Permalänk
Medlem

Benq w1000+ projektor problem

Hejsan!
Det är så att jag har problem med min projektor "benq w1000+". Problemet är att när jag startar den så går den i ca 8-9 minuter sedan så börjar bilden flimra i lite olika färger och sen så stängs den av och fläktarna börjar gå på högvarv och en diod som sitter på projektorn börjar lysa rött och den står det "lamp" på. Lampan har jag bytt till en likadan original lampa och alla fläktar ser ut att gå. Jag har kollat i den och de är inte överdrivet mycket dam' samt att den blir inte överhettad vad jag kan tycka. Så är det någon som har en aning vad det kan vara för fel så snälla hör av er.
Mvh oscar

Permalänk
Medlem

Uppdatering

Har exakt det här problemet och har inte hittat någon lösning.. kom du fram till något?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av 95oscarr:

Hejsan!
Det är så att jag har problem med min projektor "benq w1000+". Problemet är att när jag startar den så går den i ca 8-9 minuter sedan så börjar bilden flimra i lite olika färger och sen så stängs den av och fläktarna börjar gå på högvarv och en diod som sitter på projektorn börjar lysa rött och den står det "lamp" på. Lampan har jag bytt till en likadan original lampa och alla fläktar ser ut att gå. Jag har kollat i den och de är inte överdrivet mycket dam' samt att den blir inte överhettad vad jag kan tycka. Så är det någon som har en aning vad det kan vara för fel så snälla hör av er.
Mvh oscar

Skrivet av Eriksthl:

Har exakt det här problemet och har inte hittat någon lösning.. kom du fram till något?

Skickades från m.sweclockers.com

Drivkretsen till lampan kan eventuellt vara dålig.

vad säger manualen om att indaktionslampan/lampkombinationen som lyser/blinkar betyder?

måste säga att för att vara benq käns den svenska översättningen av manualen ovanligt chinsy... ipprepas...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Samma problem

Hej,
Har ni lyckats lösa problemet? Min projektor uppför sig exakt likadant!