Fråga angående Netflix pris
Jag testade gratismånaden på Netflix för knappt ett år sen tror jag det var, sedan började betala för det några månader efter det. Det var några serier jag vill se, annars tycker jag utbudet är rätt så begränsat.
Jag började ju använda det innan nyheten kom att priset skulle höjas till 89kr/mån. Så att så länge jag inte säger upp det kommer jag att kunna betala samma pris i två år till.
Men är det någon som vet när detta skulle ändras? Det kostar ju fortfarande 79kr. Jag såg också under mina inställningar där man kan byta betalningsplan att det fanns två alternativ. Det ena är 79kr/mån, 1 skärm, standardupplösning. Det andra alternativet är 119kr/mån, 4skärmar, HD och Ultra-HD. Sedan finns det jag har nu 79kr/mån, 2 skärmar, HD. Antar att detta försvinner då?
Vad jag kan minnas fanns det inte flera alternativ när jag registrerade. Dock kanske man får ge 79kr när man registrerar och sedan byta plan om man vill ha den andra?
Men som sagt, kommer priset att höjas? Tänker om jag avbryter några månader men sedan vill börja använda det igen.
Eller kommer kommer 79kr att stanna bara att de har tagit bort HD från det? Låter ju jävligt konstigt tycker jag. Man vill ju inte ge 119kr/mån för ett abonnemang där man kan använda 4 enheter samtidigt bara för att kunna spela upp filmer i bättre kvalité när det bara är jag som ska använda det. Men jag har säkert fel.
Så här ser det ut under inställningar:

Kanske är det till och med så att alla tre kommer att finnas kvar bara att den i mitten kommer att höjas till 89kr? Men förstår då inte varför den översta ens finns just nu.
Tack på förhand.