Bygga plats för soundbar på TV bänken

Permalänk
Medlem

Bygga plats för soundbar på TV bänken

Jag försöker komma på ett bra och snyggt sätt att bygga plats för en Soundbar på TV bänken så både TV och Soundbar får plats på TV bänken. Just nu så går det inte för att höjden på TV-stativet är för låg och Soundbaren för högt. Jag tänkte att man kan placera något material med en höjd så TV stativet kan sitta på det och Soundbaren får plats under TVn. Att hänga TVn i väggen går inte då jag tänkte placera Philips Hue Play bakom TVn så det får ambilight effekt. Har ni tips på hur jag ska göra så det blir så snyggt som möjligt?

TV som är tänkt att användas.
Soundbar som är tänkt att användas.
TV-bänk som är tänkt att användas.

Skulle uppskatta jätte mycket hjälp. Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det här hade varit fin om storleken passade för TVn och Soundbaren. Hade velat ha det i svart färg och utan glas.

Permalänk
Medlem

Fäst en träregel bakom på väggen så du kan fästa i väggen och ändå använda Philips Hue Play. Kan målas i valfri färg för att passa in.

Permalänk
Medlem

Jag har bara sattit två bitar 2x4 på vardera sida under mitt TV stativ... proffsigt? Nja... men det syns inte om man inte kollar

Dold text
Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ AMD Ryzen 9800X3D, NVIDIA RTX 5090 FE 32GB, Asrock A620I, 32GB DDR5, SF1000, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haladria:

Fäst en träregel bakom på väggen så du kan fästa i väggen och ändå använda Philips Hue Play. Kan målas i valfri färg för att passa in.

Jag vet inte riktigt vad du menar då jag inte förstår vad träregel är? Sen vill jag helst undvika att borra hål i väggen. Det är sista alternativet.

Permalänk
Medlem

En liknande som denna TV hylla kan jag tänka mig fast ett mått som passar TV bänk och Soundbar. Kan man hitta det nånstans?

Permalänk
Medlem

Lämpligt stora träbitar under benen & måla dom i samma färg som bänken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fäst soundbaren under bänken. Det har jag. Kan skicka bild om så önskas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag funderade på bygga ett hyllplan till ovan bänken. Då kan man ha andra prylar där också och man kan anpassa höjden för prylarna. Borde inte vara så svårt och göra det.

Permalänk
Medlem

Köpte soundbar jag med.
Benen är julas möbelben jäkligt nöjd kostnad 150kr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur