Permalänk

Åsikter om battlelog

Hej alla här på forumet i swec, undrar vad ni tycker om battlelog? Det introducerades i början av bf3 och personligen tycker jag att det är en av de värsta sakerna som hänt till franchisen. Det är ofta det blir något problem med sidan att den t.ex inte kan connecta, man behöver ladda ner plug-ins, logga in flera gånger. Tycker att bc2 vanliga multiplayer ingame server browser var 1000 gånger bättre och som alla andra moderna spel idag har att du går in i games genom själva spelet och inte en sida. Ber om ursäkt om det finns liknande tråd, jag kollade igenom lite och hitta ingenting liknande.

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem

Det är skit. Dock hade det nog inte varit bättre om det hade varit integrerat i spelet.

Battlelog speglar ju spelet som också tyvärr är skit p.g.a. otaliga buggar som man springer in i hela tiden. Jag hittar nog minst 5 buggar per game jag går in i och det är ju sjukt att det är så här, särskilt med tanke på att det har funnits ute i mer än 2 månader nu.

Permalänk

Jag älskar Battlelog. Bästa hemsidan på hela internet

Permalänk
Medlem

Det är värdelöst, sitter just nu och försöker joina en polare, men nej.
You were disconnected from EA Online.
Hela jävla tiden, blir så trött

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk

Nån av er som spelar bad company 2? Jag körde det en bit in på release så vågar inte uttala mig om hur det var vid release men jag tycker det var mycket bättre

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Det är skit. Dock hade det nog inte varit bättre om det hade varit integrerat i spelet.

Battlelog speglar ju spelet som också tyvärr är skit p.g.a. otaliga buggar som man springer in i hela tiden. Jag hittar nog minst 5 buggar per game jag går in i och det är ju sjukt att det är så här, särskilt med tanke på att det har funnits ute i mer än 2 månader nu.

Själv har jag aldrig varit med om att Battlelog inte fungerar. Tycker även att det är nice att man kan gå in på en enkel hemsida för att göra inställningar istället för att behöva starta spelet varje gång.

Angående dessa 5 buggar per game så har jag endast märkt av ett fåtal buggar under alla timmar jag spelat, dels att det kraschat några gånger och dels att bilden buggar/flimrar när man tittar igenom "tunneln" på den där banan som heter något med "dawn".
Har även märkt att net coden är kass då man ibland dör samtidigt som man dödar någon (så står det 1hp på fienden efter man dött). Detta verkar dock vara nåt de jobbar på för det har blivit bättre.

Förklara gärna mera vilka buggar du märker av, kan ju vara jag som haft enorm tur, eller att jag inte ens märker av buggarna.

Visa signatur

MB Asus Z87-A CPU i5 4670k [I](Noctua NH-U12S)[/I] GPU MSI GTX 780 Twin Frozr IV PSU be quiet! L8 630W RAM 8GB 1600MHz

Permalänk
Avstängd

Tycker battlelog fungerar väldigt bra.

Varit mycket failed to connect på senaste tiden men det är nog inte battlelogs fel

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Battlelog är nytt och innovativt, fungerar 100% bättre än någon seg ingame klient.
Älskar battlelog. Den gör det smidigt för mig och mina vänner att spela tillsammans. Snabbt och smidigt att surfa mellan servrar, och en bonus är att man har ett relaterat forum på samma sida.

"Disconnected from EA", varför relaterar ni det till battlelog? Ingame klienter strular också....

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Skrivet av Florrpan:

Battlelog är nytt och innovativt, fungerar 100% bättre än någon seg ingame klient.
Älskar battlelog. Den gör det smidigt för mig och mina vänner att spela tillsammans. Snabbt och smidigt att surfa mellan servrar, och en bonus är att man har ett relaterat forum på samma sida.

"Disconnected from EA", varför relaterar ni det till battlelog? Ingame klienter strular också....

Aldrig tyckt att det varit lika mycket skit och strul men någon spelklient som battlelog. Tycker tvärtemot att jag aldrig varit med om att komma in i ett game och kunna joina mina kompisar. Sen att det tagit bort funktionen att göra en "ny" gubbe o börja från noll är skit dåligt men det är för en annan tråd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem

Den som låg bakom id'en måste vara ett geni! Den är ju awesome!

Visa signatur

ROG

Permalänk
Medlem

Bra idé. Mindre bra utförande.
Verkar vara väldigt olikt hur ofta det uppdateras från spelet till battlelogen. Har en polare jag brukar spela med som ibland kunde få vänta ett par timmar innan battlelog registrerade att han rankat upp. Medans för mig gick det instant (mer eller mindre).

