Störst chans att lyckas få en Iphone X?

Permalänk
Medlem

Störst chans att lyckas få en Iphone X?

Hejsan!

Tänkte köpa Iphone X nu på fredag då jag behöver en ny telefon. Har hört att man förmodligen måste vara rätt snabb med att köpa en om man ska lyckas få den första omgången. Då till min fråga, ska man köpa den från Apples egna hemsida eller ska man köpa den hos i mitt fall Telia? Vart är det störst chans att lyckas få en ?

Tack!

Permalänk
Medlem

@Akezz0n: Att vara först på hemsidan är antagligen det bästa, men att vara tidig hos Telia borde också fungera. Det kommer antagligen att vara ENORMT svårt att få en "först" om alla rykten om hur få enheter de faktiskt fått ut stämmer, (3 miljoner enheter klara till dag 1 enligt rykten och med tanke på att iPhone 6s sålde 13 miljoner enheter de 3 första dagarna).

Men som sagt, var snabb på knappen så kommer du antagligen att få den tidigt.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Inga planer på att se recensioner först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

Inga planer på att se recensioner först?

En iPhone är en iPhone. Det sköna med Apple är att man oftast vet vad man får.

Permalänk
Medlem

Vänta jag för att se recensioner, så kan jag få vänta ända till mars 2018 innan jag får den. Tänkte beställa den, så undrar mest vilken sida man ska köpa den på ?

Permalänk
Medlem

Kontant från apple.se

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

En iPhone är en iPhone. Det sköna med Apple är att man oftast vet vad man får.

Ok

Kanske är det bara rök, men varför chansa?

https://www.thurrott.com/mobile/ios/142329/x-cuses-iphone-x-facial-recognition-will-not-meet-expectations

Permalänk
Medlem

@Akezz0n: Om "snabbhet" är vad du är ute efter skulle jag kört på Apple.se. Om du är villig att riskera lite kan man alltid försöka köa utanför typ en Media Markt butik, så har jag fått tag på produkter tidigt, men man har inte en aning om hur många enheter som faktiskt kommer. Apple.se är antagligen ditt "best bet". Telia är nog inte helt fel heller, stor operatör som antagligen för mycket enheter.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Feeku:

En iPhone är en iPhone. Det sköna med Apple är att man oftast vet vad man får.

Gammal teknologi till ett orimligt pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon277728:

Gammal teknologi till ett orimligt pris?

Vad är gammalt?

OnT: Var tidigt ute hos alla leverantörer är väl det enda svaret.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ställ dig utanför en apple butik och vänta.

Permalänk

Jag skall få telefonen inom en vecka tydligen.
Dom har fått in telefonerna i lager. Och jag blev uppringd av tele2.
Vet dock inte om jag är sugen men man har ju öppet köp i 30 dagar iallafall.

Permalänk

Apple själva uppger 4-5 veckors leveranstid.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic EVO, Seasonic Focus GX 850 W , Asus ROG Strix Z370-F, Intel i9 9900K, custom vattenkylning med distroplate, Team Group Xtreme ARGB 32 GB (4000 Mhz), Gainward Geforce RTX 3080 Phantom

Permalänk
Medlem

Oroväckande, funkar det crap så åker den tillbaka mha distansavtalslagen.

Skrivet av andreashalestorm:

Apple själva uppger 4-5 veckors leveranstid.

Jopp, 3:e nov först, sen runt 09.08 var det 1-2 veckor och nu är den uppe i 4-5.
Måste säga jag är förvånad, betydligt "bättre" än jag trott, men sen återstår det att se om dom kan hålla tiderna.

@Webhallen brukar ju vara på tårna vid stora releaser men ser inga X på deras hemsida?
Edit: stryk det, går man in på iphone och väljer att sortera på dyrast dyker dom upp, sökfunktionen funkar dock ej bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Oroväckande, funkar det crap så åker den tillbaka mha distansavtalslagen.

Jopp, 3:e nov först, sen runt 09.08 var det 1-2 veckor och nu är den uppe i 4-5.
Måste säga jag är förvånad, betydligt "bättre" än jag trott, men sen återstår det att se om dom kan hålla tiderna.

@Webhallen brukar ju vara på tårna vid stora releaser men ser inga X på deras hemsida?
Edit: stryk det, går man in på iphone och väljer att sortera på dyrast dyker dom upp, sökfunktionen funkar dock ej bra

Var inne på sidan 09:01, ville jämföra priserna för 256 och 64, hann bara klicka emellan modellerna så var alla slut, tog typ 1-2min så var alla borta hos Telia, fick ringa in istället och då var den 29:e November. 😂
Har så pass bra rabatt hos Telia att jag inte vill köpa från någon annanstans, 9360kr ink moms för iPhone X 256GB tack vare familjeabonnemanget.

Aja, hinner väl beställa och få hem skydd från Wish nu iaf. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon277728:

Gammal teknologi till ett orimligt pris?

