hemkörning av mat under 100kr ?

Permalänk

hemkörning av mat under 100kr ?

tjena jag undrade om någon vet om det finns någon hemkörning av mat under 150~kr ?

på typ alla ställen jag hittat så har dom denna levarns policy:

Beställningen måste uppgå till minst 200 kr, annars får du betala mellanskillnaden upp till 200 kr. Om du beställer för mindre än 1000 kr tillkommer 79 kr i utkörningsavgift.

det blir ganska mycket =/

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Har du kollat alla ställen på www.onlinepizza.se? Tror inte det går att komma under 150kr, dom skulle gå megaback i så fall om man inte bor nära nått ställe som kör ut och kan fixa en deal.

Permalänk
Avstängd

Det finns några ställen som kör ut till mig billigare än så via onlinepizza, främst de som ligger riktigt nära och ofta de som är lite skumma. Till exempel ligger en pizzeria alldeles bredvid som också är en servicebutik till hälften (det var bara en butik från början och sen byggde de till pizzeria i samma lokal utan att stänga butiken) och där de också sålde indisk mat ett tag, där får jag betala 20:- för hemkörningen om inte beställningen uppgår till minst 60:-, annars gratis. Ett annat ställe som är aningen mer seriöst och som ligger lite längre bort tar 20:- om man köper för under 100 osv. Har du inga restauranger nära så blir det nog svårt dock, de måste ju gå runt på utkörningen liksom.

Permalänk
Medlem

Nackdelen av att bo i en stor stad. Måste alltid beställa 2-3 pizzor för att det ska löna sig att beställa hem.
Sen när de kommer 30-50 minuter senare är de kalla.

Saknar när man bodde i en liten stad och beställde pizza. 15min senare hade man en varm god pizza utan extraavgifter.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

tjena jag undrade om någon vet om det finns någon hemkörning av mat under 150~kr ?

på typ alla ställen jag hittat så har dom denna levarns policy:

Beställningen måste uppgå till minst 200 kr, annars får du betala mellanskillnaden upp till 200 kr. Om du beställer för mindre än 1000 kr tillkommer 79 kr i utkörningsavgift.

det blir ganska mycket =/

Nu vet jag inte hur eller vad dom har för policy eller regler ( det borde stå tex stå i Onlinepizza om man väljer det alt. ) när det kommer till utkörning i Stöckholm. Men här i Sandviken, där tar dom ut mellan 50-100 kr lite beroende på vilken pizzeria man beställer i från när man beställer från just Onlinepizza.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Sett att det även kan vara billigare på Pizza24.se också

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Nackdelen av att bo i en stor stad. Måste alltid beställa 2-3 pizzor för att det ska löna sig att beställa hem.
Sen när de kommer 30-50 minuter senare är de kalla.

Saknar när man bodde i en liten stad och beställde pizza. 15min senare hade man en varm god pizza utan extraavgifter.

Har aldrig fått kall mat med onlinepizza i Malmö iaf. Men det beror ju dock på hur de kör ut dem och hur långt avståndet är. Kanske dumt att beställa när stället ligger 2 mil ifrån eller så Beställningar på 150 brukar vara minimum. Man får beställa 2 pizzor åt gången

Permalänk
Medlem

Tur man inte bor i en storstad.
Här kör dom ut vilken summa som helst.
20-40kr utkörning och kommer alltid fram varma, bra att bo på liten ort ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Har aldrig fått kall mat med onlinepizza i Malmö iaf. Men det beror ju dock på hur de kör ut dem och hur långt avståndet är. Kanske dumt att beställa när stället ligger 2 mil ifrån eller så Beställningar på 150 brukar vara minimum. Man får beställa 2 pizzor åt gången

Har enbart beställt pizza en gång och kommer aldrig göra det igen från något ställe på onlinepizza(om jag nu inte har extremt bra anledning).
Fick kall pizza och fick vänta 90min. Trots att jag vet att stället är typ 4km bort.

Har turen att jag bor relativt nära en bra pizzeria

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Har 2 pizzerior inom 100m men ibland så orkar man helt enkelt inte gå ut så då blir det att beställa hem ändå

Permalänk
Medlem

Baka era pizzor själva istället! Goare, billigare och (i många fall om man inte gör någon superdeg som ska kalljäsa i ett dygn) snabbare!

OnT: Ett par pizzerior som kör ut till mig (östra Lund) kör ut om man beställer för över 150 spänn: Beställ två och ät den andra dagen efter!

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Har enbart beställt pizza en gång och kommer aldrig göra det igen från något ställe på onlinepizza(om jag nu inte har extremt bra anledning).
Fick kall pizza och fick vänta 90min. Trots att jag vet att stället är typ 4km bort.

Har turen att jag bor relativt nära en bra pizzeria

onlinepizza har ju dock 0 med hur långsamt du får dina pizzor, det är helt upp till pizzerian.
Vissa pizzerior är snabba, vissa långsamma, inga konstigheter direkt

Permalänk

Var tvungen att testa hemkörning, 150kr skulle dom ta..
Lite luriga var dom, beställde jag en pizza så gick det på 150kr, beställde jag två så kostar det 150kr inklusive pizzorna.
Men jäklar vad gott det är med "gratis" kebabpizza nästa dag.
Pizzorna kosta för övrigt 75kr styck, så hemkörning är grattis vid två pizzor, överstiger priset så kostar det mer så klart.
Dom gör så bara för att man ska beställa fler pizzor åt gången.
Vill man ha cigg, öl, dricka, mjölk eller vad som helst så tar dom med det från sin mini livs, perfekt på fredagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Baka era pizzor själva istället! Goare, billigare och (i många fall om man inte gör någon superdeg som ska kalljäsa i ett dygn) snabbare!

OnT: Ett par pizzerior som kör ut till mig (östra Lund) kör ut om man beställer för över 150 spänn: Beställ två och ät den andra dagen efter!

Jepp 2 åt gången brukar jag köra. Kall pizza dan efter till frulle är perfa

Permalänk

haha lol jag ringde pizzerian direkt å frågade dom och då var det minst 200kr som man var tvungen att spändera så jag sparade 79 kr som hade kostat extra genom online sidorna xD lätt värt blev en 230g hamburgertallrik och en frukost pizza Dock var pommesen sega så det blir nog 2 pizzor nästa gång iaf

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaW D Coy:

haha lol jag ringde pizzerian direkt å frågade dom och då var det minst 200kr som man var tvungen att spändera så jag sparade 79 kr som hade kostat extra genom online sidorna xD lätt värt blev en 230g hamburgertallrik och en frukost pizza Dock var pommesen sega så det blir nog 2 pizzor nästa gång iaf

Jo, pommes är inte så goda om de inte är färska. Indiskt är annars typ den bästa hämtmaten som rester tycker jag, inte bröden förstås, men de flesta rätter tappar nästan inget i smak eller så av att ligga i kylen en dag eller två.