Sen enormt ofta "Error: Disconnected from server" senaste par veckorna.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är en enorm förbättring från en in game browser. Man slipper öppna upp spelet för att se om ens favoritserver har något folk inne, man behöver bara öppna webbläsaren vilket är mycket mer smidigt. Jag ser ingen fördel med en ingame browser gentemot battlelog.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Ingame i Bad Company 2 var ju en katasrof. Älskar Battelog.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Gillar konceptet men svårt att utvärdera när spelet är så trasigt.
Runt hälften av alla gånger man klickar join-server får man upp nått obskyrt error, trots att ens polare precis joinat servern 10 sek tidigare..

Permalänk
Medlem

Tycker battlelog är riktigt bra.
Det bästa är ju att man ser var vänner spelar.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar_98123:

Aldrig tyckt att det varit lika mycket skit och strul men någon spelklient som battlelog. Tycker tvärtemot att jag aldrig varit med om att komma in i ett game och kunna joina mina kompisar. Sen att det tagit bort funktionen att göra en "ny" gubbe o börja från noll är skit dåligt men det är för en annan tråd

Skickades från m.sweclockers.com

Ditt problem beror garanterat på något fel på din sida. Uppdatera battlelog-klienten, och se till att du använder en ny webbläsare.

Kolla så battlefield 4 är uppdaterat och fungerar också. Battlelog hade endast några få barnsjukdomar när det lanserades med BF3, även några sökfunktioner som saknades i början i BF4, men nu är det närmast perfekt.

Förstår inte att folk ska klaga på allt, när de inte ens läst igenom FAQ'n...

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Visst det är en bra ide men de kunde väl lämnat valet för oss som vill ha en in-game server browser istället.

Problem jag haft med battlelog under BF3 (har inte köpt BF4 eftersom att de inte fixat netcode eller lagt till in-game server browser som val):

1. Kunde ej installera plugin:et i min primära webbläsare och vill inte byta primära webbläsare så var tvungen att stå ut med att använde en annan webbläsare när jag skulle spela.. hur är det bättre än att bara starta spelet? Redan här vart jag less på skiten och önskade att de hade VALET för en in-game server browser.

2. Plugin:et kraschade väldigt ofta för mig oberoende av vilken webbläsare (och version) jag använde, fixades inte med en ren ominstallation av Windows.

3. Jag kör mina webbläsare i en sandlåda så det är ett helvete att gå in i sandlåde programmet och sedan stänga av för den webbläsaren som används för battlelog och sedan starta webbäsaren och spela sedan lägga till webbläsaren i sandlåde programmet igen efter man spelat klart. (om man startar spelet medans webbläsaren är i sandlådan så startas spelet i en sandlåda och då fungerar spelet inte så bra)

4. Massa olika felmeddelanden med själva tjänsten men kommer inte ihåg vilka meddelanden nu, var ju några månader sedan man sist spelade, kommer dock ihåg att den några gånger inte kunde kontakta Origin eller Spelet eller något sådant men har som sagt ingen felkod nu.

Så ja visst, battlelog kanske är en bra ide men inget jag vill ha att göra med, de kunde ha haft en vanlig in-game server browser som val, men tydligen inte. Här verkar ju diskussionen ligga på battlelog vs in-game men verkar som ingen tänkt på att de skulle kunna ha båda och göra de flesta nöjda.

Personligen så kommer jag nog inte köpa något nytt BF tills de lagt till en valfri in-game server browser.

Btw det är ett helvete att skriva på en surfplatta..
Edit: tog bort en större del av svordomarna, ändrade några felstavningar och lade till lite mer information.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _Skalman:

Det är värdelöst, sitter just nu och försöker joina en polare, men nej.
You were disconnected from EA Online.
Hela jävla tiden, blir så trött

Nu har inte det något med battlelog att göra..

Skrivet av Kuzul:

Bra idé. Mindre bra utförande.
Verkar vara väldigt olikt hur ofta det uppdateras från spelet till battlelogen. Har en polare jag brukar spela med som ibland kunde få vänta ett par timmar innan battlelog registrerade att han rankat upp. Medans för mig gick det instant (mer eller mindre).

Sen enormt ofta "Error: Disconnected from server" senaste par veckorna.

Har inte heller något med battlelog att göra. Utan det är ett serverproblem.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Tycker att Battlelog har fungerat hur bra som helst sedan några månader efter BF3:s release. Det enda jag har att klaga på är att man inte kan spela i singleplayer när Battlelog ligger nere, vilket är rejält puckat...

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte battlelog alls. Att behöva stänga av spelet och sedan gå in på en hemsida för att byta server är löjligt.

Permalänk
Geeks Gaming

Gillar idéen... mycket nice att ha att kolla på.

