Vågar jag köpa en dator från NetOnNet?

Permalänk
Avstängd

Jag har sökt efter en ny laptop ett tag nu, och den enda dator jag egentligen hittar som känns rätt finns endast att köpa på NetOnNet. Jag har läst många omdömen på Prisjakt om att NetOnNet är väldigt svåra att ha att göra med och väldigt omedgörliga när det handlar om returnering av varor. Därför är jag faktiskt lite rädd att om jag inte kommer gilla laptopen, så kommer dom inte godta returen av varan. Det är åtminstone den känsla jag fått av många omdömen jag läst när människor köpt dyra elektronikprylar därifrån.

Permalänk
Medlem

Har du en butik i närheten är det inget problem. Jag frågade när jag köpte mitt grafikkort om jag kunde lämna tillbaka det om det t.ex. var coil whine och dom sa "inga problem".

Du bör ha öppet köp i två veckor och så länge kartongen är hel och fin och datorn återställd borde det gå bra. Men fråga dom så får du nog reda på det.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

Netonnet tillämpar distansköpslagen i butik. Jag har lämnat tillbaka massor av använda grejer utan problem.

Kan lova att det inte kommer vara några problem alls så länge du lämnar tillbaka inom 14 dagar!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

OBS: Ifall datorn levereras med Windows så räknas en "förstagångs-aktivering" som att man har brutit plomberingen på den digitala nyckeln. På grund av detta så har affären rätt att ta ut en återställningsavgift som ligger på c:a 600 kronor.

Nu vet jag inte exakt hur Netonnet hanterar denna typ av ärenden, men ifall de inte ger dig tillbaka hela köpesumman så vet du varför.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkAlf:

OBS: Ifall datorn levereras med Windows så räknas en "förstagångs-aktivering" som att man har brutit plomberingen på den digitala nyckeln. På grund av detta så har affären rätt att ta ut en återställningsavgift som ligger på c:a 600 kronor.

Nu vet jag inte exakt hur Netonnet hanterar denna typ av ärenden, men ifall de inte ger dig tillbaka hela köpesumman så vet du varför.

Netonnet tar ingen avgift för detta.
Det bästa är väl självklart att återställa innan man lämnar in själv. Men dom har inget krav på att man ska göra det.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

jag har lämta tillbaka flera laptops till netonnet efter att jag provat dom och instalerat mjukvara etc, de bara kollade att datorn var hel, och satte igång en återställning direkt. så återbetalades pengarna efter 2 bankdagar. jag köpte en via nätet samt annan via deras lagershop men returnerade båda i lagershop vid olika tillfällen.
smidigt.

Permalänk
Inaktiv

Konstigt att det var många dåliga omdömen då de är en utav de få jag inte hört, mycket, dålig kritik kring.. Vilket känns rätt om man går efter vad som redan skrivits i tråden.
Har personligen inte haft någon erfarenhet utav dem annat än att köpa produkter, men flera bekanta säger, liksom de i tråden, att de är härliga att ha och göra med (i butik åtminstone).

Permalänk

Netonnet här i Örebro är numera nästan det enda stället jag handlar på. Fantastiskt otroligt löjligt bra bemött har jag blivit där varje gång vid support/returer.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem

NetOnNet Is Tha Shit

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem

Bara positiva erfarenheter av NoN. Gått tillbaka med hörlurar som har gått sönder och de har bytt rakt av eller så har jag fått tillgodokvitto

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Jag har sökt efter en ny laptop ett tag nu, och den enda dator jag egentligen hittar som känns rätt finns endast att köpa på NetOnNet. Jag har läst många omdömen på Prisjakt om att NetOnNet är väldigt svåra att ha att göra med och väldigt omedgörliga när det handlar om returnering av varor. Därför är jag faktiskt lite rädd att om jag inte kommer gilla laptopen, så kommer dom inte godta returen av varan. Det är åtminstone den känsla jag fått av många omdömen jag läst när människor köpt dyra elektronikprylar därifrån.

Omedgörliga? när jag köpte en laptop under fyndvaror och den inte var rensad och innehöll porr + tidigare ägares fb konto, fick jag 1000kr i kompensation + en extern hdd och en extra nätadapter.
Samt när jag råkade bryta av en saxbrytare på mitt förra tangentbord mitt fel pga lite våldsam, vid rengöring inga problem med rma. fick ett nytt direkt. har alltid fått bra bemötande från Netonnet som gör att jag hellre handlar där i första hand.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem

Har bara varit med om bra bemötande av NetOnNet vid returer och liknande. Väldigt trevlig och tillmötesgående personal tycker jag.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft ett returärende med de, men jag handlar gärna därifrån, ofta bra erbjudanden utan en massa ståhej och inte en massa dynga som så många andra försöker trycka på en vid sina så kallade reor. De verkar ha fått nån sorts budgetstämpel ala Rusta, kanske pga av deras lagershops mer liknas vid plankfabriker än försäljningsställe för högteknologiska prylar (jag har absolut inget emot deras lagershops)?

