Låt mig omformulera frågan... Tror den novise beställaren att det är en rimlig slant för tjänsten och kommer det bli en kompetent leverans som gör båda parter nöjda?
Skulle vara intressant att följa upp några av dessa gig.
Det blir så billigt för att sidan är full med Indier som sitter o tar alla jobb billigt. E ju bara att glömma att du ska få en ordentlig peng för mödan.
Det blir så billigt för att sidan är full med Indier som sitter o tar alla jobb billigt. E ju bara att glömma att du ska få en ordentlig peng för mödan.
Absolut. Någon borde starta upp en liknande tjänst i Sverige med betygssystem och hela faderullan. Svenska priser, svenska välrenommerade frilansande utvecklare.
Som ni säger, det är billigare i Indien (osv) men det är inte så billigt. Av min erfarenhet iaf. Vad jag frågade om egentligen men jag lyckas inte ställa frågan korrekt verkar det som är om någon har erfarenhet av denna tjänst och om det är total skit det som kommer ut?
Jag är också väldigt intreserad av att höra vad andra tycker!
Har en sida som ser, inte allt för jäklig ut, men som definitivt skulle behöva en makeover!
Även om jag har någorlunda kunskaper att ta fram ett eget tema, så har jag inte tiden till det, eller riktigt intresset av det :/
Har inte använt den själv, men vad jag hört av folk som använder outsourcing till bl.a. Indien så får de ta och sitta och skriva om all kod de får tillbaka. Dock blir det ju fortfarande billigare än ifall de skrivit all kod själv. Tänk att du sitter på fyllan o skriver o nästa dag måste gå igenom o kolla så att allt fungerar, o hur det fungerar, osv.
Snackade precis med några vänner på ett annat forum som sa att man får lite vad man betalar för.
Tar man det absolut billigaste så får man räkna med att allt kanske inte är 100%, men det är fortfarande bra gjort, så det är ingen scam eller liknande
De jag pratade med kör lite freelancing på bland annat den sidan, men även dessa två som skall vara riktigt bra!
Snackade precis med några vänner på ett annat forum som sa att man får lite vad man betalar för.
Tar man det absolut billigaste så får man räkna med att allt kanske inte är 100%, men det är fortfarande bra gjort, så det är ingen scam eller liknande
De jag pratade med kör lite freelancing på bland annat den sidan, men även dessa två som skall vara riktigt bra!
Tittade lite på odesk, men dem jobb man skulle kunna tänka sig har ju 40-60 ansökande. Och då med 90% indier. Trist! Orkade inte testa men skulle tro att det är väldigt svårt att konkurrera med dem.
Skulle vara om klienten vill anställa en just för att man pratar svenska då kanske. Om man söker på location Sweden.