Köpråd: Ny router med bra räckvidd. Netgear Nighthawk R8000 vs Linksys WRT1900AC

Permalänk

Köpråd: Ny router med bra räckvidd. Netgear Nighthawk R8000 vs Linksys WRT1900AC

Hejsan,
Vi har precis fått fiber installerat i huset.

Vi har tidigare haft dålig kontakt med WIFI i vissa delar av huset därför funderar jag på att köpa ny router.

Vi har en stationär dator, en raspberry, en NAS och en PS4 inkopplade med kabel och en till två bärbara datorer, en surfplatta och två telefoner inkopplade på WIFI.

Jag har kollat på följande routrar:

Netgear Nighthawk X6 AC3200 (R8000)

Linksys WRT1900AC

Någon som har testat dessa och kan rekommendera någon av dem?

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr inte testa nån av dessa, men du har inte funderat på en Asus router i samma prisklass då Asus har fått mycket bra kritik för sina routrar.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag har kört Linksys WRT1900AC ett bra tag och är riktigt nöjd. Hade tidigare en gammal Netgear som ibland fick för sig att tappa extern IP. Linksysen är brutalt stabil, har inte startat om den på minst 4-5 månader - den gör precis det den ska

Visa signatur

$ /dev/null

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik förtydligad i enlighet med §3.1*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...