Trådlös dörrklocka?

Permalänk

Trådlös dörrklocka?

Hej undrar om någon av er har erfarenhet av trådlösa dörrklockor, vi håller på att renovera och måla om köket och där satt det en trådbunden som jag har rivit bort och vill byta. Fungerar trådlösa dörrklockor bra även när det är väldigt kallt ute? Och sen undrar jag om ni vet vilka märken/modeller som gärna är bra och snygga och som man inte måste byta batterier i hela tiden. Mvh Kim

Permalänk

Trådlösa ringklockor är relativt simpel teknik utan massa krypteringar och grejjor det ända den gör är att sända en kort signal till mottagaren när någon trycker. så brukar oftast fungera relativt smärtfritt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag personligen skulle lägga ner lite mer tid på att få dit en trådad igen, det finns säkert många trådlösa som fungerar bra men trådat är alltid bättre i slutändan.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Nexas dörrklockor, har satt upp ett par själv hos bekanta och de har fungerat utan problem under en längre tid. Tror inte batteritiden är så mycket att bry sig om, i alla fall om man har den nätanslutna innerdelen. Utedelen drar ju bara ström när man trycker på knappen och batteriet räcker ju flera tusen tryckningar i alla fall.

https://www.nexa.se/vara-produkter/system-nexa/tradlosa-dorrk...