Beställa sprit från utlandet med frakt/hemleverans

Permalänk
Livsnjutare 😎

Beställa sprit från utlandet med frakt/hemleverans

Vilka sidor finns det som erbjuder detta?

Någon utav er som provat... rekommenderar ni någon speciell sida?, eller kanske rent utav höjer ett varningens finger för en annan sida som var dålig ?

Jag skall köpa lite whiskey tänkte jag, ev. någon rom.
Finare sorter, systemets priser är mellan 500-800kr/flaska.

Alltså ingen Captain Morgan eller annan "YPK"-sprit. :lol

Frakterna och kostnaderna för detta är ju också något man måste ta i beaktning.
Men som sagt, jag vill ha lite finare sorter och totalt 2-3 flaskor bara... men gissar att det finns någon minimum-gräns och att frakterna är fasta vid en viss ordersumma eller tydligt.. ?

Ge mig mer info!

Vi är ju med i EU, dags att nyttja det.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har handlat hos Masters of Malt. Inget krångel.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Permalänk
Livsnjutare 😎

Jaga är det massa extra pappersarbete som krävs från min sida nu också... @Sp0de och @Blofeld ?

@xinux: Låter bra, hur var det med frakter osv ?
... Tull?, skatteverk...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jaga är det massa extra pappersarbete som krävs från min sida nu också... @Sp0de och @Blofeld ?

@xinux: Låter bra, hur var det med frakter osv ?
... Tull?, skatteverk...

Senaste ordern gick på 100£ varav 20£ frakt. Proffsig hemsida och mycket bra packat.
Vill minnas att det inte var någon tullavgift, men kan minnas fel.. inget 'pappersarbete' iallafall.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Vilka skitregler det har blivit. Punktskatt..

Tur att man har slutat dricka sprit.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Seriösa sidor som säger spit i EU tar hand om att betala skatten för de land de säljer till. Dvs skatten är pålagd i priset precis som när du handlar på systemet.

För lite dyrare sprit är alcohol skatten inte så stor del, i och med att den till skillnad från tex moms inte är basserad på vad varan kostar. Den ligger på ca 120kr för en 70a starksprit (+25% moms skatt på skatt...). Detta gör att lite dyrare sprit ofta inte är så mycket dyrare att köpa på systemet än utomlands.
Men billig sprit är mycket billigare utomlands.

Tex så säljer systemet billig sprit för ~40kr innan skatt (+160kr skatt och moms).
En affär i Tyskland som säljer samma flaska för 40kr lägger endast på +8kr i moms. Dvs om affärerna tar ut samma priser så ska en flaska sprit som kostar 200kr i Sverige kosta 48kr i Tyskland.

Momsen ska ju betalas i det land du köper från så den behöver du inte bry dig om.

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Nefrums:

Seriösa sidor som säger spit i EU tar hand om att betala skatten för de land de säljer till. Dvs skatten är pålagd i priset precis som när du handlar på systemet.

För lite dyrare sprit är alcohol skatten inte så stor del, i och med att den till skillnad från tex moms inte är basserad på vad varan kostar. Den ligger på ca 120kr för en 70a starksprit (+25% moms skatt på skatt...). Detta gör att lite dyrare sprit ofta inte är så mycket dyrare att köpa på systemet än utomlands.
Men billig sprit är mycket billigare utomlands.

Tex så säljer systemet billig sprit för ~40kr innan skatt (+160kr skatt och moms).
En affär i Tyskland som säljer samma flaska för 40kr lägger endast på +8kr i moms. Dvs om affärerna tar ut samma priser så ska en flaska sprit som kostar 200kr i Sverige kosta 48kr i Tyskland.

Momsen ska ju betalas i det land du köper från så den behöver du inte bry dig om.

Tack för detta, förklarar det hela bra.

Visa signatur