Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Värt att nämna att en vecka efter de började tillåta förbokningar på Switch i Japan så var den 80% fullbokad enligt data från deras Industrin, nu har det gått över en månad sedan dess så mycket möjligt att den kommer vara omöjlig att få tag på.

Tack för svaret! Såg också att den var fullbokad på Nintendo.co.jp, men kommer röra mig runt Nagoya, Osaka och Kyoto. Hoppas på att ramla över en på något av de ställena. I Tokyo är det säkert mycket svårare att hitta en Switch.

Permalänk
Medlem

Fick Klarna-faktura för Switchen igår och ordern har markerats som levererad hos Spelbutiken.se idag. Fick precis Klarna-fakturan för Zelda, hoppas på leverans under dagen :).
(konstigt att de skickas som två separata leveranser/faktureringar dock)

Permalänk
Medlem

Tjenare någon som beställt ifrån komplett?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

När produkter har funnits på lager länge och försäljningen börjar avta så brukar priserna gå ner. Detta för att återförsäljarna ska gå break-even. I värsta fall (eller bästa fall för oss konsumenter) säljs produkterna till inköpspris.

Tittar man på PS4 Pro som har ett rek.pris på $399 så såldes den för 4500kr ett bra tag. Det är inte förrän nu, ett halvår senare, som priset lagt sig på 4000kr i Sverige.

En faktor som kan göra Switch något dyrare än normalt är Bergsala. Annars tycker jag att 3600kr för en nylanserad konsol som har ett internationellt rek.pris på $299 låter rimligt med momspåslag, inflation och Bergsala.

Vill man göra en så bra deal som möjligt så skulle jag rekommendera Elgiganten som bundlar Switch och Zelda för 3999kr. Då kan man på sätt och vis säga att man får konsolen för 3400kr.

$399 = 3610kr x 25%(VAT) = 4512, ser ut som en bra prissättning. Jo jag har sett folk nämna Bergsala tidigare i dessa diskussioner om just Nintendo prylar.

Switch + Zelda bundlen där är inte dum alls, det känns dock illa att svenskarna ska behöva vända sig till bundles för att komma ner till ett normalpris. Dock så är det nog dags för en avvikelse från ämnet, det finns inte mycket mer att säga. Det är som det är, trevlig Switch launch allihopa!

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulker:

Tjenare någon som beställt ifrån komplett?:)

Beställt Zelda Botw till Wii U som tidigare hade förväntad i lager 2/3. Fick idag ändrat till I lager och ordern fick ny status Behandlas. Dock står det förväntad leverans: 5 dagar. Bor förvisso i norrland men ska inte ta 5 dagar, förväntar mig att det kommer fredag.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Segge:

Beställt Zelda Botw till Wii U som tidigare hade förväntad i lager 2/3. Fick idag ändrat till I lager och ordern fick ny status Behandlas. Dock står det förväntad leverans: 5 dagar. Bor förvisso i norrland men ska inte ta 5 dagar, förväntar mig att det kommer fredag.

Verkar ofta stå så nu, 5 dagar är inte vad det kommer ta.

Jag bir själv i södra delarna och där är det oftast dagen efter leverans jag har paketet i näven.

Hoppas de skickar din beställning redan idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare

Någon som ska gå på Webhallens nattöppet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Photoshopa lite, detta hade varit min favorit färg om jag fick välja

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av joeldanielsson:

Photoshopa lite, detta hade varit min favorit färg om jag fick välja

http://i.imgur.com/UPMmMxn.png

Du kan skaffa skins så du får den i vit:

Skins

Jag funderar på svart:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Du kan skaffa skins så du får den i vit:

Skins

Aa vet men sitter det verkligen bra? Har du någon erfarenhet av det sen tidigare?

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av joeldanielsson:

Aa vet men sitter det verkligen bra? Har du någon erfarenhet av det sen tidigare?

Jag har ingen erfarenhet av dem men jag vet folk som har moddat sina telefoner och de ska sitta bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb33:

Lurker här som fångats av hypen!

Fick tyvärr höra när jag ringde elgiganten's kundtjänst idag att de skickar iväg Switchen på releasedagen vilket förmodligen innebär att man inte får den innan helgen. Läste något om någon som fått sin Zelda leverans påbörjad till sig från elgiganten dock, någon som hört något annat från de gällande konsollen?

Mitt Zelda spel har fått ett Tracking nr bara, de har inte skickat iväg än. Inget på konsolen än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldanielsson:

Aa vet men sitter det verkligen bra? Har du någon erfarenhet av det sen tidigare?

På telefonerna sitter dom mycket bra. Min kollega har en sådan på sin telefon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredro:

Mitt Zelda spel har fått ett Tracking nr bara, de har inte skickat iväg än. Inget på konsolen än.

