Hjälp med PHP mail och One.com

Permalänk
Medlem

Hjälp med PHP mail och One.com

Skulle bli väldigt tacksam om jag kunde få lite hjälp med detta.
Har följt en guide för PHPn:
http://tangledindesign.com/how-to-create-a-contact-form-using...

Och koden ser nu ut såhär, har mitt formulär i HTMLen och allt fungerar utom 1 sak,
mailet kommer aldrig fram!

<?php $name = $_POST['name']; $email = $_POST['email']; $message = $_POST['message']; $from = 'From: TangledDemo'; $to = 'MINprivata@mail.com'; $subject = 'Hello'; $human = $_POST['human']; $body = "From: $name\n E-Mail: $email\n Message:\n $message"; if ($_POST['submit'] && $human == '4') { if (mail ($to, $subject, $body, $from)) { echo '<p>Your message has been sent!</p>'; } else { echo '<p>Something went wrong, go back and try again!</p>'; } } else if ($_POST['submit'] && $human != '4') { echo '<p>You answered the anti-spam question incorrectly!</p>'; } ?>

Har webbhotell hos one.com.
Står att meddelandet blivigt skickat när jag klickat på send men det kommer aldrig till min mail som sagt...

Lade till [PHP]-taggar (och bjöd på indentering).
Permalänk
Permalänk
Medlem

Fock det att funka iaf, här är koden:

<?php ini_set("SMTP", "mailout.one.com"); # <---- Behövdes just för one.com ini_set("sendmail_from", "NÅGOTNAMN@hemsideaddress.com"); # <-----Måste vara mailen man skapat hos one.com $name = $_POST['name']; $email = $_POST['email']; $message = $_POST['message']; $from = 'From: NÅGOTNAMN@hemsideaddress.com'; $to = 'Din mail som du vill ha email till'; $subject = 'Hello'; $human = $_POST['human']; $body = "From: $name\n E-Mail: $email\n Message:\n $message"; if ($_POST['submit'] && $human == '4') { if (mail ($to, $subject, $body, $from)) { echo '<p>Your message has been sent!</p>'; } else { echo '<p>Something went wrong, go back and try again!</p>'; } } else if ($_POST['submit'] && $human != '4') { echo '<p>You answered the anti-spam question incorrectly!</p>'; } ?>

Lade till [PHP]-taggar, indentering, kommentarstecken.