Täcks frakt och andra utgifter av garantin?

Permalänk
Medlem

Täcks frakt och andra utgifter av garantin?

Hej,

Ska köpa en vara på CDON undrar om garantin täcker frakt kostnader osv om fel uppstår på mobiltelefonen.
Någon som vet? Har haft dåliga erfarenheter gällande detta, då jag köpte en lumia 950. 10 olika svar från deras service.
Vissa sa att jag ska stå för alla frakt kostnader, medan den andra påpekade att de står för frakt kostnaden om garanti
finns kvar på produkten.

Permalänk
Medlem

Fraktkostnad brukar betalas av butik/tillverkare om felet går under garanti.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Vid garanti så ingår det ja

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av Wpox:

Hej,

Ska köpa en vara på CDON undrar om garantin täcker frakt kostnader osv om fel uppstår på mobiltelefonen.
Någon som vet? Har haft dåliga erfarenheter gällande detta, då jag köpte en lumia 950. 10 olika svar från deras service.
Vissa sa att jag ska stå för alla frakt kostnader, medan den andra påpekade att de står för frakt kostnaden om garanti
finns kvar på produkten.

Eftersom konsumentköplagen inte går att förhandla bort så kan du inte få sämre villkor än om du reklamerat produkten. Detta innebär att du inte ska behöva betala någon frakt, så länge du går till den butik du köpt varan av. Går du till tillverkaren har du inte konsumentköplagen att luta dig på och kan få betala frakt om de vill det.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)