Skickades från m.sweclockers.com

Dom bör ju skicka idag senast imorgon

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

På telefonerna sitter dom mycket bra. Min kollega har en sådan på sin telefon!

Fränt! kanske ska testa detta på Switchen då. Frågan är ju hur det blir om man skulle vilja ta bort senare

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldanielsson:

Dom bör ju skicka idag senast imorgon

Har du fått tracking till konsolen med? (elgiganten)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredro:

Har du fått tracking till konsolen med? (elgiganten)

Nej jag beställde först mitt på Inet. Avbokade senare efter att jag gjort en deal med Elgiganten då jag köpte mitt Switch redan igår, är bara för mig att åka in och hämta det på Fredag morgon. Vill ha det innan helgen och sen hade dom ju ett paket pris som gäller över helgen då man får både Switch + Zelda för 3990kr

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att indie spelen verkar riktigt bra?
Spelen jag ser mest fram emot är följande:

- SteamWorld Dig 2
- Overcooked! Special Edition
- Runner 3
- Blaster Master Zero
- Shakedown: Hawaii
- WarGroove
- Stardew Valley

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har nu också fått min order behandlad av ICA:

Din order är nu under behandling och kommer att vara klar för avhämtning när produkten släpps.
Dagens datum: 2017-03-01 14:48

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldanielsson:

Fränt! kanske ska testa detta på Switchen då. Frågan är ju hur det blir om man skulle vilja ta bort senare

Enligt tillverkaren i alla fall så ska det inte bli massa klet och sånt kvar om man tar bort den. Men det har jag inte sett med egna ögon än tyvärr.

Permalänk
Medlem

@joeldanielsson: Personligen ser jag väldigt mycket fram emot Yocka-Laylee och Hollow Knight, men även svenska Flipping Death, Enter the Gungeon och Shakedown Hawaii tilltalar mig en hel del. Mr. Shifty och Overcooked finns också med på ett hörn. Härligt att se ett sådant aktivt indie-stöd!

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Argh, när ska man få bekräftelse från Webhallen att man har en konsoll att hämta ut på fredag? Jag vet att jag är med i första leveransen, så jag förutsätter ju att så blir fallet.. men ändå..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldanielsson:

Fränt! kanske ska testa detta på Switchen då. Frågan är ju hur det blir om man skulle vilja ta bort senare

Det är väldigt enkelt att både ta bort och sätta dit igen om man vill. Det är väldigt starkt klister som inte lämnar några spår efter sig alls. Kör på min telefon och har även beställt skins från www.xtremeskins.co.uk - har köpt rätt många skins till min telefon därifrån och det fungerar faktiskt väldigt bra. Dock tänker jag inte använda skins på själva joyconsen, det är nog skapligt pilligt samt att känslan när man håller i handkontrollerna lär förstöras en del. På själva dockan däremot och på "grippen" i mitten, tänkte jag använda skins. Vad jag vet så får de in Switch-skins nästa vecka.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Någon som bokat på Spel & Sånt som hört något? Inte fått något mail eller någon leveransinfo som jag sett att vissa andra fått från andra återförsäljare.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av toobypls:

Någon som bokat på Spel & Sånt som hört något? Inte fått något mail eller någon leveransinfo som jag sett att vissa andra fått från andra återförsäljare.

Prova att ringa dit, de svarar ganska snabbt på vad som gäller. De skrev på insta att de skickar en dag innan. Inet gör det med har inte fått nån sändning ifrån Inet.

Det finns 1 grå och en röd/blå på spel & sånt nu för er som vill boka till release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Någon som bokat på Spel & Sånt som hört något? Inte fått något mail eller någon leveransinfo som jag sett att vissa andra fått från andra återförsäljare.

Jag mailade dem för ett tag sedan och då fick jag som svar att första leveransen kommer att skickas ut dagen före release.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Argh, när ska man få bekräftelse från Webhallen att man har en konsoll att hämta ut på fredag? Jag vet att jag är med i första leveransen, så jag förutsätter ju att så blir fallet.. men ändå..

Jag fick bekräftelse igår att jag kommer få min på fredag.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

"Din order är nu under behandling och kommer att skickas när produkten har release dag."

Från ICAHemma på auto-mail.

Undra vafan dem menar då dem sa på mail att de kommer skicka ut så att "leverans ska kunna ske på releasedagen".
Men här står de skickas på releasedagen...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av znorlaxvbg:

"Din order är nu under behandling och kommer att skickas när produkten har release dag."

Från ICAHemma på auto-mail.

Undra vafan dem menar då dem sa på mail att de kommer skicka ut så att "leverans ska kunna ske på releasedagen".
Men här står de skickas på releasedagen...

Ja fick såhär: Din order är nu under behandling och kommer att vara klar för avhämtning när produkten släpps.
Dagens datum: 2017-03-01 14:48

Men jag ska hämta i butik.