Permalänk
Avstängd

formulär

Hur gör jag så att en knapp skickar personen vidare till en viss sida, om knappen ligger i samma form-sats som en submit-button?.. Så här:

<form method="get" action="dologin.php">

<input class="text-medium" type="submit" value="login">

<input class="text-medium" type="button" value="signup" method="get" action="signup.php">

</form>

Jag vill alltså att den understa "button" skall föra vidare en person till en sida som heter "signup.php", medans submit-knappen skall föra personen vidare till dologin (med diverse variabler som finns högre upp)...

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ @ 1700 Mhz (Palomino) | GeForce 3 Ti200 @ 500 | 256 MB DDR 266 Mhz | Creative Soundblaster Audigy™ 2, 6.1 THX Certified 24-bit | 2*12.5 GB HDD + 40 GB HDD | Pioneer Slot in DVD & Slot in CD-ROM | WaterCooled™ = ½", BIX Blue Metallic, 2 papst 120, 2 L plexitank, Sicce Nova 13 L/min | PLUS™ DLP Projektor (300", XGA, 800 Ansi) | katt™ POWER! :D[/size]

Permalänk
Medlem

Ett javascript som ändrar action och sen submittar formuläret kanske?

<script type="text/javascript"> function submit(myForm, newAction){ myForm.action = newAction; myForm.submit(); } </script> <form id="tjingtjong"> <input onclick="submit(document.getElementById('tjingtjong'), 'signup.php')"/>

Kanske funkar

Permalänk
Avstängd

hmm.. kanske.. finns det inget enklare??.. eftersom det finns en "type" som heter "button" så borde den väl kunna användas till något?

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ @ 1700 Mhz (Palomino) | GeForce 3 Ti200 @ 500 | 256 MB DDR 266 Mhz | Creative Soundblaster Audigy™ 2, 6.1 THX Certified 24-bit | 2*12.5 GB HDD + 40 GB HDD | Pioneer Slot in DVD & Slot in CD-ROM | WaterCooled™ = ½", BIX Blue Metallic, 2 papst 120, 2 L plexitank, Sicce Nova 13 L/min | PLUS™ DLP Projektor (300", XGA, 800 Ansi) | katt™ POWER! :D[/size]

Permalänk
Medlem

Om du har två submitknappar och sen låter ditt skript kolla vilken användaren tryckte på...

<input type="submit" name="dodo" value="login"/>
<input type="submit" name="dodo" value="signup"/>

Permalänk
Avstängd

hmmm.. i php menar du då?..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Japp

typ

if($_GET["dodo"] == "login")
redirect("login.php");

Eller något sånt... håller inte på med php =/

Permalänk
Medlem

Om du inte bryr dig om vad personen har fyllt i formuläret, om de trycker på "Sign up" kan du skriva såhär någonting:

<form method="get" action="dologin.php"> <input class="text-medium" type="submit" value="login"> <input class="text-medium" type="button" value="signup" onclick="window.location='signup.php';"> </form>

Annars kan du göra såhär:

<form method="get" action="dologin.php"> <input class="text-medium" type="submit" value="login"> <input class="text-medium" type="submit" value="signup" onclick="this.form.action='signup.php';"> </form>

Permalänk

<form method="get" action="login.php"> <input class="text-medium" type="submit" value="login"> <input class="text-medium" type="button" value="signup" onClick='document.location.href="newUser.php"'> </form>

Visa signatur

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz || Zalman CNPS9500LED • Gigabyte GA-965P-DS3 v.3 || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2x1GB || PowerColor Radeon X1900XT 256MB GDDR3 || Hiper Type-M 580W 18dB || Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Permalänk
Avstängd

Ahh! Det var lite enklare än att skriva ett litet script.. Tack allihoppa för era goda råd!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gör 2 <form> bara, att ingen tänkt på det?