Den stora fingerknäckartråden

Permalänk

Den stora fingerknäckartråden

Tjena forumet! Efter att ha googlat runt angående "att sluta knäcka fingrarna" så har jag kommit underfund med att det verkligen inte är så illa som alla mina oroliga polare har sagt. De påstår dock att fingrarna kan ta skada av detta gudomliga fenomen. Men så är inte fallet, det är inte bevisat i vart fall.

I och med att de flesta som hänger på detta forum är teknik intresserade och antingen jobbar som programmerare eller liknande jobb där ni måste ha rörliga och mjuka fingrar, så tror jag att även ni är flitiga "fingerknäckare".

Jag hittade även denna artiklen av Karolinska institutet. http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=39772&a=164504&l=sv

Därför tänkte jag öppna en tråd nu där ni får dela med era bästa "fingerknäckartekniker".
Ni får även skirva om annat angående ämnet såklart.

Hur ofta gör ni det?
Hur gör ni det?
varför etc.

Så jag kan börja; Det är ett skönt sätt att sträcka på sig också känns det som om man släpper på lite stress Själv brukar jag knäcka alla fingrarnas leder, genom att dra, trycka och slå på lederna.

Visa signatur

Chassi: Fractal design r2 PSU: 850W CPU: Intel I5-2500k @ 3,3Ghz GPU: Asus GeForce GTX 560 RAM: Kingston 8Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 1TB OS: Win7

Permalänk
Medlem

Någon (grymm källa!) sa för många år sen åt mig att fingrarna kan bli krokiga av att knäcka dem, efter många års knäckande så kan jag säga att jag har inte ett enda rakt finger, om det har med saken att göra avstår jag från att uttala mig i och fortsätter knäcka fingrarna så ofta det går.

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Skrivet av Snotling: