Sälja Sony Vaio gammal laptop, pris?

Permalänk

Sälja Sony Vaio gammal laptop, pris?

Tjena!
Ska sälja en gammal laptop.
Sony VAIO NW Series VGN-NW21JF/S

Processortyp
Pentium 2,1 GHz dual core
Minnesstorlek
4 GB
Lagringskapacitet
320 GB
Hårddisktyp
HDD
Skärmstorlek
15.5 "
Upplösning
1366 x 768
Vikt
2.7 kg
Grafikprocessor
Intel GMA 4500M

Win7 installerat.

2 tangenter typ krånglar och behöver rengöras eller vad man ska säga.

Kan man lägga ut den för en femhundring? Eller är den bara att hiva...?

Permalänk
Medlem

@jonnykong: Har en nästan likadan dator som ligger och skräpar. Den har väl legat oanvänd i säkert fyra-fem år. Har försökt sälja den för småpengar vid ett flertal tillfällen under åren men ingen har varit intresserad trots att min fungerar utan problem.

Hade jag haft någon som behövt en dator till sina barn för surf/skrivande så hade jag gett bort dem men inte ens de vill ha den gratis...

Datorer som är bättre än de vi har kostar ingenting idag.

Enda anledningen till att jag själv inte hivat den på tippen är för att jag vet att den fortfarande fungerar och det tar emot att slänga något som inte är trasigt. Ja jag är väl en hoarder av teknik

Permalänk

Ja det är väl så... får höra mig för om någon bekant vill ha den

Permalänk
Medlem

@jonnykong: Vem vet, du kanske kan få någon hundralapp för den i någon Facebook köp-och-sälj men jag personligen anser att det besväret inte är värt det. Men även då blir det nog svårt då tangentbordet inte är helt fungerande. Då är det nog mer givande att se om det är någon i familjen eller vänskapskretsen som behöver en laptop till kidsen

Permalänk
Inaktiv

Sålde av en liknande nyligen för 1000:- (med dött batteri till och med)

Slå på charmen om du har någon, och hoppas på att köparen har en bra dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

Skämtar du eller? Den länkade datorn är en dator med en ancient pentium processor med DDR2. Inte ens DDR3 utan DDR2

Inget illa menat men antingen så lurade du personen som köpte datorn eller så var den personen väldigt helt borta med vinden när det gäller teknik.

Permalänk
Inaktiv

Gäller att hitta idioterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

Gäller att hitta idioterna

Nej jag håller inte med dig alls där. Och därför rekommenderar jag inte heller trådskaparen att försöka blåsa någon stackare på blocket/facebook. Skäms!

Permalänk
Skrivet av PsyCor:

Nej jag håller inte med dig alls där. Och därför rekommenderar jag inte heller trådskaparen att försöka blåsa någon stackare på blocket/facebook. Skäms!

Nej, ett par hundralappar skulle få duga.

Permalänk
Avstängd

@jonnykong: som @PsyCor säger, den är inte värd något. Vågar nog påstå att en vanligt smartphone är ljusår bättre än Sony datorn. Sen har väl inte Sony det bästa ryktet när det kommer till laptops. Det är som med Packard Bell, folk känner till märket men inget folk väljer.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

@Peppar2014: Om man jämför ren prestanda så är nog en billig padda bättre än den laptopen absolut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

Om köparen har en bra dag, varför ska man sabba det med att lura på dem en sån dator för det priset?

Permalänk
Inaktiv

Alltså, det enda moraliska ansvar jag har är att se till att det jag säljer är de komponenterna, i det skicket. Att bidra med så tydlig information som möjligt. Det kan väl inte ligga på mig att lära ut, det får stå för köparen att skaffa sig erfarenhet i. Med hänsyn till trådskaparen ska vi inte fylla denna tråden med massa OT.

Permalänk
Medlem

@anon285333: Okunnig menar du väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Skämtar du eller? Den länkade datorn är en dator med en ancient pentium processor med DDR2. Inte ens DDR3 utan DDR2

Inget illa menat men antingen så lurade du personen som köpte datorn eller så var den personen väldigt helt borta med vinden när det gäller teknik.

Ja för det är minnesbandbredden som är den största flaskhalsen där.... inte att det är en gammal dual-core CPU eller så.

Men annars har jag en gammal VGN-FW31J med dött batteri att kränga av om nån vill ha.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Ja för det är minnesbandbredden som är den största flaskhalsen där.... inte att det är en gammal dual-core CPU eller så.

Men annars har jag en gammal VGN-FW31J med dött batteri att kränga av om nån vill ha.

Men haha... Du fattade precis vad jag menade

För att få fram hur lastgammal processorn vad så använde jag vilken revision av DDR det var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Men haha... Du fattade precis vad jag menade

För att få fram hur lastgammal processorn vad så använde jag vilken revision av DDR det var.

Funkar inte så.
Det finns ex. Skylake-moderkort som kör DDR3L, gärna högt klockat, vilket inte påverkar totalprestandan så katastrofalt mycket, även om DDR4 är standard. Både DDR2 och DDR3 stödde flera generationer CPU:er, och det gör DDR4 också (för Intel i5/i7-6000, -7000, -8000).

Men on-topic så fungerar säkert burken till allmän surfning, film, office, och indie-spel än idag, kraven är inte så höga där.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|