PS4 & SVT play (problem)

Permalänk
Medlem

PS4 & SVT play (problem)

Hej,

När jag tittar på SVT play via webbläsaren i min PS4 så fungerar det till en början, i bland i några få minuter, i bland i 20-30 minuter, men sedan kommer det ett meddelande där det står "Enheten kan inte spela programmet", varvid uppspelningen avbryts. Vet någon här vad det kan bero på? Det har inte alltid varit problem med uppspelningen. Jag använder inte konsolen särskilt ofta, men när jag använde den senast - typ i början av året - fungerade uppspelningen felfritt. Tittar jag via min laptop eller surfplatta är uppspelningen problemfri.

Permalänk
Medlem

Jag har inte än haft att det bara bryter mitt i videon däremot om jag pausar för att sedan återupptar så får jag samma som du. du kan ju testa att rensa webbhistoriken och sådant. Men tror det mer ligger på SVT/Playstation som med uppdateringar blir mindre komparativa med varandra efter hand

Ställ frågan till SVT och Playstation också, så få får du gärna skriva här vad dom seger, vill skälv också veta

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tror du förmodligen har rätt i att det har med uppdateringar av programvaran att göra. Tänkte dock att eftersom konsolerna är mer eller mindre identiska med varandra så borde många andra ha samma problem. Men har också tänkt att det kanske kan ha något med min internetuppkoppling att göra. Jag har Bahnhof som internetleverantör och min "NAT-typ" är 3 (p.g.a. Bahnhof), vilket tydligen ska vara dåligt. Har prövat det där med att rensa webbhistoriken, men det har inte hjälpt, och jag tror inte det är något som kan påverka uppspelningen.

Tack för ditt svar. Får nog kontakta de ansvariga för SVT play för att se om de vet något om det här problemet. Kommer dock ihåg att i början när jag använde konsolen hade jag exakt samma problem som du har - kunde också spela upp hela program, men inte pausa utan att behöva se programmet från början igen. Men det problemet löste sig för min del senare genom en uppdatering av konsolens programvara. Så vi kanske inte har samma programvaruversioner? Får jag ett svar från SVT som bidrar till att lösa problemet (om det kan lösas) så kommer jag att skriva det i den här tråden.

Permalänk
Medlem

Samma problem på Boxee Box

Kan bara säga att svtplay slutade funka på min boxee box browser ungefär samtidigt, sensommar höst 2016. Därför jag nu kollar på andra alternativ Apple TV, Playstation, WII etc. Men då verkar inte Playstation vara någon lösning...

Permalänk
Medlem

@Nicke76:
Om TS nu tog kontakt med SVT så fick han säkert till svar att PS4 inte stöds (och aldrig har gjort det förut). SVT:s PS4-info
Svt:s rekommenderade metoder finns beskrivna här: https://kundo.se/org/svt-play-hjalp/d/sa-anvander-du-svt-play...

Allt annat är bara ren tur om det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicke76:

Kan bara säga att svtplay slutade funka på min boxee box browser ungefär samtidigt, sensommar höst 2016. Därför jag nu kollar på andra alternativ Apple TV, Playstation, WII etc. Men då verkar inte Playstation vara någon lösning...

Playstation kommer och går lite tyvärr. Svt säger att dom inte har något ofisejält stöd för Playstation och tänker inte skaffa det häller Nu fungerar det, men om dom uppdatera sin spelare så är det inte säkert att det gör det längre vilket är kast. Det är säker samma för din nuvarande spelare.
https://kundo.se/org/svt-play-hjalp/d/ps4-problem-med-de-sena...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.