Gammal teknologi?
Vart får du det ifrån?
iPhone 7 har ju grym prestanda jämfört med Android-lurarna...😂
Och iPhone X kommer få ännu mer prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Gammal teknologi?
Vart får du det ifrån?
iPhone 7 har ju grym prestanda jämfört med Android-lurarna...😂
Och iPhone X kommer få ännu mer prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

han menar nog att iphone har undermålig hårdvara jämfört med android, det folk vägrar inse är att iphone optimerar mjukvara så att den funkar bättre på mindre hårdvara, vilket i många fall, så som i apples fall... ger bättre prestanda.

när det kommer till datorer är det ett jävla liv kring optimering av spel, men när det kommer till apple vet folk inte vad optimering är för något helt plötsligt, utan där spelar bara hårdvaran roll.

jag är själv inte apple användare

Permalänk
Avstängd

Köpte från apple.se genom appen, hade redan lagt den som favorit för att slippa ta dom extra stegen som skulle bli annars och hade redan lagt in all info om adress betalning osv och när förköpet kom upp kl 09.04 så tog det väll 30 sekunder sen var köpet klart, får en Space gray 256gb på fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

han menar nog att iphone har undermålig hårdvara jämfört med android, det folk vägrar inse är att iphone optimerar mjukvara så att den funkar bättre på mindre hårdvara, vilket i många fall, så som i apples fall... ger bättre prestanda.

när det kommer till datorer är det ett jävla liv kring optimering av spel, men när det kommer till apple vet folk inte vad optimering är för något helt plötsligt, utan där spelar bara hårdvaran roll.

jag är själv inte apple användare

Jag upplever det som tvärtom, iPhone 7 t.ex piskar trots sin ålder sgs8 i en del syntestiska tester.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Jag upplever det som tvärtom, iPhone 7 t.ex piskar trots sin ålder sgs8 i en del syntestiska tester.

Skickades från m.sweclockers.com

mjo men sen kollar du på hårdvara, oneplus 5 ger dig 8 GB ram medans iphone 8 har 2, det är det jag menar, du får mer rå hårdvara, men sedan gör apple grym optimering som utnyttjar sämre hårdvara betydligt mycket bättre än vad android gör, då android måste optimeras för hundra telefoner medans IOS behöver optimeras för 4 typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

mjo men sen kollar du på hårdvara, oneplus 5 ger dig 8 GB ram medans iphone 8 har 2, det är det jag menar, du får mer rå hårdvara, men sedan gör apple grym optimering som utnyttjar sämre hårdvara betydligt mycket bättre än vad android gör, då android måste optimeras för hundra telefoner medans IOS behöver optimeras för 4 typ

Du nämner ju bara minnet. Ja, iOS har bättre minneshantering och kräver inte lika mycket minne som en Android. Men vad gäller SoC (CPU/GPU) så är den klart kraftfullare i iPhone än de du finner i highend Android-telefoner i dag (som Snapdragon 835). Framförallt CPUn då där Apple ligger minst en generation före konkurrenterna.

Permalänk
Medlem

Beställde via Halebop direkt vid släppet. Står nu när jag kollade idag att jag bör få telefonen den 3/11.

Permalänk
Medlem

@S_Z: ja iphone 8 pungar ju t.ex alla nuvarande androider

Permalänk
Medlem

Lånar tråden.

Tror ni det är värt att gå till Apples butik i täby imorgon bitti? Jag är pappaledig så jag har inget bättre för mig (:p). Men att köa i timmar är heller inget stort intresse. Tror ni att det skulle räcka med att dyka up typ 8 (öppnar 10)?

Centrumet öppnar 10 och då lär det vara tjurrusning till butiken. Speciellt nu, då det är lov.

Själv gissar jag nej, men vad tror ni?

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk

Lite off topic men jag beställde en Rymdgrå iPhone X 256gb klockan 09:30 förra fredagen, alltså 30 min efter release, och får den ändå imorgon. Vet inte om jag hade tur eller om Sverige fick en större leverans än förväntat. Köptes förövrigt på Telia

Permalänk
Medlem

Elgiganten har fått in i butikerna. Går reservera telefonen för hämtning på webben.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@skFriberg: Jag fick min orderbekräftelse via mail från Telia 09.15, men fick ändå preliminärt leveransdatum 20 november

Permalänk

Blev lovordad en telefon denna veckan som jag skrivit innan från Fele2 (Dom hade den i lager och jag skulle bli skickad en stycket telefon och leveransdatum denna veckan). Kontrollerar datumet idag då jag inte fått ett boknings mail osv och nu var det ändrat till 2 -3 veckor efter kontakt med supporten. Så fick ringa och annullera allting. Får vänta på omdömmen från er här och se om det är "värt" och beställa en från annat bolag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon277728:

Gammal teknologi till ett orimligt pris?

För att ha gammal teknik sopar dom mattan ganska rejält med konkurrenterna.

https://www.tomsguide.com/us/iphone-8-benchmarks-fastest-phon...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Inaktiv

@Delerium: Beror på vad du jämför, du glömde denna jämförelse:

Länk