Upptäckte fel i skärmen på iphone xs på 5 dagar, elgiganten vägrade byta ut mot ny
Köpte telefonen den 16e och upptäckte idag den 21e att det var något konstigt med panelen. Man ser det tydligt på bilden ovan och man såg det bäst i solljus.
Tänkte attans att jag ska behöva åka in till Elgiganten phone house och byta men lika bra att få det gjort.
Säljaren i butiken såg det direkt och kallade på flera andra säljare och i butiken som också undersökte. Alla var övertygade om att det var fabrikationsfel.
Men av någon anledning så vägrade de att byta ut telefonen mot en ny. Istället erbjöd de att jag eller butiksägaren skulle köra in till Apple store och få enheten eller skärmen utbytt.
Jag stod på mig rätt mycket ang att jag bara ville få den utbytt mot en ny. Men säljaren som också ägde butiken (och flera andra) sa att han inte kunde göra så även om han ville det. "Hade det varit en Samsung lur hade du fått den utbytt direkt".
Jag ville bara få det löst så fort som möjligt så vi bokade en tid hos "genius bar" jag satte mig i bilen och körde till Apple store som låg några mil bort.
De bytte ut skärmen på en timme och det var en relativt smidig upplevelse men totalt tog det över 4h av min dag.
Men det känns inte längre som att jag har en ny telefon. Jag har inte köpt en ny telefon på några år och det känns bara trist.
Jag pratade med två killar om detta ärendet på Apple store och de sa att det lät väldigt konstigt att de inte kunde byta ut enheten.
Båda två sa att om jag köpt telefonen hos dom hade de bara bytt den direkt.
Elgiganten marknadsför just nu hårt att man kan prova 30 dagar och lämna tillbaka om man inte är nöjd men det gäller inte mobiler.
Nu är det gjort och fixat men har sån klump i magen.
Jag önskar jag bara kunde släppa det men jag är rätt sne.
Hur hade du känt?