Permalänk
Medlem

Söker 75% keyboard med nordisk layout

Söker något liknande till detta https://gyazo.com/d1b77435889fe927182572ca45a68c04
F-keys direkt över nummer-tangenterna och nordisk layout är ett måste

Permalänk
Medlem

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/race3-pbt-mx-brow...

vortex Race 3 använder dock en konstig storlek med 1.5u för Esc och Del så eftermarknads keycaps är rätt limiterade men kan programmeras!

Permalänk
Medlem

@Pwncake: Mjoo har sett den men jag är väldigt OCD när det kommer till att det ska vara exakt line up. 1.5 esc förstör hela grejen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7jd8a7k:

@Pwncake: Mjoo har sett den men jag är väldigt OCD när det kommer till att det ska vara exakt line up. 1.5 esc förstör hela grejen :/

Då antar jag att ANSI layout också är en no-go? Det enda jag kan annars tänka på är att bygga sitt eget tangentbord då kan du själv bestämma exakt vad du vill ha.

Permalänk
Medlem

@Pwncake: Hm... har aldrig ens tänkt på det? Hur skulle jag ens gå väga för att göra detta, har absolut ingen aning hur man bygger en?

Permalänk
Medlem

YMD75 och KBD75 kan du titta på.
Edit. Vill du bygga själv så finns det många gallerier att få inspiration ifrån här på forumet. Vill du ha hjälp med att planera kan du fråga @anon257891, han har byggt nån 75a har jag för mig. Har säkert koll på vilka PCBs som finns på marknaden:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7jd8a7k:

@Pwncake: Hm... har aldrig ens tänkt på det? Hur skulle jag ens gå väga för att göra detta, har absolut ingen aning hur man bygger en?

Det bästa sättet är att hitta en återförsäljares hemsida som skeppar från Kina (ibland finns det du söker inom EU/US men väldigt sällan har dom allt du letar efter).

(oftast så finns det hela/delvis kits ifall man inte vill plocka upp specifika delar)

1) Börja med att leta reda på en pcb som stödjer layouten du söker, dvs ISO stöds och de funktionaliteter du söker som RGB osv.

2) Oftast säljer dom plåtar med pcb men annars så får du vara noga med att den passar till din layout. Dock behövs detta inte men då måste man tänka stabsen har förmågan att vara ytmonterad.

3) Välj vilken typ av switch du vill ha, tex linear, tactile, clicky osv. Finns också oftast i en uppsjö av olika fjädrar i dem som gör det lättare/svårare att trycka ner dem.

4) Välj keycaps som passar just till dina switches och vilken typ utav keycap du vill ha.

5) Köp genuina cherry mx stabilizators.

6) slutligen så hittar du ett case som faller dig i smaken.

Nu behöver du bara löda ihop/montera och slutligen flasha ditt tangentbord.

Annars gör du som @Heinel säger och köp dig ett färdigbyggt tangentbord.

Permalänk