Posten levererar till fel utlämningsställe. Går det att byta?

Permalänk
Medlem

Posten levererar till fel utlämningsställe. Går det att byta?

Tjena!
Jag har nyligen flyttat och har upptäckt att jag som oftast inte får mina saker jag beställt levererade till mitt närmaste utlämningsställe.

Detta är mycket irriterande för mej då jag inte har varken bil eller busskort.
En gång (första gången jag beställde) har jag fått det levererat ner till Ica vilket tar mej 10 minuter att promenera till men dom 4 andra gångerna jag har beställt har dom hamnat nere på Coop vilket det tar mej 30 minuter att promenera.

Det är mycket irriterande speciellt om man beställer någonting större då blir det helt omöjligt för mej att hämta ut mina saker helt plötsligt.

Jag har skickat ett mail till posten där jag påpekar mitt problem men om man söker på nätet så brukar tydligen posten inte bry sej utan bara beklagar det hela.

Har någon av er varit i samma sits och kanske till och med lyckats byta utlämningsställe?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med att byta utlämningsställe, men kan inte tro att det skulle vara svårare för posten än att kanske sätta upp en lapp eller dylikt så dom vet.
Ta en promenad över till posten och hör med dom om det finns något man kan göra åt det. Och om inget annat, en en förklarning kanske.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Vet inte hur det är med att byta utlämningsställe, men kan inte tro att det skulle vara svårare för posten än att kanske sätta upp en lapp eller dylikt så dom vet.
Ta en promenad över till posten och hör med dom om det finns något man kan göra åt det. Och om inget annat, en en förklarning kanske.

Jag pratade med dem senast jag hämtade ett paket där nere men dom sa bara att dom inte hade någon kontroll om vilka paket som kom till dem och vilka som kom till Ica.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Tjena!
Jag har nyligen flyttat och har upptäckt att jag som oftast inte får mina saker jag beställt levererade till mitt närmaste utlämningsställe.

En gång (första gången jag beställde) har jag fått det levererat ner till Ica vilket tar mej 10 minuter att promenera till men dom 4 andra gångerna jag har beställt har dom hamnat nere på Coop vilket det tar mej 30 minuter att promenera.

Det är mycket irriterande speciellt om man beställer någonting större då blir det helt omöjligt för mej att hämta ut mina saker helt plötsligt.

Jag har skickat ett mail till posten där jag påpekar mitt problem men om man söker på nätet så brukar tydligen posten inte bry sej utan bara beklagar det hela.

Har någon av er varit i samma sits och kanske till och med lyckats byta utlämningsställe?

Det ska ju styras av ditt postnummer. Har avsändaren angivit fel postnummer eller har det sorterats fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Det ska ju styras av ditt postnummer. Har avsändaren angivit fel postnummer eller har det sorterats fel?

Ja det är det där som är skumt för det kommer till rätt postnummer och 4 av 5 gånger så har det ändå kommit ner till fel utlämningsställe så det låter ju lustigt om dom har sorterat fel 4 gånger av 5.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Ja det är det där som är skumt för det kommer till rätt postnummer och 4 av 5 gånger så har det ändå kommit ner till fel utlämningsställe så det låter ju lustigt om dom har sorterat fel 4 gånger av 5.

Är du säker på att alla de 5 gångerna varit Posten som levererat? Kan någon leverans ha gjorts med DHL eller Schenker tex? Om inte så är det väldigt lustigt att de skickar paketen till det ombud som ligger längre bort. Prova ringa postens kundservice så kanske de kan svara på frågan varför det hänt.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Är du säker på att alla de 5 gångerna varit Posten som levererat? Kan någon leverans ha gjorts med DHL eller Schenker tex? Om inte så är det väldigt lustigt att de skickar paketen till det ombud som ligger längre bort. Prova ringa postens kundservice så kanske de kan svara på frågan varför det hänt.

Japp det har varit posten alla gånger en av gångerna var till exempel komplett jag handlade ifrån och en annan var det webbhallen och dom brukar alltid skicka med posten.

Den gången det fungerade hade jag beställt mitt bredband här från Comhem och vad jag kan minnas var det också posten.

Jag avvaktar att ringa och väntar in svar på mail i första hand.

Visa signatur

Permalänk

Jag har ett liknande problem. Jag får allting levererat till närmaste utlämningsställe, men jag skulle helst vilja få allting levererat till det utlämningsställe som ligger närmast skolan. Om jag kunde få allting levererat dit så skulle jag kunna gå till Konsum och hämta grejerna innan jag tar bussen hem.

Som det ser ut just nu så måste jag ta bussen hem och sen be dig om att få låna mamma eller pappa bil för att åka och hämta på närmaste utlämningsställe (jag bor på landet = långt borta från allt)

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Rekordmedlem

Den som skickar paket kan väl ange vilket utlämningsställe det ska till om man inte vill låta automatiken ta hand om det, eller fungerar det inte så med posten?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Gör en reklamation till posten varje gång de skickar till fel utlämningsställe (om postnummret och adressen stämmer).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Den som skickar paket kan väl ange vilket utlämningsställe det ska till om man inte vill låta automatiken ta hand om det, eller fungerar det inte så med posten?

Det gör det. När jag beställer från gymgrossisten.com så kan jag alltid välja vilket av alla servicesställen i stan jag vill få det levererat till.
Annars kan man medvetet skriva fel postnummer för att få paketet till ett annat ställe.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Jag kollade lite. ICA i Nynäshamn är utlämningsställe för Schenker, Coop är utlämningsställe för Posten.

