Permalänk
Avstängd

Spotify smart tv problem!

Hejsan varför hittar inte min Samsung s5 min Philips smart tv på Spotify connect jag hittar andra enheter men inte min tv?? jag har den här modellen och jag tycker den borta vara så pass modern så att det ska funka :/ http://www.philips.se/c-p/47PFL6008S_12/6000-series-smart-ult...

Obs! Tv:n har senaste programvaran! tack på förhand...

Permalänk
Medlem

spotify versionen på min samsung smart TV är otroligt buggad och fungerar ibland som den ska, tror inte spotify lägger ner någon särskild tid på deras appar på tv apparaterna precis nuförtiden speglar jag spotify från telefonen ihop med en chromecast istället kostar bara 300kr och så slipper du all huvudvärk med "smart tv"

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malinen89:

Hejsan varför hittar inte min Samsung s5 min Philips smart tv på Spotify connect jag hittar andra enheter men inte min tv?? jag har den här modellen och jag tycker den borta vara så pass modern så att det ska funka :/ http://www.philips.se/c-p/47PFL6008S_12/6000-series-smart-ult...

Obs! Tv:n har senaste programvaran! tack på förhand...

Där har du det.

Permalänk
Avstängd

Okej jag har en Philips remote app och den hittar tv:n men det buggar ju så man orkar ju inte ens använda den, men enligt philips själva så ska det funka med att bara ha spotifyconnect på mobilen och styra musiken@Oliver91:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malinen89:

Okej jag har en Philips remote app och den hittar tv:n men det buggar ju så man orkar ju inte ens använda den, men enligt philips själva så ska det funka med att bara ha spotifyconnect på mobilen och styra musiken@Oliver91:

Du har en Samsung s5, hade du haft en Samsung Tv hade allting funkat jättebra.
Det är oftast likadant med alla tillverkare när det gäller "mobil --> Tv"

D v s
Har du en Sony mobil och en Sony Tv funkar det ok!
Har du en Samsung mobil och en Samsung Tv funkar det ok.

Har du en Samsung mobil och en Sony Tv, funkar det inte alls så bra.

Det är min erfarenhet, kan ju finnas undantag..

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

OKej så jag måste ha en philips mobil eller ? nej då det ska inte behövas utan det handlar nog om att allt är android baserat. Philips skryter ju t.o.m att dom är först och bäst när det gäller Spotify connect. jag har kollat runt ett tag nu på google och sökt och det värkar som att det måste finnas en viss android programvara i Tv:n för att det ska funka :/ @skog1s:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malinen89:

OKej så jag måste ha en philips mobil eller ? nej då det ska inte behövas utan det handlar nog om att allt är android baserat. Philips skryter ju t.o.m att dom är först och bäst när det gäller Spotify connect. jag har kollat runt ett tag nu på google och sökt och det värkar som att det måste finnas en viss android programvara i Tv:n för att det ska funka :/ @skog1s:

Jag har spotify connect på min förstärkare och det fungerar fint med både android, windows och ios så jag tror inte det är problemet.