mSATA - SATA adaptrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Mm... Det ger sig, du får skvallra.

Will do

Skrivet av -=Mr_B=-:

Allrig hört talas om innan, så bara för det tankade, och provkör för stunden, diskfresh. Det blev alla roterande diskar i den här burken + rapport, så man ser vad den gör, vad den hittar på, och hur lång tid det tar. Antar att den kommer hitta på något med någon av de dåliga diskarna.

Den var ju ursprungligen gjord för HDD, och användes senare för 840 EVO felet. Den läser datan och skriver samma data tillbaka, vilket bör trigga HDDns självtest i skrivningen. Om en sektor inte kan läsas korrekt, loggar den det, och du får själv använda något annat för att rätta till det. (De gör så för att programmet inte ska vara data förstörande).

Det tar dock tid på större HDDs.... den läser och sen skriver ju hela diskens LBA sektorer på nytt. Tänk på att kyla dem väl när den gör det.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag har för avsikt att stoppa i en 25gB 850 evo efter att uppdateringen hittat hem, jag är nere på 6gB ledigt utrymme på min 120gB OS disk. (830)
Men de båda 500'orna får nog snurra ett tag till. Får eventuellt tag på ett gäng nya iom en uppgradering av familjeföretagets kontorsdatorer, och i så fall blir de kanske utbytta då... Kanske.

pff.. den får 60GB SSD... och en mekanisk disk för spel och övrigt. Är en testmaskin för att se hur bråkigt Windows 10 är. Får den inte plats där, är det dens eget problem.
https://www.microsoft.com/sv-se/windows/windows-10-specificat...
Hårddiskutrymme: 16 GB för 32-bitars OS eller 20 GB för 64-bitars OS

Så kan OSet inte klara sig på en 50GB partition på en 60GB SSD, får den skylla sig själv. Jag ska kunna lasta minst 10GB annat där utan problem, och det enda andra som är där är några få små program som discord, firefox, lite HDD test program. Steam och allt sånt ligger på den rasande HDDn... som har en egen SSD som Cache (Intels smart reponse).

Permalänk
Avstängd

Upplivar en gammal tråd med en följdfråga, Söker enklast möjliga Msata adapter för att få ut information från en disk på en dator som gått sönder, Googlar men vet inte vad som är enklaste alternativ som finns, Jag önskar det fanns en usb adapter enklast för att hooka upp msata till usb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Numbnutt:

Upplivar en gammal tråd med en följdfråga, Söker enklast möjliga Msata adapter för att få ut information från en disk på en dator som gått sönder, Googlar men vet inte vad som är enklaste alternativ som finns, Jag önskar det fanns en usb adapter enklast för att hooka upp msata till usb

https://noerdic.se/collections/externa-lagringskabinett-och-i...
Brukar vara snabba leveranser, jag har fått prylar därifrån på knappt ett dygn.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MatteN:

https://noerdic.se/collections/externa-lagringskabinett-och-i...
Brukar vara snabba leveranser, jag har fått prylar därifrån på knappt ett dygn.

Tack!