Permalänk
Medlem

Om du inte får dina paket till det utlämningsställe du har enligt Posten ska du reklamera det här: http://www.posten.se/sv/Kundservice/Reklamera/Sidor/Logga-in-...

Du kan även kontakta Postens kundombudsman här: http://www.posten.se/sv/Kundservice/Reklamera/Sidor/Kundombud...

Postens paket hamnar alltid hos avtalat postombud. Det är endast med andra aktörer som Schenker och DHL som man kan välja utlämningsställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Jag kollade lite. ICA i Nynäshamn är utlämningsställe för Schenker, Coop är utlämningsställe för Posten.

Åfan är det så det ligger till?
Tack för hjälpen.

Och tack till alla andra som svarat också!
God fortsättning till er!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Tjena!

Ojj,lite motion skadar inte! så länge det inte är jätte stora paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Precis som jag misstänkte, men enligt TS så var ju alla leveranser gjorda utav Posten?

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Har hänt mig två gånger att de har levererat fel. Inte det som gör mig less dock - det är att de insett att de levererat fel och skickar tillbaka paketet med posten och levererar det rätt nästa dag.

Om det blir fel tar jag 9/10 gånger att de låter det ligga så jag får åka lite längre än att vänta en till dag på mina fina prylar.

Ont: Jag glömde komma till topic. Jag flyttade för ett år sedan och första saken jag beställde efter flytten kom direkt till det nya stället. Så kan det ha blivit något konstig med uppgifter hos posten?

Dock verkar du ha fått några gånger vilket även det är skumt isåfall om uppgifterna skulle vara tokiga.

Permalänk
Medlem

Comhem skickar sin utrustning med Schenker, fakta som någon i tråden redan har varit och nosat på.

Permalänk
Postnord

Hej,

När det kommer till vilket ombud ett paket kommer att kunna hämtas ut på beror detta på vilket postnummer som avsändaren skriver i mottagaradressen. Postnumret styr till vilket ombud paketet kommer till. Avsändaren kan välja att ett paket kan hämtas på ett annat ombud än vad mottagaradressen säger. Om ett paket kommer till fel ombud kan vi på Posten alltid se vilket ombud som paketet egentligen borde ha kommit till, om ett paket hamnar fel hjälper vi till att meddela ombudet att dem ska skicka vidare paketet om inte ombudet själva upptäcker detta. Självklart är man som mottagare av ett paket som skickas med posten välkommen att ta kontakt med oss på kundservice om det är något som man tycker inte ser rätt ut med det paket man väntar på. Oss på kundservice når man måndag till fredag mellan kl 8-18 på tele 0771-333310 knappval 2 eller via e-post på kundtjanst.logistik@posten.se.

Med vänliga hälsningar Erika på Postens kundservice

Permalänk
Skrivet av Posten AB:

Hej,

När det kommer till vilket ombud ett paket kommer att kunna hämtas ut på beror detta på vilket postnummer som avsändaren skriver i mottagaradressen. Postnumret styr till vilket ombud paketet kommer till. Avsändaren kan välja att ett paket kan hämtas på ett annat ombud än vad mottagaradressen säger. Om ett paket kommer till fel ombud kan vi på Posten alltid se vilket ombud som paketet egentligen borde ha kommit till, om ett paket hamnar fel hjälper vi till att meddela ombudet att dem ska skicka vidare paketet om inte ombudet själva upptäcker detta. Självklart är man som mottagare av ett paket som skickas med posten välkommen att ta kontakt med oss på kundservice om det är något som man tycker inte ser rätt ut med det paket man väntar på. Oss på kundservice når man måndag till fredag mellan kl 8-18 på tele 0771-333310 knappval 2 eller via e-post på kundtjanst.logistik@posten.se.

Med vänliga hälsningar Erika på Postens kundservice

Åfan, posten på SweC. Första gången jag iallafall ser det, trevligt när ni själva svarar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Åfan, posten på SweC. Första gången jag iallafall ser det, trevligt när ni själva svarar!

de måste anmäla sig som ett företag innan de kan börja posta sådär på forumet hehe, det kan vara vilken skojare som helst som det ser ut i dagsläget ändå om det är välskrivet

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

de måste anmäla sig som ett företag innan de kan börja posta sådär på forumet hehe, det kan vara vilken skojare som helst som det ser ut i dagsläget ändå om det är välskrivet

Det har du ju rätt i, tänkte nog lite fort där. Användaren är Avstängd nu också ser jag så antingen var det en skojare eller så är det avstängt tills vidare bevis på anknytning till Posten kommit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Det har du ju rätt i, tänkte nog lite fort där. Användaren är Avstängd nu också ser jag så antingen var det en skojare eller så är det avstängt tills vidare bevis på anknytning till Posten kommit.

jo precis, men bra initiativ av dom annars finns många frågor man vill ställa till dom hehe

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

gammal tråd men jag har samma problem nu..

beställde grejer från cdon (har beställt där förr också inga problem då) alla uppgifter stämmer men nu fick jag sms att paketet lämnats vid ica supermarket det tar 20min med bil istället för coop som jag har en bit ner på vägen dit allt brukar levereras va fan hände där?

jäkligt irriterande jag har 1 paket på coop och 1 på ica supermarket bra där postnord riktigt smidigt gjort!

Edit: tydligen hade dom sorterat mitt paket fel.. får väl ta bussen o hämta skiten annars får jag vänta tills måndag. :/

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14