Permalänk
Relik 📜

Battlefield 4 Nordic League

Såg att BF4 Nordic League drar igång en andra säsong. Har ingen aning om hur stor första säsongen var eller vilken nivå tävlandet är på, minns mest att jag sett lite resultat fladdra förbi på Twitter. Det verkar vara ett 20-tal lag som kör om jag räknar rätt.

Började dessutom osökt fundera över hur stort klanspel i titeln egentligen är. När det begav sig var jag admin för en större svensk Battlefield-sida, och på den tiden var det klanspel i BF2 som gällde. Det var som många säkert minns rätt bra drag med massa turneringar och tävlingar med tillhörande forumkrig (på gott och ont). Sedan dess känns det dock som att det gått utför. Det kan i och för sig vara för att jag själv inte är involverad längre, men har absolut känslan av att klanspel i Battlefield 3 aldrig tog fart på samma sätt.

I vilket fall, Nordic League, är det någon som ska vara med? Någon som spelade första säsongen?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RTX 4070 Ti Super - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Spelar med TOPS eSport och de spelade första säsongen , var själv inte med någon match då. Hoppas på att kunna vara med denna säsong :>

Permalänk

Spelat med Hexagon e-sports ett tag nu, både bf3 och bf4. Körde i division 3 tillsammans med Tops under säsong 1 (riktigt tight match där). Är riktigt taggad för säsong 2 nu. Det hade varit väldigt kul om fler lag ställde upp!

http://hex-esports.net/
http://www.nordicleague.se/

Permalänk
Medlem

*Lite bumpvarning här.*

Full aktivitet i Nordic League. 4 divisioner med totalt 36 lag. Dock några som dragit sig ur tyvärr. Så är man det minsta intresserad av att börja matcha i Battlefield 4 tycker jag verkligen man ska leta upp ett lag alternativt starta ett eget med kompisar. I och med det är 4 divisioner så finns det ju alla nivåer att spela på.

Visa signatur

Director | Founder - HeXagon e-Sports