Dock så drar den för mycket kraft från själva spelet med att streama all info... och detta gör att spelet segas ner. Bland annat netcode

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Jag gillar inte battlelog alls. Att behöva stänga av spelet och sedan gå in på en hemsida för att byta server är löjligt.

räcker att tabba ur!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Jag gillar inte battlelog alls. Att behöva stänga av spelet och sedan gå in på en hemsida för att byta server är löjligt.

Sluta stänga av hemsidan då?
Du behöver inte heller stänga av spelet för att byta server...

Skrivet av Jinxswe:

Gillar idéen... mycket nice att ha att kolla på.

Dock så drar den för mycket kraft från själva spelet med att streama all info... och detta gör att spelet segas ner. Bland annat netcode

Den streamar inte "all info" om den bara får vara uppe. Du måste ju uppdatera sidan för att få ny info. Vet inte vart du fick detta ifrån, men den påverkar inte alls din prestanda. Den drar t.o.m mycket mindre än vad facebook gör!

*Netcode*... shrug... Vad pratar du om? Sitter du på ett 56k modem och 2GB RAM?

Jag har Swecklocers och battelog igång + steam + Origin + skype + google drive + Hamachi.
Jag spikar mellan 500 byte/s till 1kb/s.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Det är inget annat än svartkonst. Om jag ska vara ärlig så trodde jag att battle log var någon fulfix för att inte spelet var klart till bf3 betan. Jag tycker spelet känns mindre gediget tack vare detta. Vem fan vill sitta och dela med sig av varje gång låser upp ett nytt sikte till något gevär? Finns det någon vettig anledning till varför battle log existerar?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Det är inget annat än svartkonst. Om jag ska vara ärlig så trodde jag att battle log var någon fulfix för att inte spelet var klart till bf3 betan. Jag tycker spelet känns mindre gediget tack vare detta. Vem fan vill sitta och dela med sig av varje gång låser upp ett nytt sikte till något gevär? Finns det någon vettig anledning till varför battle log existerar?

Den gjorde det i början - inte nu.
Den delar inte med sig av något med dina vänner förutom "har lagt till XX som vän" eller "XX har lagt till en Ny favoritserver". Annars har du full kontrol över vad som ska visas.

En vettig anledning, ja. En webbsida är enklare att uppdatera än en ingame klient, mycket troligen billigare också eftersom det inte kräver att dom skickar ut globala patcher varje gång.

Det är ett multiplayer spel, och det är nu 2014, och därtill kommer alla sociala medier. Dom gjorde ett smart drag här. Dom gav spelarna ett bättre sätt att träffa varandra, skapa kontakter, diskutera och spela med varandra. All info når alla spelare istället för några få. Det är socialt och lättillgängligt!

En modern datoranvändare har alltid webbläsaren igång, eller har jag fel? Vilken skada gör då Battlelog?
För att inte tala om att battlelog är groteskt snabbt! Kommer ihåg när man skulle gå mellan menyer och profiler i de äldre BF spelen med ingame menyn. Så otroligt segt och frustrerande, vem fasen vill ha den skiten tillbaka? Kunde knappt kolla på min egen profil utan att bli förbannad över att allting var segt.

Få ur tummen ur arslet och lev i nuet. Byt ut det gamla mot det nya. Sluta sura och inse fördelarna med vad dom har skapat istället, va inte som majoriteten av alla surgubbar som tycker att "det var bättre förr" och blundar för allt nytt och innovativt.

Jag har inte hittat något negativt med Battlelog. Ja, den må ha strulat ibland, men det har alla spel med inbyggda menyer också.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WijK:

Det är inget annat än svartkonst. Om jag ska vara ärlig så trodde jag att battle log var någon fulfix för att inte spelet var klart till bf3 betan. Jag tycker spelet känns mindre gediget tack vare detta. Vem fan vill sitta och dela med sig av varje gång låser upp ett nytt sikte till något gevär? Finns det någon vettig anledning till varför battle log existerar?

Går att stänga av. Har inte annonserat att jag gjort något speciellt sedan veckan efter jag köpte spelet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Sluta stänga av hemsidan då?
Du behöver inte heller stänga av spelet för att byta server...

Jag påstod aldrig att jag stängde av hemsidan, men att behöva gå till en hemsida för att byta server i ett spel man redan har igång i fullskräm är helkorkat enligt mig.
Jag vet att man kan tabba ur spelet, men det tar inte mycket kortare tid än att stänga av det. Samt att jag hade instabilitetsproblem med detta i början. Kanske är löst nu; jag har inte testat på länge.
Att battlelog sedan krånglat och buggar gör inte saken bättre. Jag förstår idén bakom och tycker att hemsidan kan vara ett bra komplement, men dessa funktioner bör finnas i spelet.

