Permalänk
Medlem

Projektorduk mitt i rummet

Kära Sweclockers!

Jag har stött på patrull i planeringen av min blivande hemmabio, jag hade planerat att dela av rummet med ett draperi eller liknande och ha en motordriven projektorduk i taket att rulla ner vid filmtittande, men efter kontakt med hyresvärden har jag fått reda på att de inte tillåter att man borrar i taket eftersom det tydligen är mycket svårt att återställa vid flytt.
Jag har verkligen ingen vägg över att montera en duk på, därför undrar jag om det finns något sätt antingen att montera duken mellan de två väggarna utan att blanda in taket, alternativt något bra golvburet alternativ (som förstås får kräva att man flyttar duken fram och tillbaka)?
Mycket tacksam för hjälp!

Jag gjorde en grov skiss för hur rummet ser ut:

Dold text
Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk
Hedersmedlem

Sätt upp en regel som du monterar med vinkeljärn i väggen. Skruva fast duken i den. Målar du den vit och skjuter upp den hela vägen i taket så lär det ju inte synas så mycket. Du kan även sätta vinkeljärnen som ett L uppe vid taket och så lägger du upp regeln när järnen är på plats så slipper du att de "pekar ner" på väggen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Sätt upp en regel som du monterar med vinkeljärn i väggen. Skruva fast duken i den. Målar du den vit och skjuter upp den hela vägen i taket så lär det ju inte synas så mycket. Du kan även sätta vinkeljärnen som ett L uppe vid taket och så lägger du upp regeln när järnen är på plats så slipper du att de "pekar ner" på väggen.

Det låter som en bra och hyfsat simpel lösning! Tack så mycket!

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV