Permalänk
Medlem

Kan man bredda kostymbyxor?

Tjena,
Jag köpte en mörkgrå kostym för några år sedan. Byxorna satt lite tajt redan då, men i brist på alternativ fick de duga. Såhär några år och några liter öl senare så är brallorna helt enkelt för små, och oanvändbara. Modellen har utgått ur sortimentet, och färgnyansen gör det svårt att hitta matchande alternativ.

Så min fråga lyder; är det möjligt för en skräddare att bredda midjemåttet en aning? Jag kan inget om sånt här, men säg ett par centimeter? Eller är det helt kört?

Och innan ni frågar; ja, jag ska försöka minska kroppens midjemått istället.

Tack på förhand,
Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Tjena,
Jag köpte en mörkgrå kostym för några år sedan. Byxorna satt lite tajt redan då, men i brist på alternativ fick de duga. Såhär några år och några liter öl senare så är brallorna helt enkelt för små, och oanvändbara. Modellen har utgått ur sortimentet, och färgnyansen gör det svårt att hitta matchande alternativ.

Så min fråga lyder; är det möjligt för en skräddare att bredda midjemåttet en aning? Jag kan inget om sånt här, men säg ett par centimeter? Eller är det helt kört?

Och innan ni frågar; ja, jag ska försöka minska kroppens midjemått istället.

Tack på förhand,
Gorian

Visst funkar det, det gjorde jag själv vid något tillfälle (fast vid köp). Sen finns det väl en gräns för hur mycket man kan bredda och att modellen ändå ser snygg ut antar jag...

Permalänk
Medlem

Midjemåttet är väl inget större problem att fixa till för en skräddare/någon som är van att använda symaskin. Värre om byxbenen är för trånga eller om baken inte får plats..

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Vanligen så går det bra men det förutsätter att det finns lite extra tyg på insidan av sömmen där bak, annars måste ju skräddaren skarva och det blir aldrig bra. De flesta kostymbyxor av mellanpris eller bättre har tyg så att det räcker att göra dem ungefär en storlek större.

Det bästa är om du tar med dig brallorna till en skräddare och visar hur de sitter så får han eller hon avgöra om det är genomförbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.