Permalänk
Medlem

Musmatta---tyg?

Va heter det tyget som sitter på musmattor? Någon här på forumet sa "våtdräktstyg"....stämmer detta? Lr går det med något annat tyg, för jag skulle ha det på min glowpad som snart blir klar...:D
Vart köper man i så fall något sånt här tyg?? Har letat lite men hittar inget som är lika elastiskt eller tunnt som det som sitter på musmattor...

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

det är någe tunt j---a vävtyg kolla lite i tygafärer det är säkert gjort av nylon..

sjyst dator föresten tycker mig könna i gen den

Visa signatur

INITIAL D Freek!

Permalänk
Medlem

Min dator i sign? Va menar du me känner igen? Har du typ en likadan lr?

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem

skulle man kunna säga.. kolla min sing... celeron rocks men jag tycker din klocka dåligt.. kör min i 1610Mhz och det är en 1,0 Ghz.. från början..

Visa signatur

INITIAL D Freek!

Permalänk
Medlem

har för mig att det är neoprene som de "klär" musmattorna med.. inte 100% dock men nån har sagt det förut..

Permalänk
Inaktiv

Det finns musmattor i alla slags tyger och man kan inte säga något unikt tyg. Det skall fulla några få kriterier.
1: Tyget får inte damma eller ludda
2: Det skall gå lätt att klistra
Tex kan vanlig demin uppfylla detta kravet och det är ett billigt och slitstarkt tyg. Man kan använda syntes matrial som ofta är mycket lättarbetat.
Men musmattor håller lite på att försvinna då de optiska mössen tar marknad och då klarar man sig med ett A4 som man laminerat och tejpat fast på bordet.

Permalänk
Medlem

neopren är gummit som är själva musmattan (samma material som våtdräkter är gjorda av) tyget är nog bara nån sorts väv.. Det är rätt olika tyg på olika musmattor, så det är nog bara att gå in i tygaffären och lägga ut tyget på bordet och känna vad som känns bra.

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

Man skulle kanske ta och bygga sig en jeans-musmatta....

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

ok, för jag har en kulmus nu, som jag ska ha till min glowpad...men jag ska snart köpa en MX500 å då blir det ju optiskt...:D Tycker ni jag ska klä musmattan me nått tyg då eller ska jag kanske renTav blästra den istället?
För va jag har hört så ska inte de optiska funka på rent plexi...har jag fel?

EDIT: Ni som köpt tyg, har ni något förslag på vart jag kan köpa tyget?

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xog
skulle man kunna säga.. kolla min sing... celeron rocks men jag tycker din klocka dåligt.. kör min i 1610Mhz och det är en 1,0 Ghz.. från början..

Jag har en Intel Celeron 1.0A Ghz...vete fan varför den heter "A"...?? Det skulle va en Socket FCPGA2 tydligen me, men jag tolkar det som en socket 370...:D Va har du för fsb å sånt för att höja den till 1600Mhz då? Jag drog upp min till 1340 men då ville den bara krångla...får väll ta ett frest till å mixtra me fsb:n...kanske kommer upp i din hastiget...:D

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Tycker ni jag ska klä musmattan me nått tyg då eller ska jag kanske renTav blästra den istället?
För va jag har hört så ska inte de optiska funka på rent plexi...har jag fel?

EDIT: Ni som köpt tyg, har ni något förslag på vart jag kan köpa tyget?

Det kan nog vara en bra ide att klä den med tyg.. frost<at eller inte så är plexi fortfarande genomskinligt, och du kan nog få lite intressanta brytningseffekter även om du har frostat plexit. Kanske typ fin denim? (jeanstyg)

Tyg.. tja var kan man köpa tyg... när jag handlar mat handlar jag i mataffärer...

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tyg.. tja var kan man köpa tyg... när jag handlar mat handlar jag i mataffärer...

Men jag menade om det fanns typ nått X-tra bra material att köpa typ på clasohlson, biltema eller liknande....tygaffären (eller va de heter) är ju en självklarhet annars....

Men som sagt, ska dra ner till närmsta tygaffär å se va dom har att erbjuda till en billig penning...

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem

om du ska ha den till en optisk mus
använd svart sidentyg

Visa signatur

hmmm vissa hare bra å vissa bor i lycksele

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nippa
om du ska ha den till en optisk mus
använd svart sidentyg

precis neppe... man kan göra som du... lägga kalsongerna över glowpadden å sen lira

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mockan
precis neppe... man kan göra som du... lägga kalsongerna över glowpadden å sen lira

ska testa detta...:D Undrar dock hur det blir med aimen i cs då....hehe

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p