Har telefonnummer till Indien, hur ta reda på vem det går till?

Permalänk
Medlem

Har telefonnummer till Indien, hur ta reda på vem det går till?

Krångligt detta.

Var in med farsgubben på akuten i lördags. Kom hem och såg att någon ringt två gånger från Indien. Himlade med ögonen och tänkte "datorsupport", tänkte inte mer på det.

Fanns ett alternativ till som nu oroar familjen. Syrran är i Indien och nu får ingen kontakt med henne. Inte varit inloggad på Facebook sedan 23 december. Hon har en post dessförinnan att hon tappat sin mobil så den pajade.

Har smsat henne men vet inte om hennes kort fungerar i mobil köpt i Indien, om hon nu köpt någon. Hon är inte på Facebook som hon brukar hänga mycket på.

Enda jag har just nu är numret från Indien som ringdes när vi inte var hemma. Vill inte ringa upp på numret men börjar bli konfunderad nu.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag säger inte hur du ska göra men hade jag varit i din situation hade jag ringt upp numret. Det kan ju trots allt hänt din syster något.

Vill absolut inte oroa dig i onödan, förhoppningsvis är hon okej! Men det är i alla fall vad jag hade gjort.
Håll oss gärna uppdaterade om hur det går. Jag håller tummarna för dig gamle gosse!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Du kan ju försöka googla på det indiska telefonnumret och försöka se ifall det är något känt bluff telefonnummer. Så mycket annat kan du nog inte göra ifall du inte vill ringa upp numret.

Att föröka hitta en indisk telefonkatalog på nätet och se vem som har detta telefonnummer kan du nog glömma. Om jag har förstått det rätt så är Sverige ganska så unika i världen med att ha telefonkataloger, i alla fall som innehåller privatpersoners telefonnummer, på nätet.

Permalänk

Du har inget gammalt kontantkort liggandes? Ifall du fyller på 100kr så är det isf maxbeloppet du kan förlora om det skulle vara något bluffnummer

Permalänk
Medlem

Åk och köp ett kontantkort med en 50 spänn på och ring upp det bara?
Låter ju inte direkt så omständigt

Inte direkt något att fundera på om du har bekant där som du inte hört av på ett tag.

Permalänk
Medlem

Fyll på lite pengar på ett skypekonto och ring därifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Krångligt detta.

Var in med farsgubben på akuten i lördags. Kom hem och såg att någon ringt två gånger från Indien. Himlade med ögonen och tänkte "datorsupport", tänkte inte mer på det.

Fanns ett alternativ till som nu oroar familjen. Syrran är i Indien och nu får ingen kontakt med henne. Inte varit inloggad på Facebook sedan 23 december. Hon har en post dessförinnan att hon tappat sin mobil så den pajade.

Har smsat henne men vet inte om hennes kort fungerar i mobil köpt i Indien, om hon nu köpt någon. Hon är inte på Facebook som hon brukar hänga mycket på.

Enda jag har just nu är numret från Indien som ringdes när vi inte var hemma. Vill inte ringa upp på numret men börjar bli konfunderad nu.

Kan tipsa om TrueCaller om du vill kolla upp numret

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Efter många dagar med halvångest så fick jag äntligen svar av ambassaden i Indien. De ringde numret ifråga och det gick till en karl som jobbar som receptionist på ett vandrarhem.

Han visste vem syrran min är och han skulle säga åt henne att kontakta ambassaden men hon har inte gjort det än.

Fatta vad hon ska få höra när hon är hemma igen sen.......

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk