Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Utvecklare hittar 27 år gammalt påskägg

Permalänk
Melding Plague

Utvecklare hittar 27 år gammalt påskägg

Dolde sig i de sista Mac-modellerna innan Steve Jobs kom tillbaka till Apple.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den var väl gömd men lite kul att det tog så pass lång tid att hitta.

Permalänk
Medlem

Kändes lite motsägelsefullt att läsa den meningen:

Snart var beiga datorchassin utbytta mot Jony Ives färgglada skapelser, och lekfullheten som tidigare hade varit ett signum för Apples datorer började undan för undan att försvinna.

Minns man tyckte det var kul med påskägg.
Är det inte en grej längre i moderna operativsystem?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Kändes lite motsägelsefullt att läsa den meningen:

Snart var beiga datorchassin utbytta mot Jony Ives färgglada skapelser, och lekfullheten som tidigare hade varit ett signum för Apples datorer började undan för undan att försvinna.

Minns man tyckte det var kul med påskägg.
Är det inte en grej längre i moderna operativsystem?

Alla Android har ett litet påskägg inbyggt i när man klickar flera gånger på verdionsnumret. Testade nu på 15 och fick ett litet rymdspel, Landroid.

Permalänk
Medlem

”När Steve Jobs kom tillbaka till Apple 1997 började han rensa upp på företaget. Snart var beiga datorchassin utbytta mot Jony Ives färgglada skapelser, och lekfullheten som tidigare hade varit ett signum för Apples datorer började undan för undan att försvinna.”

Jag fick läsa om meningarna fem gånger och jag förstår fortfarande inte? Är det lekfullt med beiga chassin?

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | Philips 28” CRT | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 + FMCB | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: 3770K/GTX970/16GB DDR3/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Jag fick läsa om meningarna fem gånger och jag förstår fortfarande inte? Är det lekfullt med beiga chassin?

”När Steve Jobs kom tillbaka till Apple 1997 började han rensa upp på företaget. Snart var beiga datorchassin utbytta mot Jony Ives färgglada skapelser, och lekfullheten som tidigare hade varit ett signum för Apples datorer började undan för undan att försvinna.”

Tror du citerade fel, men jag håller med att den där meningen är konstig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Ja dom lekfulla beiga datorerna fick ge plats för dom stela färgglada skapelserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Har du aldrig velat ha ett lekfullt beigt chassi ?

Skrivet av wargreymon:

Tror du citerade fel, men jag håller med att den där meningen är konstig.

Alltså nej...

Det stor BOKSTAVLIGEN i SweClockers nyhet

Skrivet av nyhet:

När Steve Jobs kom tillbaka till Apple 1997 började han rensa upp på företaget. Snart var beiga datorchassin utbytta mot Jony Ives färgglada skapelser, och lekfullheten som tidigare hade varit ett signum för Apples datorer började undan för undan att försvinna.

Så om du inte invänder mot @Infiniti 's avsaknad av quote-taggar så var det inget fel på Infiniti's citering.

Däremot så verkar det som att SweClockers nyhet innehåller två olika påståenden i samma stycke som inte nödvändigtvis har något med varandra att göra.

Som i;

De bästa svaren på två sanningar och en lögn

Exempel:

Citat:

1. Jag är ett stort fan av monstertruckar. Jag hatar kryddstark mat. Kalifornien har förbjudit mig att resa in i delstaten.

Om vi tar de två första påståenden och skriver det som en mening;
"Jag är ett stort fan av monstertruckar och hatar kryddstark mat."

Båda påståenden kan vara sanna, men de har inte nödvändigtvis något med varandra att göra.

Det är fullt möjligt att Apple har lanserat mer färggranna produkter i ett försök att tilltala nya/fler kunder.

Det är också möjligt att Apples företagskultur internt förändrades och blivit mindre lekfull.
Vilket exempelvis kan påverka attityden om påskägg.

Det är fullt möjligt att ett företag kan ha interna problem*
utan att visa upp det för potentiella kunder vid marknadsföring.

* Huruvida Apples mindre lekfullhet nu är ett problem eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Har du aldrig velat ha ett lekfullt beigt chassi ?

Alltså nej...

Det stor BOKSTAVLIGEN i SweClockers nyhet

Så om du inte invänder mot @Infiniti 's avsaknad av quote-taggar så var det inget fel på Infiniti's citering.

Däremot så verkar det som att SweClockers nyhet innehåller två olika påståenden i samma stycke som inte nödvändigtvis har något med varandra att göra.

Som i;

De bästa svaren på två sanningar och en lögn

Exempel:
Om vi tar de två första påståenden och skriver det som en mening;
"Jag är ett stort fan av monstertruckar och hatar kryddstark mat."

Båda påståenden kan vara sanna, men de har inte nödvändigtvis något med varandra att göra.

Det är fullt möjligt att Apple har lanserat mer färggranna produkter i ett försök att tilltala nya/fler kunder.

Det är också möjligt att Apples företagskultur internt förändrades och blivit mindre lekfull.
Vilket exempelvis kan påverka attityden om påskägg.

Det är fullt möjligt att ett företag kan ha interna problem*
utan att visa upp det för potentiella kunder vid marknadsföring.

* Huruvida Apples mindre lekfullhet nu är ett problem eller inte

Han hade citerat mitt inlägg först och har nu redigerat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Han hade citerat mitt inlägg först och har nu redigerat det.

Jaha.
Då är jag med.

Permalänk
Medlem

Jag jobbade på ett lager med fasta datorer i de stora truckarna. Datorerna kraschade ofta någon gång dagligen, som då krävde en omstart. BIOS-skärmen kunde då, kanske en gång på 100, animera in en bild på Homer Simpson (likt hackspetten i kalle anka på julafton) från ena kanten på skärmen. Bara i någon sekund eller så

Under nattpassen första gången jag såg det trodde jag att jag hallucinerade/drömde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Jag tror mjukvaran gick från lekfull till strikt och hårdvaran gick åt andra hållet

Men håller med att det är konstigt skrivet

Permalänk
Medlem

Jag tyckte väl eMate 300 ifrån Apple redan visat hur man kunde göra mer lekfull o användbar design, men tyvärr blev ju allt med Newton "Steved" pga ekonomiska situationen. Saknar det designspåret, där funktion hade än mer betydelse, mer Appleaktigt, Thomas Meyerhöfer slutade väl efter det.

Kul om påskägg läggs in, bara de inte föder juristernas lekar.

Permalänk
Medlem

Vad i fasiken är ett på-skägg undrade jag först 🤔