Virus program iPhone/iPad

Permalänk
Medlem

Virus program iPhone/iPad

Hej

Finns det någon form av virus skan på AppStore för iPhone/iPad?

Med vänlig hälsning, Sotie

Permalänk
Medlem

Finns inga kända virus just nu till iPad/iPhone. Iaf inte om du laddat alla dina program från appstore.
Om du har telefonen jailbreakad eller har laddat ner program från tredje part så är det en annan femma dock.

Men om du bara laddat från appstore så är det lugnt så att säga.

Varför behöver du ett virus program?

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sotie:

Hej

Finns det någon form av virus skan på AppStore för iPhone/iPad?

Med vänlig hälsning, Sotie

Finns inte virus på IOS

Hur som, detta finns t.ex https://itunes.apple.com/app/id692893556

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Fick nämligen något meddelande om nå virus när jag var ute på safari på telefonen..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sotie:

Fick nämligen något meddelande om nå virus när jag var ute på safari på telefonen..

Kan det ha varit en reklamgrej, finns ju rätt gott om sånna på rätt många webbsidor

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo Evolv Glacier White | Intel Core i5 4690K | Corsair Hydro H60 | Geforce GTX 970 SLI | Asus Maximus vii Gene | EVGA Supernova G2 850W | Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8) 1600mhz | Samsung 840 EVO SSD 250GB | WD Desktop Green 3TB | Benq XL2720T 120hz | Fujitsu P23T-6 Thor Edition | Qpad qh-90 | Logitech G710+ | Steelseries Rival Gaming Mouse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sotie:

Helt klart reklam eller liknande.
Om du hade virus, tror du mobilen skulle hitta det då och sen bara varna för det men inte ta bort det?
Om det hittar viruset, så tar det ju bort det också förstås.

Sen som alla säger så finns inga virus till iOS i dagsläget.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

Virus är inget att oroa sig för, det har funnits en blandad skara svagheter i iOS som tom lett till installation av malware i telefonen, men inga av dessa programmen kan du få in på telefonen bara genom att surfa i safari/använda appstore.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5