NetAtOnce är ett skämt.
Händelseförlopp;
* Flyttade under sommaren 2015 till ny lägenhet.
* Ingen information gavs ut om att jag behöver göra något för att använda internet-uppkopplingen i fastigheten.
(borde väl hamnat på deras landingssida då?)
* Förra ägaren missar att avsluta sitt abbonemang och jag vet inte om detta (borde ha flaggats per automatik vid försäljning?)
* Efter några månader ringer jag support och försöker få ut info om det går att få 250Mbps och kundtjänst/säljare är till noll hjälp
* Testar igen efter ett år med samma resulatat...
* Tiden går...
* BRF delar ut informationspapper om utbyte av utrustning som levererats av NetAtOnce tidigare
* I måndags så fanns det en person på plats för inbyte av deras skräp-router till ny "media-box"
* Någonstans mellan tisdag och igår slås mitt nät av och de dirigerar om trafik till en landingssida där man kan registera sin uppkoppling.
* Ringer support och frågar varför det inte fungerar nu (!). Får till slut som svar att dom "inte kan göra något än att beklaga 'något som inte är deras problem' " vilket är ren bullshit. Har saknat uppkoppling i 11 timmar pga bristande information.
* Hotar med ARN för att se om det är skäl nog att åta rimlig åtgärd, vilket borde vara en månad med högre hastighet utan extra kostnad då deras avtal är ett skämt med tanke på dagens it-samhälle.
Har den avtalade tjänsten på grund av fel hos NAO inte levererats under en sammanhängande tid av 5 dygn eller mer efter felanmälan från kund kan kunden begära att inte betala för denna tid.
^ utdrag från; https://www.netatonce.se/doc/pdf/nao-avtal-lan-adsl.pdf
Notera att jag kör OpenWRT på egen router och är inte intresserad av ip-telefoni (vilket deras boxar har stöd för)
Från och med igår så erbjuder NetAtOnce enligt avtal med BRF 100Mbps (up till 100/100) för 0:- alternativt 249kr/månad för 1Gbps (1000/???)
Jag är ordentligt förbannad på det här med att ingen vill ta något ansvar, men nu vet jag inte riktigt hur jag vill göra.
1Gbps låter fint, men jag undrar om dom har nog med kapacitet för det.
Har tidigare funderat på att byta leverantör men vet inte vem jag då skulle byta till.
Med tanke på att NetAtOnce har 1.8 stjärnor på Google och detta http://nao.vindevag.com/ så känns NAO som ett skumrask-bolag.
Byt namn på Nvidia till NvidAI