Permalänk
Medlem

jag handlar på netonnet pga god service när något strulat, enda gången det inte har gått extremt smidigt var det mitt eget fel, och dom löste det ändå

Permalänk

Positiva erfarenheter från Netonet. SIBA har också klättrat rejält de senaste åren vilket är mycket mycket överaskande .

Permalänk
Avstängd

har haft 3 returärenden med non. den första va det en router som va DOA den var det inga frågor på alls bara välja om jag ville ha en annan eller pengarna tillbaka. nästa va en dator som inte fungerade den va jag dock tvungen att skicka till tyskland men det va hem och hämtade och lämnade så. Ett grafikkort som jag hade haft i nästan ett år när det gav upp det tog det väldigt lång tid att få svar på men sen fick jag tillbaka hela köpesumman tillbaka.

sen så hittade frugan en vara hon just köpt nån annan stans billigare efter en dag eller nått och då var det bara att gå tillbaka och lämna.

så jag tycker väldigt mycket om NON.

Visa signatur

4790k 32GB 2200MHz 512GB 850PRO Palit GTX 1080

Permalänk
Medlem

Jag hade ett par ramminnen som inte funkade som dom skulle.. Så åkte ner med dom i en esd påse och sa att dom var trasiga.. Han sa att dom var tvungen att testa dom först för att vara säkra. Okey sa jag, jag har kört memtest på dom och dom gå inte igenom någon av dom 20gångerna jag testa...

Killen bakom disken sa bara.. Du vet vad du snackar om, du kan gå in och ta ett par nya så var problemet ur världen!

Permalänk
Medlem

Netonnet är bäst tycker jag. Aldrig varit problem att lämna tillbaka något som strulat eller om man inte har varit nöjd. Alltid bra service och bra priser.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Inaktiv

NetOnNet är min goto butik att handla från. Bra priser och aldrig problem med returer etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Jag hade ett par ramminnen som inte funkade som dom skulle.. Så åkte ner med dom i en esd påse och sa att dom var trasiga.. Han sa att dom var tvungen att testa dom först för att vara säkra. Okey sa jag, jag har kört memtest på dom och dom gå inte igenom någon av dom 20gångerna jag testa...

Killen bakom disken sa bara.. Du vet vad du snackar om, du kan gå in och ta ett par nya så var problemet ur världen!

Bara för att du får fel i memtest så betyder inte det att det är fel på ram. Kan vara dina bios inställningar eller moderkortet det är fel på.

Så jag skulle säga att du inte har en aning om vad du pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Netonnet här i Örebro är numera nästan det enda stället jag handlar på. Fantastiskt otroligt löjligt bra bemött har jag blivit där varje gång vid support/returer.

Samma, handlar i samma butik och inga problem att lämna tbx pga döda pixlar eller coilwhine. Även lämnat tillbaka ett grafikkort efter 13dagar då jag ville ha ett bättre. Tummen upp för NoN!

Permalänk

Har haft ett flertal garantiärenden hos netonnet och aldrig varit några problem, Väldigt bra service måste jag säga. Köper nästan alltid datorprylar på netonnet nu för tiden

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Lämnat in två laptops och några headset på NoN, aldrig vart några problem, mycket smidiga att ha o göra med.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

Har aldrig handlat någon laptop där men lite andra prylar. Tangentbord m.m. Lämnade tillbaka ett tangentbord på öppet köp och ett på garanti. Fick tillgodokvitto och gick in i butiken och hämtade ett nytt utan problem.

För mig är inte lagershoppen heller något problem. 99% av gångerna jag handlar så är det planerade köp så jag brukar bara stega in och plocka på mig vad jag vill ha och sen ut så jag kan skita mindre hur där ser ut så länge det är lätt att hitta.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daffhead:

Bara för att du får fel i memtest så betyder inte det att det är fel på ram. Kan vara dina bios inställningar eller moderkortet det är fel på.

Så jag skulle säga att du inte har en aning om vad du pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Även om jag testade med mina minnen från min speldator och det funkade och mina HTPC-minnen inte funkade i min stationära?

Permalänk
Moderator
Testpilot

Tyvärr brukar negativa omdömen angående returer till företag oftast mest handla om människor som inte förstår sig på svensk lagstiftning och tycker att dom har rätt att göra lite vad som helst med produkten innan man ledigt lämnar tillbaka den. Som köpare har även du ansvar inte bara säljaren.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag har bara positiva erfarenheter från NoN. Riktigt enkelt att ha att göra med när det gäller returer.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | MSI B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | ASUS TUF RTX 3060 OC | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | 2 st 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Har bara bra saker att säga om Netonnet, skulle retunera ett ljudsystem efter 4 månader pga att subben inte fungerade, i vanlig fall får man bara nuvarande priset tillgodo men han sa " äh det är jul du får det för priset du köpte det för" så fick alla pengarna tillgodo istället.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2