Permalänk
Medlem

Den fyller en väldigt bra funktion för folk som inte vill öppna klienten för att hitta en server eller få en överblick. (finns andra tjänster för det för visso men men..)

Men för alla andra som hellre vill att inget ska sitta i bakgrunden och ta prestanda eller vill att det ska fungera 200% hela tiden så är det inte optimalt.
Jag kan starta CS GO gå in på min favorit server och vara inne i spelet på halva tiden det tar för BF4 att starta.
Och att man måste stänga ner spelet varje gång man vill byta server är så jävla störande.

Valve har det väldigt bra med CS också att man ALLTID inne i spel kan söka efter en ny server, inte alls svårt bara det att EA hellre vill ha en hemsida för allt.
Vilka andra har allt på en hemsida egentligen..ingen.

När dom inser att det är osmidigt så kommer dom släppa Battlelog och integrera det helt i Origin istället.
Dock när var det senaste ett EA spel faktiskt hade en bra server browser?
BF2 var inte direkt bra den heller och BC2 ska vi fan inte ens börja prata om..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Men för alla andra som hellre vill att inget ska sitta i bakgrunden och ta prestanda eller vill att det ska fungera 200% hela tiden så är det inte optimalt.
Jag kan starta CS GO gå in på min favorit server och vara inne i spelet på halva tiden det tar för BF4 att starta.
Och att man måste stänga ner spelet varje gång man vill byta server är så jävla störande.
.

En öppen flik i chrome använder ca 80MB RAM-minne, ingen processorkraft.
Sen kan du fasen inte jämföra CS:GO laddningstider med Battlefield... Skillnaden på dessa spel är så enorma att dom inte ens hamnar i samma kategori.

Battlefield laddar igång på runt 10 sekunder för mig. CS:GO servrar brukar om något vara segare med alla hundratals olika mods och kartor som hela tiden ska tankas ner.

Nu är vi där igen, den punkten som de flesta har svårt för. "stänga av spelet för att välja server".
Du lämnar serven, väljer en ny, spelet startar upp på en gång. Vad är problemet?

Jag måste hålla med er att man borde kunna se battlelog medan man är innuti spelet, men jag ser inget problem med hur det fungerar just nu.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

En öppen flik i chrome använder ca 80MB RAM-minne, ingen processorkraft.
Sen kan du fasen inte jämföra CS:GO laddningstider med Battlefield... Skillnaden på dessa spel är så enorma att dom inte ens hamnar i samma kategori.

Battlefield laddar igång på runt 10 sekunder för mig. CS:GO servrar brukar om något vara segare med alla hundratals olika mods och kartor som hela tiden ska tankas ner.

Nu är vi där igen, den punkten som de flesta har svårt för. "stänga av spelet för att välja server".
Du lämnar serven, väljer en ny, spelet startar upp på en gång. Vad är problemet?

Jag måste hålla med er att man borde kunna se battlelog medan man är innuti spelet, men jag ser inget problem med hur det fungerar just nu.

Prova att ha igång den där Chrome tabben i några timmar..
Det är svårt att jämföra något spel med BF/BF3 för att inga andra spel har den "feature:n" att det bara går att komma in i spelet via en webbläsare.
Alla andra titlar kommer gå snabbare att starta pga det.

10sec från att du trycker på join knappen på battlelog?
haha jo visst sen ska den synca med origin, och så kommer fönstret som är minimerat, ljud hörs sen SEN efter en dag och tre timmar så kommer äntligen fönstret upp med den servern man valt

Det är ett oerhört irritationsmoment varje gång man måste stänga ner spelet bara för att joina server.
Varför det bara måste vara på det sättet och varför man inte bara kan byta medans man är inne i ett game förstår jag mig inte på, men att spara "tid" på det är ju bara löjlig, eller?

Jag är kritisk mot det för att man SKA vara det en hemsida är mycket lättare utsatt för attacker och EA's mål hur det ska vidareutvecklas är inget jag gillar när dom gjorde valet att ta bort in game browsern helt och hållet.

Återigen blir frågan: Varför, har dom inte bara Battelog som alternativ för dom som vill ha en facebook layout, forum samt server browser på ett och samma ställe.
Andra som hellre sparar resurser och vill byta server på det snabbaste sättet kan väl få ha kvar en potentiellt usel in game alternativ?

Glider också troligen ut på hal is då sist jag använde Battlelog med dom nya BF släppen var ett bra tag sedan och håller mig hellre till dom äldre titlarna när jag känner för att spela Battlefield som det var tänkt innan EA gick in och tog helt kontroll.