Permalänk

Stilrent för gaming?

Hej!

Letar efter ett tangentbord som man kan klassa som "stilrent". Vill inte att det ska se ut som att det är ett "gaming"-bord med RGB etc.
Men samtidigt ska de inte se ut som en bord från 1990. Ursäkta min konstiga beskrivning.

- Stilrent
- Vitt
- Bakgrundsbelyst (lite grann, inge blinkande etc. Bara så man ser bra på kvällar)
- Full-size, gillar numpad
- Finns det mekaniskt som inte låter allt för mycket?

Har inte satt en budget direkt. Men tänker inte köpa något för 1500. Det jag har nu kostade runt 700 tror jag. Så i den prisklassen i runda slängar uppskattas.

Permalänk
Medlem

Det här kanske?
https://www.inet.se/produkt/6100452/ducky-one-2-backlit-mx-re...

På med lite o-ringar och ställ det på en musmatta (eller annat dämpande) så borde det bli hyfsat ljudlöst (med MX Red iaf).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja påstå att det mesta ljudet från mekaniska tangentbord kommer från när själva knappen går i botten och inte när dom aktiveras. Detta kan hjälpas om man skaffar små gummiringar som fästs i knapparna som agerar som en liten stötdempare och det hjälper en hel del.
Sen så finns det olika typer av switchar, den valigasta "klickiga" typen som folk associerar med mekaniska tangentbord är Cherry MX blue och dom låter väldigt mycket och känns tydligt när dom går igång.
Medans Cherry MX red låter inget och du känner inte när dom aktiveras. Själv använder jag Cherry MX brown och det känns när dom aktiveras och låter rätt lite.

För att själv få en bra uppfattning på vilken typ av switch du tycker om testa själv i butik.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk

Brytarna är av tyst modell på denna, inget distinkt klickljud i vilket fall!
https://www.webhallen.com/se/product/267252-Logitech-G413-Mec...

Hyggligt stiligt. Även om det säkert släppts stiligare. Backlight ställbar i fyra lägen och går att stänga av helt.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperhorn:

Hej!

Letar efter ett tangentbord som man kan klassa som "stilrent". Vill inte att det ska se ut som att det är ett "gaming"-bord med RGB etc.
Men samtidigt ska de inte se ut som en bord från 1990. Ursäkta min konstiga beskrivning.

- Stilrent
- Vitt
- Bakgrundsbelyst (lite grann, inge blinkande etc. Bara så man ser bra på kvällar)
- Full-size, gillar numpad
- Finns det mekaniskt som inte låter allt för mycket?

Har inte satt en budget direkt. Men tänker inte köpa något för 1500. Det jag har nu kostade runt 700 tror jag. Så i den prisklassen i runda slängar uppskattas.

Jag har ett G413 som jag tycker är väldigt snyggt. Finns lite delade meningar om tangenterna men jag tycker om dem. De ska tydligen påminna lite om bruna Cherry MX. Skön kvalitétskänsla i övrigt och gediget byggt. Det är visserligen inte vitt - men silver är ju nästan vitt.

Finns dessutom nedsatt nu hos Netonnet för 699kr.
https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingtangentbord/logitech...

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Das Keyboard Ultimate 4. Tycker det är ett av de mest stilrena på marknaden. Annat jag spanat in är Phoenix Auture.

Ingen av de är vita (vita blir skitiga fort imho) eller bakgrundsbelysta, lite nyfiken till varför det senare är ett krav dock.