Akut hjälp med PayPal, köp nekas

Permalänk

Akut hjälp med PayPal, köp nekas

Hej ska köpa ett spel idag som endast gäller idag med priset men mitt PayPal har inte tillräckligt med pengar. Det saknas omkring 30 kr. Då jag har kopplat mitt PayPal till mitt VISA kort har det dragits från VISA kortet när det saknats pengar på PayPal. Men nu funkar det inte av någon anledning.

Det står att kortköpet har nekats av kontoinnehavaren vilket jag inte gjort och kortet är fortfarande giltigt i utgångsdatum. Behöver hjälp och hoppas någon kan hjälpa, vet vad felet är då jag måste beställa spelet idag.
*snip*/ mod

§9
Permalänk
Moderator
Forumledare

@SvenskGaming:
Har du provat kontakta paypals kundtjänst?
Har det fungerat att betala med visakortet via paypal tidigare?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Hej,

Vilken bank har du?
Nordea kanske?

Isåfall så måste du öppna ditt kort för internetköp som inte klassas som "säkra".
Detta görs tillfälligt på Nordeas hemsida, under "kort"-Öppna/Stänga kort".

Visa signatur

Fractal Design||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

@SvenskGaming:
Har du provat kontakta paypals kundtjänst?
Har det fungerat att betala med visakortet via paypal tidigare?

Inte fått något svar från PayPal då jag antar att de inte svarar på helger.

Ja jag har som sagt betalat med visakortet innan via paypal. Jag skrev ju det i inlägget men du råkade nog förmodligen censurera bort det så kan det gå när man gör det. Och du tog bort mitt skämt också

Permalänk
Skrivet av jeppe1990:

Hej,

Vilken bank har du?
Nordea kanske?

Isåfall så måste du öppna ditt kort för internetköp som inte klassas som "säkra".
Detta görs tillfälligt på Nordeas hemsida, under "kort"-Öppna/Stänga kort".

Har funkat tidigare att handla på den sidan med både Visa kort och via paypal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Hej ska köpa ett spel idag som endast gäller idag med priset men mitt PayPal har inte tillräckligt med pengar. Det saknas omkring 30 kr. Då jag har kopplat mitt PayPal till mitt VISA kort har det dragits från VISA kortet när det saknats pengar på PayPal. Men nu funkar det inte av någon anledning.

Det står att kortköpet har nekats av kontoinnehavaren vilket jag inte gjort och kortet är fortfarande giltigt i utgångsdatum. Behöver hjälp och hoppas någon kan hjälpa, vet vad felet är då jag måste beställa spelet idag.
*snip*/ mod

Har haft samma problem jag. Jag kunde inte använda mitt kort av någon anledning så jag förde över pengar från kortet till mitt Paypal-konto och då var det inga problem!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Har funkat tidigare att handla på den sidan med både Visa kort och via paypal.

Okej, det kanske fungerade innan, men nuförtiden så måste du öppna ditt kort om du har Nordea.

Visa signatur

Fractal Design||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Medlem

Hade samma problem en gång. Öppnade kortet för utlandsköp sen fungerade det

Permalänk
Medlem

Har du Nordea så är de som dom sagt innan, är en sak dom la till för någon månad sen! Blivit frustrerad av det två gånger! Första gången viste jag inte om det och andra gången så hade jag helt glömt bort hur fasen man gjorde!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Annars, gör en direktöverföring så har du ju pengarna på kontot direkt.
Osäker på vilka banker som stödjer det, Länsförsäkringar som jag har har stöd för det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kanske ska vänta tills imorgon. Kan handla om att söndagar inte räknas som "bankdagar". Om du nu inte har gjort en betalning med just paypal i helgen nyligen med samma bank (isåfall ignorera det jag sa).

Permalänk

Då gäller inte erbjudandet imorgon Tack ändå för era svar.

Permalänk
Medlem

paypal kräver att man verifiera kortet ibland

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

www.paypal-topup.se fyll på en gång pengarna kommer in dir på paypal

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Då gäller inte erbjudandet imorgon Tack ändå för era svar.

Ifall det är akut så kan jag betala åt dig så kan du swisha mig!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av octa:

Exakt. Använt denna tjänst flertalet gånger i somras, pengarna syns i regel efter 1min.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@SvenskGaming:
Som de andra har sagt, du måste logga in på Nordea(med dosa/bankID) och öppna kortet temporärt för osäkra betalningar. Det är låst by default, även om någon kommer åt dina uppgifter kan de inte handla med dem någonstans.

Det ser ut så här:

Permalänk
Medlem
Skrivet av octa:

Jag brukar använda den här tjänsten eftersom jag inte vill ha något kort kopplat till Paypalkontot och det fungerar perfekt, pengarna syns direkt och går att användas genom att man väljer att betala via Paypalsaldo.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4