Någon som kör Wetek Play 2?

Permalänk
Medlem

Någon som kör Wetek Play 2?

Kikar på WeTek Play 2 som en enda enhet för Kodi och DVB-C (Comhem). Den verkar smidig och rapp enligt videos och reviews. Gillar också att den erbjuder modulärt byte av antenn (om jag får för mig att skaffa satellit eller så).

Är det någon som har erfarenhet av den?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Hedersmedlem

Kan den hantera kodade kanaler? Annars är den ju ganska begränsad för DVB. Sedan använder väl alla satelitleverantörer numera boxar som måste paras ihop med kortet, vilket gör det svårt med alternativa lösningar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@giplet: Ja, som jag förstår det så fungerar både oscam och CCcam som addons. I alla fall om man installerar LibreELEC som har en egen image för boxen på deras hemsida.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

@xtQ:
Det kvittar ju om dessa softcams fungerar. Comhem kommer inte att fungera ändå på hd kanaler. Varför inte titta på IPTV istället?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xtQ:

@giplet: Ja, som jag förstår det så fungerar både oscam och CCcam som addons. I alla fall om man installerar LibreELEC som har en egen image för boxen på deras hemsida.

Tror inte att du kommer att få dessa att funka med de svenska operatörerna på grund av pairingen. Softcammen måste vara supportad, och det är den av naturliga skäl inte. Du får googla det. Det är tveksamt om du kan få hjälp här på SweClockers med att lösa detta problemet på grund av våra regler angående piratkopiering, så mitt råd är att inte fråga mer om softcammarna här.

Kan tillägga att jag har en Xiaomi Mi Box som jag är mycket nöjd med. Dessa burkar verkar vara liknande i sin uppbyggnad och båda kör Android. Dock använder jag den bara för att köra Kodi och diverse playtjänster.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@anon76929: Jag är inte intresserad av HD-kanalerna, SD sändning duger fint för mitt behov. Det är smidigheten att ha en och samma box till både VOD och TV som lockar mig. Om jag då får göra avkall på HD-kvalitén så är det OK för mig. Det mesta jag ser på TV är livesändningar och då berör det mig inte lika mycket som om jag skulle behöva genomlida dålig kvalité i en film t.ex.

@giplet: Ok, jag ska googla vidare på softcam och Comhem. Men efter att ha läst regel 7 igen samt FAQ:n så ser jag faktiskt inte hur diskussionen kan mynna ut i ett regelbrott. Jag betalar för både kort och abonnemang men vill få till en smidig lösning med färre boxar vid TVn och smidigheten av att kunna sitta med en enda fjärrkontroll. Under förutsättning att jag förhåller mig till tekniken och inte diskuterar något olagligt så ser jag inte att mitt mål skulle bryta mot regeln? Det är inget "pirat" så att säga med att få fram en 2-i-1 lösning?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Jag har fiber indraget i mitt hus och kör Bahnhof för TV genom denna fiber, via stadsnät. Kan man titta på den "sortens" TV genom WETEK Play 2? Jag vet inte om det är IPTV eller om det kallas något annat.