Permalänk
Inaktiv

HTC Vive

Då har man precis packat upp årets flaggskepp som DHL plingade på dörren med. Löjligt snygg kartong och gedigen kvalitet på allt var det... (mycket väl inpackat).

Någon som har testat köra med denna setup på 5 x 5 meter fritt utrymme? Isåfall, hur har det funkat för er? Vilka spel och appar har ni testat? Lär bli en rejäl ommöblering i datorrummet för mig ikväll.

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på hur andra installerat sina basstationer eller vad de kallas för. Kan man köpa tejpliknande material och bara häfta fast på undersidan och på en valfritt underlag. Tripods verkar rätt ostabilt och känsligt för rörelse tar även upp mest plats.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Jag är nyfiken på hur andra installerat sina basstationer eller vad de kallas för. Kan man köpa tejpliknande material och bara häfta fast på undersidan och på en valfritt underlag. Tripods verkar rätt ostabilt och känsligt för rörelse tar även upp mest plats.

Dom ska sitta 2 meter ovanför golvet och vara vinklade neråt. Du får med vägg fästen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Dom ska sitta 2 meter ovanför golvet och vara vinklade neråt. Du får med vägg fästen.

http://i.imgur.com/5IRWe0N.png
http://i.imgur.com/hTWrdAI.png

Snyggt!

Får se om jag vill borra i väggen man bör kunna vara lite kreativ.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag hoppas ju verkligen att du expanderar ditt inlägg allt eftersom och berättar / filmar dina upplevelser

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag skulle prova på någon hylla eller så innan du börjar borra hål. Jag sålde av min Vive efter några dagar så jag är väldigt glad att jag inte gjorde några hål i onödan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphone.ninja:

Jag skulle prova på någon hylla eller så innan du börjar borra hål. Jag sålde av min Vive efter några dagar så jag är väldigt glad att jag inte gjorde några hål i onödan!

Får man fråga varför du sålde så snabbt?

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungowe:

Får man fråga varför du sålde så snabbt?

Förmodligen inte nöjd med upplösningen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungowe:

Får man fråga varför du sålde så snabbt?

Allt var perfekt förutom bildkvalitén. Jag är väldigt petig på sånt. Förväntade mig bättre svärta ur OLED-panelen samt upplösningen kändes väldigt primitiv, FOV:n kunde gärna vara högre samt mycket av bilden runt om en är konstant suddig. Så jag hoppar helt enkelt första generationen.

Permalänk
Medlem

Mina upplevelser efter 1v med Viven är att både upplösning och fov är helt ok och inget som jag stör mig på öht.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Mina upplevelser efter 1v med Viven är att både upplösning och fov är helt ok och inget som jag stör mig på öht.

Håller med, inget man tänker på när man är inne i spelet alls.
Suddiga kanter å skit så har man satt på sig Viven helt fel...

Men visst det jag vill ha mest är ju bättre upplösning absolut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Suddiga kanter å skit så har man satt på sig Viven helt fel...

Hur du än sätter på dig viven så har du alltid suddig lens ut till kanterna, mest tydligt när du tittar neråt, och när du fixar det med att omjustera viven så har du istället mer suddighet uppåt. Det är inget du kan gå runt med nuvarande linser. Självklart blir det värre om man har på sig hela grejen fel, men du kan inte eliminera det 100%.

Permalänk
Medlem

Jag testade själv Vive igår för första gången och även om jag var imponerad och kände att detta är framtiden så är jag med headphone.ninja. Jag tycker att det är för dålig användarupplevelse än så länge med bildskärpa (titta neråt på t.ex. inventory i "zelda"-spelet sög riktigt hårt) och upplösning för att jag ska vilja investera en massa pengar och tid i det i denna generationen.

Skitcoolt! Men känns som ett techdemo fortfarande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jag är nyfiken på hur andra installerat sina basstationer eller vad de kallas för. Kan man köpa tejpliknande material och bara häfta fast på undersidan och på en valfritt underlag. Tripods verkar rätt ostabilt och känsligt för rörelse tar även upp mest plats.

Det går utmärkt att bara ställa dem på stolar eller i bokhyllor. Jag har haft mina på två stolar länge utan några som helst problem. De är inte ens vinklade.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av headphone.ninja:

Hur du än sätter på dig viven så har du alltid suddig lens ut till kanterna, mest tydligt när du tittar neråt, och när du fixar det med att omjustera viven så har du istället mer suddighet uppåt. Det är inget du kan gå runt med nuvarande linser. Självklart blir det värre om man har på sig hela grejen fel, men du kan inte eliminera det 100%.

Nja, det är lite suddigare i utkanten men inte överdriver. Men helt ärligt efter att ställt in min vive korrekt så blir det inte värre av att titta nedåt.

Jag hade samma problem i början när man kollade ner så såg man mycket sämre men efter lite justeringar så blev det ingen skillnad. Headsetet ska inte sitta och glappa när du tittar ner..,

Det värsta jag vet är folk som inte klarar av att ställa in headsetet så det sitter bra och sen skyller på hårdvaran. Hur svårt ska det vara med 3 straps liksom

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av headphone.ninja:

Hur du än sätter på dig viven så har du alltid suddig lens ut till kanterna, mest tydligt när du tittar neråt, och när du fixar det med att omjustera viven så har du istället mer suddighet uppåt. Det är inget du kan gå runt med nuvarande linser. Självklart blir det värre om man har på sig hela grejen fel, men du kan inte eliminera det 100%.

Fast det här stämmer ju inte riktigt. Jag har inte försämrad syn varken upp eller ner. Jag vet vad du pratar om och jag har upplevt båda men nu har jag inget av dem.

Men sen är det inte samma skärpa runt om som i mitten absolut inte.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av headphone.ninja:

Allt var perfekt förutom bildkvalitén. Jag är väldigt petig på sånt. Förväntade mig bättre svärta ur OLED-panelen samt upplösningen kändes väldigt primitiv, FOV:n kunde gärna vara högre samt mycket av bilden runt om en är konstant suddig. Så jag hoppar helt enkelt första generationen.

Hade jag varit dig hade jag bett om att göra en RMA omgående efter att ha upptäckt det, för så ska det garanterat inte vara. Antingen var ditt grafikkort inte redo eller så var det ett fabrikatsfel på själva Vivan. Tycker mitt exemplar har fungerat alldeles felfritt och uppvisar fantastisk bildkvalitet.

Permalänk

Har personligen inte haft några problem med upplösningen på Vive fast det ska bli väldigt roligt att se hur VR kommer vara om 5 år.