med straffsatser vore lönlöst är jag rädd.

Antingen ljög du för oss med första versionen (det var någon annan som skrev ingame) av vad du postade i denna tråden eller så ljög du i andra versionen (du ville testa ban systemet). Det fanns en intern diskussion om åtgärden men den blev enig fort tack vare detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Självklart så ljög jag i första versionen och sen kom fram till att det var mer värt att berätta sanningen istället och redigerade mitt svar FÖRE admins hade svarat. Oavsett så respekterar jag ert beslut om att ha kvar bannen då det är er server och det är helt onödigt att käfta med admins.

MVH

Permalänk
Skrivet av Lan:

Om du blivit bannad och vill överklaga, skriv i denna tråden.

Hur skriver du ditt inlägg?
Vad är ditt ingame namn: Utan namn kan vi inte göra något
Vad hände: Beskriv händelsen tydligt.
När hände det (klockslag och datum): Med tidsangivelse så hittar vi lättare och snabbare just din situation i våra loggar.
Vilken av våra servrar skedde detta på: Olika servrar har olika loggar.

Exempel på en bra post.

Detta gäller alltså enbart SweClockers.com servrar och inga andra. Våra server regler hittar du nedanför, de är till för allas trivsel ingame. Längre diskussioner tas aldrig i chatten utan skall istället föras i servertråden ovan, i denna tråd behandlas enbart bans!

Spelregler

Dold text

1. Mr_Phille
2. Jag blev bannad av "CrazyAngel4You"
3. Ca kl 16 den 17/7 2014
4. BF4, 32-manna, HC

Permalänk
Medlem
Skrivet av phille_hbg:

1. Mr_Phille
2. Jag blev bannad av "CrazyAngel4You"
3. Ca kl 16 den 17/7 2014
4. BF4, 32-manna, HC

Jag skickade ut dig pga din TK. Du har vid tidigare tillfällen sprängt friendly när du inte har fått deras fordon. Jag har bland annat varit en av de så jag vet. Det jag gjorde var att sätta en tempban på dig, på 3 dagar, så du är inte permanent avstängd. Du har fått varningar av mig vid tidigare tillfällen, så nu var det nog enligt mig. Kom tillbaka och spela om 3 dagar!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Crazy:

Jag skickade ut dig pga din TK. Du har vid tidigare tillfällen sprängt friendly när du inte har fått deras fordon. Jag har bland annat varit en av de så jag vet. Det jag gjorde var att sätta en tempban på dig, på 3 dagar, så du är inte permanent avstängd. Du har fått varningar av mig vid tidigare tillfällen, så nu var det nog enligt mig. Kom tillbaka och spela om 3 dagar!

Okej. Jag skiter väl i fordonen, det kommer ju nya. Däremot så blir jag trött på folk som står i basen med ett fordon när det kan användas till mycket annat. Men det är tydligen helt okej att stå parkerad i basen med en stridsvagn, skjuta in i basen, köra över folk med fordon, osv men att spränga en campare i basen är fy skam tydligen!

Sköna regler ni har!